Elevation

|
daar gaat ie weer, lache hoor dat ontwerpje... heb een hoop in te halen kwa bouwen.. zal proberen van het weekend weer eens wat op te starten, heb nog zat liggen.. (angry_kitesmiley)
|
|
|
oz

|
Yo ouwe, die voetband gaten zitten niet symmetrisch...  Zekers je bril niet op, ghehehehehehe. Ltrs, OZ.
|
|
|
michiel v geel

|
is dat niet meestal met een wat breder boardje ivm het makkelijker aankanten
toeside varen word alleen wel nogalbelabberd
|
|
|
Morres

|
tis een mutant, die hebben meestal de straps zo
|
|
|
jeroen90

|
nee morres geen mutant een mutip.
|
|
|
Joosdo

|
Bij mij ligt er nu een balsa te vacumeren, voor een maatje van me, ff vlug voor ik op vakantie ga. Formica onder, balsa + forex kern, glas + ruitjesstof bovenop.  Zaterdag zeker klaar. PS: Ziet er geinig uit Leon, eindelijk ook eens van dat twintippie afgestapt. Dat mis ik soms wel eens, de shapes zijn vrij behoudend. Mzzl Joost
|
|
|
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
|
Helemaal mee eens Joost, een beetje experimenteren in shapes moet kunnen  . Ik zou ook wel eens een boardje willen bouwen met negatieve outline ala "Session" van Spleene. Maargoed....in dit project ben ik geinspireerd geraakt door de MuTip van Naish: "Alien121" uit 2004 (zie afbeelding hieronder). Alleen die van mij krijgt een andere setup volgens hetzelfde 40/60 principe: * afmeting: 128x38.5 cm; * rocker voor: 4 cm; * rocker achter: 2.5 cm; * nosefin: 4cm; * tailfin: 5cm; Volgens mij wordt het wel een wild beest!! (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Matthijs?!

|
ziet er inderdaad nice uit;)
|
|
|
Morres

|
een mutant dus...
|
|
|
Tommie
Geen avatar
|
dude ik ben precies zoiets aan het bouwen nu!! echt te veel toeval. ik maak er alleen wat meer inserts in, zodat ik kan wisselen van set-up. ga in oktober naar Israel, maar kan maar 1 boardje mee. maar met die vette golven daar kan je niet zonder een leuk wave boardje, dus had ik dit ook net zo ongeveer bedacht.
ik maak alleen wel gelijke rocker verloop, en wil dat dus compenseren door straps naar achter te zetten waardoor de nose wat hoger komt te liggen.
mijn maten zijn 130 X 40.
gisteren rail gegoten (groef gefreesd in de karuba kern en 1mm splinter laten staan langs de randen haal je nèt de 40cm) en morgen de inserts en vin holes.
post eff foto'tje als je 3d geshaped hebt.
|
|
|
Morres

|
maakt iemand ook iets zoals de spleene zone BI of de north dinges fish 08
|
|
|
Joosdo

|
@ LeonB: Doe je de uitsparingen voor de inserts niet door en door? En waarmee doe je dat dan of is dat secret?
Druk bezig met PBT design (Illustrator) de laptop gaat zelfs mee op vakantie, ik vind het zo leuk. Binnenkort laat ik wel wat designs a la Joost zien. Ben nog niet tevreden tot dusver.
Negatieve outline en 3 D shapen viel mij nog niet helemaal mee trouwens....
Mzzl Joost
|
|
|
LeonB

|
Hey Tom...das geen toeval, waveboardjes zijn dit jaar helemaal "in". Maar MuTippies worden zooo 2008! (gnehehe..  ) Joost, scherp gezien! (grinnik_kitesmiley) de inserts lijm ik vast op het hout met 2 seconden superglue. Daarna stort ik de rest van het gat vol met epoxy. Na het afpersen van het dek, zoek ik de inserts op met een malletje en een busje koude-spray (truukje van Oz  ). Doordat de inserts de "kou" beter geleiden dan het PBT krijg je een soort van condens-ring te zien rond de insert wanneer je het board in het strijklicht houd. Voorwaarde is wel dat de kop van de insert gelijk loopt met het dek. Vandaag m'n tippies gegoten, inserts verlijmd en de sidewall geplakt met "Bison Bond". Echt mega spul!!!  (maar wel duur.. (angry_kitesmiley))
|
|
|
|
Tommie
Geen avatar
|
leon: waarom giet je epoxy en dus geen PU in de inserts? en op hoeveel ga je je rockertafel instellen om die 4cm en 2.5cm te halen?
trouwens mijn lay-up word: durasurf glossy 160gram glas carbon X 160 gram glas karuba 160gram glas graphic's 160gran glas durasurf glossy
sterk zat?
|
|
|
Morres

|
dat wordt een erg stijf board denk ik
|
|
|
Elevation

|
tommie, vindt je layup wat dubieus.. zou die tweede laag 160 gr aan de core side weglaten, ( op de bodem ), dek daarintegen klopt wel.. hangt uiteraard van de dikte van je core op de verschillende plekken af.. alhouwel ik die persoonlijk 160 om 220 zou doen.. scheelt maar 60 gram, maar toch..
persoonlijk zou ik bij inserts ook liever epoxy gebruiken, zeker als leon eerst ze prefab bodem eronden plakt stroomt de epoxy ook tussen de lijmnaden van de secondelijm door.. waardoor ook onder de inserts epoxy zit..
|
|
|
Joosdo

|
@ Leon, eigenlijk bedoelde ik met welk gereedschap maak je die niet door en door gaatjes. Speedboor? Wel geprobeerd op een stukje testbalsa, maar dat werd een zooitje. Toen maar weer door en door met de frees, afplakken, insert erin en volgieten met pu. Zitten je inserts dan helemaal aan de oppervlakte van het deck? 'k heb op m'n werk van dat koude spray staan voor chocolade desserts  Weer veel wijzer geworden. Dank u. Mzzl Joost
|
|
|
LeonB

|
Tommie, epoxy is harder dan PU giethars en daarom mijn persoonlijke voorkeur voor voetbandpluggen....vandaar (grinnik_kitesmiley). Om te beginnen stel ik m'n rockertafel in met een factor 1.6 x hoger dan de gewenste rockerlijn. Daarna pers ik eerst het dek af zodat ik in een 2e sessie de exacte rocker kan afstellen met het afpersen van de bodem.
Joost, ik boor de gaten met een 20 mm frees. Daarna schuur ik met een "Dremel" de gaten exact op 7 mm diepte zodat de insert 0.5 mm boven de core uitsteekt. Zo ben ik er zeker van dat de kop van de insert tegen m'n prepreg komt.
Morgen 3D shapen... (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
LeonB

|
Ziezo er komt eindelijk schot in. Vandaag de core door de 3D-shapetafel gerost (grinnik_kitesmiley). M'n nieuwe aandrukwieltjes zijn een succes. Alleen tijdens shapen is er een railtje losgesprongen die ik later weer heb kunnen fixen.
Wordt vervolgd....
|
|
|
prokiter

|
Heyy,
Ziet er weer lekker uit hoor.
He waarom lijmen (meerdere) mensen hier hun rail aan hun kernen, en niet op de giet manier in een mal?
Leon ben zeer benieuwd naar het eind resultaat.
Moet zelf nog steeds bezig met Illustrator om een mooi ontwerpje te maken... (grinnik_kitesmiley)
Greetings...Pro Kiter.... (hangloose_kitesmiley)
|
|
|
Tommie
Geen avatar
|
dude leon, WE GAAN GELIJK OP! heb hem net geshaped, morgen nog eff naschuren. (buren vinden het niet leuk dat ik na 22.00uur nog buiten sta te frezen met een dikke bouwlamp op m'n koppie) voor m'n eerst karuba, 3-D shape, vacuüm board ziet hij er best leuk uit. tot nu toe. morgen zal ik eff wat foto's hier neer zetten. nu slapen, morgen weer bouwen. (pfff wat een leven)
|
|
|
hOe hA HeNniE

|
(Ik moet wel opschieten omdat het vrouwtje volgende week ook vakantie heeft...moeten we samen "leuke" dingen doen (angry_kitesmiley) )
herkenbaar..woehaa
|
|
|
|