depower strap waroo

RRA

Logs: 0 | 2 uur
Juli 24, 2007, 04:07:08
edit2Rapporteer  
Hallo,

ff een vraagje over de depower strap aangezien me dat niet is uitgelegd tijdens de lessen.

Hoe moet de strap staan bij mijn nieuwe waroo , volgens mij als ik hem aantrek ( rode lus ) kan ik mijn kite minder depoweren met de bar.

de grijze lus is dus voor het weer poweren van de kite dus .

En wat is de beste afstelling als ik hem binnenkort voor het eerst in de lucht laat, zo ver mogelijk aantrekken of zo ver mogelijk omhoog. ( Volgens mij zover mogelijk aantrekken , maximum depower )

bedank voor evt reacties

H......
Harm

Antwoord #1 Juli 24, 2007, 04:24:56
edit2Rapporteer  
Het beste kan je hem met een half getrimde de-powerstrap voor het eerst oplaten.
Rood is de-power grijs is power. Let wel op de waroo stel je af met de knoopjes op je stuurlijnen bij de kite. het beste kan je hem de eerste keer zo lang mogelijk maken!
Jolien.

Antwoord #2 Juli 24, 2007, 13:41:16
edit2Rapporteer  
En wat is de beste afstelling als ik hem binnenkort voor het eerst in de lucht laat, zo ver mogelijk aantrekken of zo ver mogelijk omhoog. ( Volgens mij zover mogelijk aantrekken , maximum depower )

Ligt maar net hoe sterk de wind is, toen ik mn waroo voor t eerst opliet was t zeker windkracht 5. Toen had ik hm wel aardig gedepowerd staan, maar zodra je je kite in de lucht hebt, moet je gewoon ff afstellen.
als je hem met weinig wind gaat varen (weet niet wat voor maat je hebt?) en je kite gaat backstallen *naar achteren vliegen* dan moet je je depower strap wat aantrekken! succes
Antwoord #3 Juli 24, 2007, 17:59:54
edit2Rapporteer  
de eerste keer de stuurlijnen op het knoopje vast zetten verst van de kite.
daarna kun je een knoopje dichterbij vastzetten naarmate de windkracht.

wat voor maat waroo heb je en hoe zwaar weeg je?
RRA

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Juli 24, 2007, 19:15:33
edit2Rapporteer  
Hallo,

Heb een 11 gekocht , ben 91 kg .

H.......
xxedguyxx

Antwoord #5 Juli 25, 2007, 01:04:29
edit2Rapporteer  
ander vraagje,, ik vind de depower lijn nog net iets te lang,, waardoor ik moeilijk bij de depower/power kom, duss hoeveel moet ik m'n lijn inkorten (die aan de chicken zit) voor een goede afstelling (eventueel dat ik op een ander knoopje bij me stuurlijnen moet gaan varen)

knoop mijn stuurlijnen meestal aan de 3de van onder.. misschien dat ik hem dan aan me 4e van onder moet knopen, en dan de depowerlijn paar cm inkort,, maar hoeveel cm is dat?

greetz
Antwoord #6 Juli 25, 2007, 02:47:21
edit2Rapporteer  
ik heb zelf de depowerlijn 10cm ingekort dus dat komt neer op 5cm omdat de lijn dubbel loopt.
het enige verschil is dat je de bar een klein beetje minder ver aan kan trekken maar ik vaar toch het liefste met de bar van me af.
dus als je in de low end zit moet je em een knoopje dichterbij de kite vast maken.
het heeft ook nog meer voordelen want je kan de kite moeilijker over sheeten en met unhooked hoef je de strap iets minder in te trekken.
de waroo's moet je echt niet te gepowered afstellen anders ga je niet meer upwind.
ik weeg zelf 70 kilo en vaar alleen maar met een 11m.
in de lowend zet ik em op de 3e knoop van onder, als het hard waait tegen de 30 knopen dan op de onderste en daar tussenin op de 2e.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.