Wimt
|
Via via hoorde ik dat er iemand mijn aandacht wilde trekken, want het forum was zo saai zo. Begrijp ik. Vandaar deze aandacht-trekker, en is nog waar ook. Nog niet getest, die superpinda, het waait te weinig, ondanks dat ik onlangs een 17 m Speed heb gekocht (windrange 7 tot 17 knopen, de nieuwe speed 15 m liefst 7 tot 33 knopen;ongelovelijk).
Nog niet getest dus, en nog geen foto, maar vragen om aandacht van mij is vragen om liefde van mij, dus dat kan ik niet te lang onbeantwoord laten. En ik heb veel liefde te bieden; behalve deze pinda (1,51m lang, 1,5 cm concaaf, 4,1 kg en onverwoestbaar, en 8 cm doorbuiging, rocker 1,5 cm, bouwwijze is weer eigenwijs en zeer snel; 2 middagen, bouwwijze volgt op de bouwsite), de opvolger van de kleinere Pinda, ook onverwoestbaar sinds 2 jaar en voor lichtere wind DE ultime shape, omdat grote planken star aanvoelen, maar deze voelt ` loose` aan; je hebt niet het idee met een grote plank te varen. En het inzetbereik is enorm; de bow onder de planken. Devolgende liefdesuitingen zijn er nog voor jullie in de vorm van de kite met autom. ribkrommingverandering. De fabrikanten begrepen mijn liefde blijkbaar niet, mijn liefde bleef onbeantwoord, of zij begrepen simpelweg mijn uitleg niet, kan ook. Ook dit komt binnenkort op de bouwsite. Begint het je nu al kriebels te geven in jouw buik; ik doe nu veel back en front-rolls, maar schijnbaar niet evenveel van elk, dus raakt mijn 5de lijn na een tijdje gedraaid, en dus buiten werking. Ik heb een 5de lijn door de depower lijn getrokken (in een slangetje) en door een hol scharnier, zodat er geen verdraaiing meer plaatsvindt. Komt ook op de site. Ik heb een Demon nagemaakt; 1.25. bij 0.43 cm, wel breed om goed te planeren, maar ook goed te edgen, omdat de voetbanden 3 cm naar heelside staan. Verdere ` amore`; mijn eigenbouw bows zijn eindelijk goed getrimd; lage barkracht en ook eenvoudig instelbaar tot barkracht nul. Ik ben het met Kitedemon eens dat je voor de kleinere maten; 9 m of minder, beter een bow kunt gebruiken, want in Ned. zijn de winden dan erg vlagerig. Dan is de depower van mijn eigenbouwbow ook niet meer zo goed. Grotere bows vind ik niet zo lekker, vanwege dat rukkerige gedrag, wat mijn bow niet heeft, maar de Rebbel, die ik teste, wel. Die 10 m draaide wel ongelovelijk snel.
Nog even terugkomend op de Superpinda; heeft een lichte concaaf van 3 mm overdwars bij de board-einden. Als het werkt, dan leg ik de theorie daarachter nog wel uit. Ik kan dat board o.a. zo snel bouwen wegens het gebruik van poleysterplamuur i.p.v. normaal plamuren; hardtijd is 10 min. Echt, van ontwerp t/m voetbanden monteren; 2 middagen.
Omdat ik zo mijn best voor jullie heb gedaan, zelfs dus patenten niet benut om jullie te plezieren, verwacht ik weer als vanouds de grote genegenheden van jullie weer te mogen ontvangen.
|