Naish double depower bar op raven 2005???

Goonie

Berichten: 674
Juli 09, 2007, 01:14:38
edit2Rapporteer  
Hi.. Ik heb drie x naish raven 5th line uit 2005.. Nou was ik afgelopen vrijdag op mirns met 7bft met een 9meter.. opsteken en alles in depower met de standaard bar.. Nou ik was blij dat er iemand zo aardig was om me bij mijn trapeze te pakken en dat ik met de voetjes in de lucht bleef hangen ha ha.. Maar mijn eerste gedachte op dat moment was.. "hmm leuk hoor maar wat kost nou zo'n double depowerbar van naish"

Okay nou is mijn vraag nauurlijk.. Zou dit ook met mijn raven werken???

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of weet hoe dit zit..

Thnx..
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #1 Juli 09, 2007, 01:19:10
edit2Rapporteer  
volgens mij kan de naish dubbel depower bar op elke kite met 5th.
het trekt de 5e lijn ofso, je kan filmpjes bekijken op de naish site
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #2 Juli 09, 2007, 01:23:38
edit2Rapporteer  
Thanx .. daar had ik al even naar gekeken maar daar laten ze het zien met die nieuwe raven met de round tips..  Ik zou zeker denken dat het wel werkt maar als het niet zou werken is het weer zonde van het geld en de tijd die ik liever op het water ben haha  schater
torchjelle

Berichten: 217
Antwoord #3 Juli 09, 2007, 01:33:33
edit2Rapporteer  
volgens mij meot het wel kunnen, bedoel de bar is gemaakt voor een 5lijns kite en de kite is gemaakt voor een 5lijns bar lijkt me dan logies dat die DD-bar van naish er wel op moet kunnen.
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #4 Juli 09, 2007, 01:38:38
edit2Rapporteer  
okay.. dan toch maar eentje gaan kopen dus... ThumpsUp
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #5 Juli 09, 2007, 02:59:47
edit2Rapporteer  
De DD bar is volgens mij alleen een extra ingebouwde safetey. Als je met goed fatsoen die negen niet kan houden zit je al in het bovenste bereik van de kite. Dat kun je dan wat oprekken door een DD bar er aan te knopen, maar echt veilig ben je dan niet meer bezig.

Dat is ook het probleem met de bows, het bereik lijkt oneindig, maar als je eraf gaat....

Mzzl Joost
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #6 Juli 09, 2007, 03:08:58
edit2Rapporteer  
Das een goeie.. Ik was ook niet van plan om op de extra depower te gaan varen maar het geeft me waarschijnlijk een beter en veiliger gevoel als ik midden op het water sta en de wind plotseling hard aan zou trekken en je dan met de dd dit onder controle te kunnen houden zodat je toch veilig terug kan komen zonder de safety te trekken en dan het hele stuk te moeten zwemmen.. maar goed als er iemand is die deze bar heeft geprobeerd op een 2005 kite met 5th line dan ben ik nieuwsgierig hoe dit dan werkte..

thnx u all
Gerrie

Berichten: 231
Antwoord #7 Juli 09, 2007, 14:40:14
edit2Rapporteer  
Ik heb de bar niet geprobeerd, maar je kan deze bar inderdaad op alle 5de lijns kite gebruiken. Staat volgens mij zelfs in de documentatie van Naish ergens.

Het komt erop neer dat je vijfde lijn wordt aangetrokken. De bar kost 270,- bij onze oosterburen.

Uiteraard kun je jezelf ook 270,- besparen en gewoon zelf aan je 5e lijn trekken of aan je leash als die aan je vijfde vastzit (zonder je safety te trekken), indien er opeens te veel wind staat.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.