Elevation
|
nee, dat is onmogelijk.. denk je dat dat universeel is en uitwisselbaar ?? ik durf m'n bigger pump van naish niet te gebruiken bij me 9 meter, 12 moet volgens de instructies wel met bigger pump opgepompt worden..
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Een Naish pomp filtert extra helium uit de lucht om zodoende ontwerpfouten voor de Sigma kite te verdoezelen - iets met het gewicht ofzo. Dus als je zo'n rooie pomp gebruikt voor andere merken (met het bowpatent certificaat) loop je kans de stratosfeer in te schieten.
|
|
|
globe
|
Plus daar komt bij dat de 2007 kites van Naish alleen met de GROENE pomp opgepompt kunnen worden. Hou verder ook even rekening mee of je pomp wel geschikt is voor zomer- en winterlucht. Als je in de zomer met een winterpomp pompt kan het wel eens helemaal mis gaan omdat de luchtdichtheidscoëfficiënt niet gecorrigeerd wordt en je dus het risico loopt dat je druk verschillen in je leading edge krijgt!
|
|
|
Coen2000
|
klopt allemaal wat hierboven staat...met de verkeerde pomp een verkeerde kite oppompen is echt gekkenwerk
|
|
|
Slis
|
de veilgiste manier is nog wel met je mond opblazen zorg er echter voor dat je niet teveel speeksel meeblaast
|
|
|
KK
|
Zo te zien kan Lucile ook wel een kite'tje blazen:-))
|
|
|
El Rudo
|
of heel hard zuigen aan de eindes van de bladders en als de lucht op snelheid is snel naar het ventiel rennnen, dan "vang" je als het ware de lucht.
|
|
|
godfather
|
haha, arme kerel die stelt nooit meer een vraagje (hangloose_kitesmiley)
|
|
|
xray
|
Ik eet altijd de avond van te voren veel bonen. Met de lucht uit mijn scheten voelt mijn kite altijd 10x stabieler aan.
|
|
|
KiteDemon
|
De fabrikanten hebben rekening gehouden met de speciale luchtsamenstelling die de verschillende type kites vereisen om goed te functioneren. Dus zorg ervoor dat je wel de juiste pomp met de juiste kite gebruikt. Ook de maat is weer sterk van invloed hierin....... Dus waar je rekening mee dient te houden: -Merk -type -maat -bouwjaar
Als je ff googled dan zal je ongetwijfeld wel een tabelletje tegenkomen waarin staat welke pompen je bij welke kite kan gebruiken.......
|
|
|
LEAF
|
Klopt helemaal had laatst met mijn stomme kop mijn Raaf 12 met een geleende niet Naish Pomp opgepompt en mooi dat er een strut klapte. Een te hoog luchtvochtigheidgehalte in mijn struts gepompt. :
|
|
|
-christian-
|
dat is bij mij ook een x gebeurd toen ik mijn pomp vergete was
|
|
|
KiteDemon
|
haha, arme kerel die stelt nooit meer een vraagje (hangloose_kitesmiley) Hoezo.....? Informatiever dan dit is gewoon niet mogelijk.....
|
|
|
El Rudo
|
je moet gewoon de antwoorden wegen aan het aantal posts dat iemand heeft. Als je veel post op KH werkt je pomp gewoon beter op andere merken. biertje iemand?
|
|
|
Toyboy
Gast
|
hahaha dit is best grappig
|
|
|
globe
|
Ik eet altijd de avond van te voren veel bonen. Met de lucht uit mijn scheten voelt mijn kite altijd 10x stabieler aan.
Let wel op Ray, Je moet de groenten van Hak hebben!
|
|
|
Gerrie
|
Trouwens bij Cabrinha heb je wel dat gekke systeem met de grotere opening bij de LE. Dus of dat altijd past?
|
|
|
nieles
|
he wist ik dit maar eerder mijn kite is laatst geklapt 4x al dus het ls mijn pomp. ik ga gelijk een cabrinha pomp kopen haha. goed dat jullie er zoveel verstand van hebben mzzl
|
|
|
El Rudo
|
Ben jij die rider met een wunderbaum aan z'n kite!
|
|
|
milamber
|
en bij de loake compingshop kost zo,n pomp met alle soorten ventieltjes toch gauw 6 euro, sloop je in 6 maanden en koop je weer een nieuwe. Dat is inderdaad een onoverkomelijke investering van 1 euro per maand
|
|
|
globe
|
Dacht trouwens al dat ik het rook!
|
|
|
Morres
|
funniest topic in years
|
|
|
El Rudo
|
Trouwens bij Cabrinha heb je wel dat gekke systeem met de grotere opening bij de LE. Dus of dat altijd past?
Bij cabrinha moet je ook eerst in de LE gaan zitten en met een rietje de lucht binnen zuigen, vandaar die grote opening. Is ook een patent kwestie. Maar 3e heeft nu een board met een hele grote spuit, daarmee blaast 'ie het verhaaltje uit.
|
|
|
globe
|
Let trouwens ook goed op bij het beginnen met pompen.
Met de huidige dual-action pompen moet je altijd een EVEN aantal slagen erin pompen. Een oneven aantal slagen kan leiden tot het ontploffen van de leading edge!
Bij Best hadden ze vorig jaar een oneven pomp geleverd bij de Waroos in de eerste zending. Het resultaat heeft uitgebreid beschreven gestaan op kitehigh. Gelukkig werden alle kites vervangen door de 2007 of een latere 2006 levering wat wel weer oneven-slag leading edgen waren!
|
|
|