oke bedankt, dan blijft mijn keuze dus toch de rebel 12m2.
Zoals ik al eerder zei, goeie maat voor je gewicht. En zo ontstaat er nog ruimte om er later een 9m2 bij te nemen (of zelfs een 7m2 is mogelijk, maar voor beide kleinere kites is echt wat ervaring nodig)
zit er ook nog een verschil tussen mannen en vrouwen, qua kite-keuze bedoel ik dan??
Tja, lastige vraag. Ik neem aan dat je bedoelt kwa krachten die benodigd zijn voor de controle van een kite?
Er zijn (meestal oudere) kites die nog echte spierballen vragen voor de controle ervan, maar de meeste kites zijn zo relax in bediening dat vrouwen er net zo goed mee kunnen varen. En dan nog, kijk eens naar de vrouwen die meedoen aan de PKRA. Die doen zware tricks zonder dat ze eruit zien als Russische kogelstoters (grinnik_kitesmiley)
Persoonlijk wil ik ook geen zware bediening, anders hou je het niet zo lang vol (en moet je dus wel naar de sportschool) (hangloose_kitesmiley)
ik ben de laatste tijd wel meer bezig om kracht training te doen in de sportschool, speciaal voor het kiten.
Het begin is zwaar, omdat je veel valt, moet lopen, etc. Dus kwaad kan het zeker niet, maar nodig is het ook weer niet. Doe gewoon waarbij je je goed voelt. De Rebel heeft iig geen bodybuilder nodig om te kunnen bedienen.