Kwaliteit- en veiligheidsonderzoek Kitescholen

Onderzoek

Geen avatar

Berichten: 14
Juni 20, 2007, 18:08:36
edit2Rapporteer  
Beste Kiters,

Zoals al een paar van jullie weten is er een onderzoek gestart kijkend naar de kwaliteit en veiligheid van de kitescholen in Nederland. Er hebben al een aantal kiters gereageerd, maar dit aantal is nog steeds niet genoeg om een conclusie te kunnen trekken. Onze vraag is dan ook om zoveel mogelijk mensen te informeren over dit onderzoek. Er kan meer informatie worden gevonden op de website. De website luidt als volgt:

www.kwaliteitsonderzoekkitescholen.nl

Op deze website staat een link naar een enquête. In deze enquête staan vragen over wat er besproken wordt tijdens een les. We hopen natuurlijk dat de response groter is dan de vorige oproep. Als er een grote response is kunnen we de kitesport een stuk veiliger maken. De Gifts blijven staan voor het invullen van de enquête en de kiters die al een enquête hebben ingevuld blijven kans maken.

Met sportieve groet,

Leendert van der Kruk
Rik Leerdam
sjembek

Berichten: 984
Antwoord #1 Juni 20, 2007, 18:29:26
edit2Rapporteer  
Goed initiatief.

Wat ga je met de uitslag doen om de lessen veiliger te maken? Verplicht IKO 3?
Hessel

Berichten: 575
Antwoord #2 Juni 20, 2007, 18:40:02
edit2Rapporteer  
Had ik al ingevuld, mag niet nog een keer. Maar goed initiatief ThumpsUp
Denice

Berichten: 186
Antwoord #3 Juni 20, 2007, 18:52:20
edit2Rapporteer  
GOED  INITIATIEF
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #4 Juni 20, 2007, 19:36:01
edit2Rapporteer  
Inderdaad erg goed, hoewel het wel makkelijk is voor mensen om vanwege persoonlijke redenen een kiteschool te gaan bashen.. maar tja, daar doe je niets tegen.

Ik ben zelf al een tijdje geen beginner meer en heb de afgelopen jaren geen les gehad, maar ik weet wel af van wanpraktijken van sommige scholen. Waarschijnlijk kennen de meeste mensen wel verhalen over gevaarlijke praktijken van kitescholen...  misschien kan daar ook iets voor bedacht worden?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #5 Juni 20, 2007, 21:02:46
edit2Rapporteer  
Misschien ergens hier op de site een lijstje plaatsen met:

Welke punten MOETEN er minimaal in een goede basis les/cursus  kitesurfen worden behandeld?  Waar heb je als cursist recht op? 
hansdevliet

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #6 Juni 20, 2007, 22:15:04
edit2Rapporteer  
beetje raar dat je dan een andere naam gebruikt leenderd of rik.

de ware persoon heet

Wouter van Zwieten
Regulierenstraat 3
2694BA 'S-GRAVENZANDE
Netherlands
Onderzoek

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #7 Juni 20, 2007, 22:22:39
edit2Rapporteer  
Er komt binnenkort een korte tussen uitslag op onze website. www.kwaliteitsonderzoekkitescholen.nl

Hierin gaan we niet specifiek in op scholen. Maar een algemene tussen uitslag. Om een duidelijk en eerlijk beeld weer te kunnen geven willen wij zoveel mogelijk enquêtes binnen krijgen.

Dus al heb je bekenden, vrienden of familie die afgelopen tijd kiteles hebben gehad stellen wij het zeer opprijs als je de website doorgeeft.

Het is belangrijk voor iedereen die kitesurft. Want al kan een mede kiter niet correct handelen loop je zelf ook gevaar.

En natuurlijk voor de mensen die op het strand lopen.

Dus alle reclame die je mond-tot-mond kan doen is super!

Alvast bedankt!

Groetjes,

Rik & Leen

We zien jullie op het water!!
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #8 Juni 20, 2007, 23:55:26
edit2Rapporteer  
beetje raar dat je dan een andere naam gebruikt leenderd of rik.

de ware persoon heet

Wouter van Zwieten
Regulierenstraat 3
2694BA 'S-GRAVENZANDE
Netherlands


?? explain?
hansdevliet

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #9 Juni 21, 2007, 00:52:04
edit2Rapporteer  
Hallo Hans,

Ik zou niet weten waar je het over hebt. Ik doe dit onderzoek samen met een vriend van school. Maar al kan je het mij duidelijk uitleggen graag.

Groetjes Rik

beste rik,

het gaat over het feit dat dit niet zomaar een onderzoekje is, daarom heb ik even wat gecheckt. Als het jullie site is die jullie voor school hebben gemaakt weet je ook wie deze personen zijn toch ?

Na het dodelijk ongeluk in 2006 in Workum en alle heftige reacties op de forums, leek het ons tijd om eens te bekijken of er eigenlijk wel goed les gegeven wordt. Er zijn natuurlijk gediplomeerde scholen die zich moeten houden aan allerlei regels en voorwaarden, maar doen ze dat wel? En wat leer je eigenlijk bij de niet gediplomeerde leraren?
Het is toch goed als alle nieuwe kitesurfers in ieder geval met een degelijke basis gaan kiten?!
 

Registrant:
WOU004017-TRANC
Wouter van Zwieten
Regulierenstraat 3
2694BA 'S-GRAVENZANDE
Netherlands

Committed to ADR: yes

Administrative contact:
VOS007722-TRANC
T Vos
+31 (0)355388258
info@trancepitt.nl

Registrar:
TrancePitt Services
Rotondeweg 10
1261BG BLARICUM
Netherlands

Technical contact(s):
VOS007723-TRANC
T Vos
+31 (0)355388258
info@trancepitt.nl

VOS006622-TRANC
T.A. Vos
+31 (0)355388258
info@trancepitt.nl

Domain nameservers:
ns1.xtreemhosting.nl 81.171.39.103
ns2.xtreemhosting.nl 81.171.39.104
hansdevliet

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #10 Juni 21, 2007, 01:09:43
edit2Rapporteer  
We weten ook wel dat bijna niemand meer iets helemaal voor niks doet, dus hebben we wat prijsjes verzameld om te verloten onder de deelnemers aan het onderzoek. Digitale en analoge sportscamera’s die je om je pols kan dragen of aan je bar kan bevestigen en longboard-skateboard.

Is het ook niet een beetje raar dat twee studenten dit weggeven van hun studie financering ? als je nun vragen lijstje in vult kan je dit winnen.

HMMM !!?
_Chris

Berichten: 172
Antwoord #11 Juni 21, 2007, 03:12:28
edit2Rapporteer  
Ik heb hem ingevuld, maar bij dit punt:
     
Heb je al zelf materiaal?
Daar heb ik uiteindelijk maar gekozen voor de shop, omdat ik daar spullen gekocht had, maar ik had eerst advies ingewonnen bij mijn instructeur, vervolgens ben ik zelf op internet ook nog extra informatie gaan zoeken etc. en uiteindelijk heb ik bij een shop mijn spullen gekocht...

Dus ruimte voor opmerkingen daar had wel handig geweest, maar misschien geldt dat alleen voor mij.
rich1971

Berichten: 17
Antwoord #12 Juni 21, 2007, 04:00:41
edit2Rapporteer  
@Speuneus Hans.

Knap hoor het SIDN raadplegen. Het adres is sGravenzande is van :
 
Xtreemhosting
Adres:    Regulierenstraat 3
2694BA 's-gravenzande
Telefoon/fax:    0174 417661
Website:    www.xtreemhosting.nl

Dus zal Wouter daar misschien niet werken?

Verder zou ik willen zeggen, laat die jongens lekker chillen..
piede

Berichten: 1689
Antwoord #13 Juni 21, 2007, 04:16:12
edit2Rapporteer  
Ik zie de link tussen het ongeluk in Workum en de veiligheid van kitescholen totaal niet.
GlennVegas
Gast
Antwoord #14 Juni 21, 2007, 13:13:49
edit2Rapporteer  
Ik zie de link tussen het ongeluk in Workum en de veiligheid van kitescholen totaal niet.

Ik ook niet... beetje rare gedachte! Ik als HBO student zou toch eerst meer onderzoek doen en een beter verhaaltje neerzetten van het onderzoeksprobleem...het ongeluk op workum is de aanleiding om de kwalititeit van alles kitescholen te meten hahaha..

Daarbij is het vragen naar prijzen een apart onderdeel. Wat een cursist betaald voor een uur les of een dag les is mede afhankelijk van of het nieuw materiaal is dat een school gebruikt.. dan zou je dus per school moeten bekijken waar geven ze les mee.. hoe oud... enz.. de vragen nu in de enquete zijn naar mijn mening hier niet voldoende voor.

maargoeddd leuk initiatief... naar mijn mening wel ff verder denken!
Onderzoek

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #15 Juni 21, 2007, 18:03:42
edit2Rapporteer  
Ik zie de link tussen het ongeluk in Workum en de veiligheid van kitescholen totaal niet.

Ik ook niet... beetje rare gedachte! Ik als HBO student zou toch eerst meer onderzoek doen en een beter verhaaltje neerzetten van het onderzoeksprobleem...het ongeluk op workum is de aanleiding om de kwalititeit van alles kitescholen te meten hahaha..

Daarbij is het vragen naar prijzen een apart onderdeel. Wat een cursist betaald voor een uur les of een dag les is mede afhankelijk van of het nieuw materiaal is dat een school gebruikt.. dan zou je dus per school moeten bekijken waar geven ze les mee.. hoe oud... enz.. de vragen nu in de enquete zijn naar mijn mening hier niet voldoende voor.

maargoeddd leuk initiatief... naar mijn mening wel ff verder denken!

Dan hebben wij een andere mening toe gedeeld. Er gebeuren teveel ongelukken met kiters. Je ziet vaak zat nieuwe kiters die niet weten waar ze mee bezig zijn. Uit de resultaten is ook gebleken dat lang niet alle cursisten safety hebben getrokken. Dit is naar mijn mening essentieel in het kiten. Naast de safety hebben ook niet alle cursisten zelf de kite op gelaten en neergelaten en de kite zelf in elkaar gezet. Het geen wat zeker van belang is met kiten.

@hansdevliet

Ik denk dan inderdaad dat het de webbeheerder is van xtreemhosting. Dat is het hostingbureau waar wij bij aangesloten zijn.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.