vet concaaf board bouwen

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Juli 08, 2007, 02:37:18
edit2Rapporteer  
Alooa!
Ik zag die MAKO van Ocean Rodeo op hun site, 18mm concaaf! Is dat te bouwen? Ook gaaf met twee vinnen!
http://oceanrodeo.com/makopro.php
hoe zou je daar nou een rockertafel voor moeten maken? of gewoon een negatief van de bodem shapen en daar op vacuum slurpen...
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #1 Juli 08, 2007, 02:57:27
edit2Rapporteer  
Heyy,

Dit moet kunnen met een schuim kern boardje.

Maar dan moet je vacuum tafel dit wel aankunnen.

Want als je de trespa plaat zover omhoog buigt....dan krijg je heeel erg veel spanning op de zijkanten waarmee hij vast zit op de stel balkjes.....dus dan zal je gleufjes in je trespa plaat moeten maken.....en bijvoobeeld rubber ringetjes tussen de stel balkjes en de trespa plaat moeten doen....(moet kunnen denk ik)

Maar ik vind persoonlijk 18mm concaaf wel ergus veel hoor....maak dan je rail wt scherper....!!!!

Ik denk dat dat boardje wel heel erg spoort.... (sealedlips_kitesmiley)

Greetings...Pro KIter.... (hangloose_kitesmiley)
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #2 Juli 08, 2007, 18:01:01
edit2Rapporteer  
Mijn Super Pinda heeft 15 mm, maar de krachten worden, volgens ook de heren Spleene, dan erg hoog, zo ook dat mijn Superpinda nu een scheur heeft, ondanks 500 UD glas.

Ik heb het ook eens gedaan met formica, kan wel, als je voldoende rocker inbouwd, min 4 cm, zodat de buiging van de rocker weg kan. De vacumeringskracht is overigens  altijd voldoende
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3 Juli 09, 2007, 02:41:27
edit2Rapporteer  
wimt, wat voor mal had je?
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #4 Juli 09, 2007, 23:22:42
edit2Rapporteer  
Er zijn een aantal beschrijvingen op deze site te vinden over mijn zelfbouw, maar over de mal zelf;
2hardboarddeuren opelkaar geschroefd, 1 deur buigt door nml.
daarop 3 latten geschroefd, de middenlat, de concaaf, is ongev. 2,5 cm hoger dan de andere latten. Dat is meer dan de 1,5 cm concaaf, maar het bovendek is van 3 mm berkenhout (i.v.m. betere drukopvangeigenschap van hout), en dat heeft na het vacumeren de neiging om weer flink terug te buigen. Op deze latten leg je 2 platen van 3 mm triplex. Niet 1 van 6 mm triplex, want dat kan dan te moeilijk de vorm van de planken volgen, kan zelfs breken. Bij een erg brede board, 60 cm, is het beter om 3 platen te doen, anders buigen de platen teveel door tussen de planken, want de afstand is dan groter.

Dit alles leg je alvast in de vacuumzak, gemaakt van vijverfolie (dik). De plank heb je gelamineerd, en op de onderkant van het board doe je 1 cm dik piepschuim, functioneert als goedkope `breather`en als extra opvuller van oneffenheden. Je hebt trouwens op het laminaat al een plamuurlaag van bubbelepox aangebracht, dus nadat je na harding, het piepschuim met een breekijzer hebt weggeduwd, kun je al meteen schuren.
Op het bovendek doe ik ook piepschuim, en dat doe je in de vacu-zak met de triplexplaten, en kun je de diepvriesmotor laten lopen, nadat je de zak dicht hebt gemaakt met een alu- U profiel , waarin een electroplasticbuis past, standaardspul bij Gamma. Tussen buis en U-profiel zit dus het folie, dat je er met grote waterpomptang tussen hebt geklemd.
Het voordeel is met deze u-profiel; werkt snel, lekt nooit, en je kunt dus tussentijds er ook heel makkelijk weer bij.
Om het proces te versnellen verwarm ik der boel met een fohn en een folie over het project.

Succes Rudo.
En prettige vacantie   
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5 Juli 22, 2007, 03:53:21
edit2Rapporteer  
Wimt bedankt, reken maar dat ik het er van neem. Even een locale even-slagen pomp huren en ik kan er tegenaan!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.