Politie houdt kitesurfer aan

Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Augustus 02, 2007, 02:44:14
edit2Rapporteer  
OUDDORP - De politie heeft een 19-jarige kitesurfer uit Australië aangehouden op de Brouwersdam omdat de man zich niet aan de spelregels op het strand hield.

De surfer was aan het zeilen buiten de aangewezen zones en negeerde verzoeken van de politie om binnen de zone te varen. Na een korte worsteling op het strand is de man aangehouden en heeft hij een boete van 200 euro gehad. Op het strand bij de Brouwersdam zijn meer kitesurfers bekeurd voor hetzelfde vergrijp. Hoeveel boetes er zijn uitgedeeld, is niet bekend.

 

 

Weet iemand hier iets meer van? Dus blijf binnen de zone. Vooral aan de Duitse bocht is het volgens mij een probleem.

Boetes gaan nog volgen als het zo blijft doorgaan met buiten de zone varen
Dutchy

Berichten: 337
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #1 Augustus 02, 2007, 03:10:42
edit2Rapporteer  
hebben die gasten dan nix anders te doen ?! boeven vangen of mijn gestolen gereedschap gaan zoeken !! ThumpDown
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #2 Augustus 02, 2007, 03:57:30
edit2Rapporteer  
ik vind het echt vaag dat ze ineens na maanden daar gekite te hebben boetes gaan uitdelen zonder waarschuwing   (sealedlips_kitesmiley)

ik zie daar geen borden staan dat er niet gekite mag worden  ListenToMe
LEAF

Berichten: 826
Antwoord #3 Augustus 02, 2007, 04:04:32
edit2Rapporteer  
Vaag gedoe daar op de dam, 1 groot surfpretpark daar gaan ze boetes uitdelen. Er stond afgelopen zondag ook een mafkees met een geel hesje in het water naar iedereen te gebaren die voorbij de gele boei kwamen was dat ook politie of zo??   Werd een beetje gefokt van die gast!!!
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #4 Augustus 02, 2007, 04:24:08
edit2Rapporteer  
irritant of niet... buiten de kitezone... dus terecht. Vind het ook verschrikkelijk irritant daar niet van... maar jah.. tis nu eenmaal zo.... en niets dat dat voorlopig gaat veranderen.. voorlopig daar maar even aan de irritante regeltjes houden..

Op workum heb je ook zo'n vage gast... zeilt met een irritant bootje met rode zeilen dwars door de kitezone.. nou heb ik ergens gehoord dat dat misschien wel één van die gasten is die workum gesloten wil zien. en op deze manier de kiters wil provoceren... weet iemand daar wat meer van? want die gozer is echt niet gezond...
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #5 Augustus 02, 2007, 04:30:51
edit2Rapporteer  
Wat een hoop aandacht voor kitesurfen de laatste tijd zeg, nu nog even de 'politiek'  in laten zien dat al die volle spots alleen maar gevaarlijk is.

irritant of niet... buiten de kitezone... dus terecht. Vind het ook verschrikkelijk irritant daar niet van... maar jah.. tis nu eenmaal zo.... en niets dat dat voorlopig gaat veranderen.. voorlopig daar maar even aan de irritante regeltjes houden..

Op workum heb je ook zo'n vage gast... zeilt met een irritant bootje met rode zeilen dwars door de kitezone.. nou heb ik ergens gehoord dat dat misschien wel één van die gasten is die workum gesloten wil zien. en op deze manier de kiters wil provoceren... weet iemand daar wat meer van? want die gozer is echt niet gezond...

En waarom staat de politie daar dan niet bij? Of mag dat zomaar, varen in de kitezone. Kan me voorstellen dat dat vrij irritant is, heb je ook geen leven.
nepke

Geen avatar

Berichten: 75
Antwoord #6 Augustus 02, 2007, 04:34:59
edit2Rapporteer  
vond die kiter, ben heet ie, wel lachen, maximaal de politie jennen door steeds maar weer voorbij de gele boeien te gaan..kun je op wachten dat ze je met medewerking van de reddingsbrigade naaien!!
Politie loopt alleen maar op t strand om tieten te checken.....
posty

Berichten: 2454
Antwoord #7 Augustus 02, 2007, 04:48:28
edit2Rapporteer  
niet mis, 200 pleuro!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #8 Augustus 02, 2007, 05:48:01
edit2Rapporteer  
niet mis, 200 pleuro!
Niet voldoen aan bevel of vordering en hij kan gelijk aftikken omdat hij in het Buitenland woont...
Gewoon luisteren naar de beambte 

Haal dit geintje in Italië/Spanje/Marokko enz. enz. met de politie uit en ze slaag je bond en blauw  :Smiley
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #9 Augustus 02, 2007, 05:52:43
edit2Rapporteer  
haha...tja die gasten uit het buitenland lachen normaal ook gewoon om de politie hier...
behalve als ze 'n hond bij zich hebben...hebben ze meestal WEL respect voor.
Wie?
Gast
Antwoord #10 Augustus 02, 2007, 05:55:42
edit2Rapporteer  
Achja politie is gewoon traag figuur mensen zitte uiteraad wel relaxe mensen bij. Gister ook 50 euro boete omdat me kenteken aan de zijkant zit. Hoe moet ik weten dan het niet mag geef me dan een waarschuwing dat ik de volgende dag terug kom en laat zien dat me kenteken weer goed zit.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #11 Augustus 02, 2007, 06:35:53
edit2Rapporteer  
tja... tja je hebt je rijbewijs theorie gehaald of nie heh...
Wie?
Gast
Antwoord #12 Augustus 02, 2007, 06:42:45
edit2Rapporteer  
Voor me brom ja maar daar stond nergens in dat het niet mocht. Ben vakar aangehoude maar toen zeiden ze niks
jeroen90

Berichten: 726
Antwoord #13 Augustus 02, 2007, 13:30:38
edit2Rapporteer  
ja wie?(jeroen) je leest toch zoveel scooter sites.. dan moet je wel weten dat hij recht boven je band moet hangen net zoals verzekeringsplaatje dat moest. Meestal geven ze er geen boete voor maar hij hoort gewoon boven je band te hangen eigen fout:P
Tjok
Gast
Antwoord #14 Augustus 02, 2007, 16:38:18
edit2Rapporteer  
zielig
Wacko²

Geen avatar

Berichten: 35
Antwoord #15 Augustus 02, 2007, 18:26:44
edit2Rapporteer  
Ik stond erbij toen dit gebeurde, vond de politie wel reageren met een overdreven reactie.
Die gast lopen id duinen met zn kite, toen ze heb klemreden op het strand sprongen ze gewoon bovenop de gast met als gevolg dat zn kite naar beneden stortte recht op een motorhome met krassen en een los voorlicht als gevolg. Voor hetzelfde verongelukt die gast, gewoon kite beneden helpen halen vond ik een betere oplossing. Het ergste van al vond ik dat ze de kite mee in beslag namen terwijl deze eigenlijk niet van hem was. Hopelijk krijgt de echte eigenaar zijn kite terug, echt balen voor hem hoor.

In ieder geval was het wel spectaculair 1 politie jeep, 1 politie auto, 1 jeep van reddingsbrigade en een zodiac op het water voor 1 kitesurfer. Tja, we zijn nu eenmaal snel he (grinnik_kitesmiley)

tip voor die gast: je had nog over de jeep kunnen springen om proberen weg te raken (geschokt_kitesmiley) 

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #16 Augustus 02, 2007, 18:45:48
edit2Rapporteer  
Nog ff en dan zou je dit soort berichten in de krant kunnen lezen.....
Politie vind “Gat in de markt” .
Van onze verslaggever.
Brouwersdam donderdag 3 aug.
Een harde werker gekweld door de dagelijkse bureaustress heeft hard moeten sparen om van z’n karige salaris een vlieger en een klein surfboardje aan te schaffen. Na alle bureaucratische toestanden van alle dag begeeft de man zich te water om met zijn nieuw aangeschafte spullen te kunnen genieten van wind en water. Kitesurfen dus. Even NIET deelnemen aan die hectische maatschappij, even NIET meedoen aan die stresswereld, even NIET denken aan al die “bemoeizuchtige toestanden”die de laatste tijd zo kenmerkend zijn voor de Nederlandse maatschappij.
Gewoon genieten van je vrijheid. Een grote vlieger, een klein surfboardje , water en wind en een flinke dosis sportiviteit .Even je accu opladen om straks weer fit en een stukje gezonder de ergernis van alle dag te kunnen weerstaan.
Jammer dan. Na enkele minuten te hebben genoten van het water en wind blijkt ook hier de bureaucratie meedogenloos toe te slaan. Vanaf de kant wordt de man teruggefloten en krijgt van onze dappere, in een strak zomerpak gestoken hermandad een flinke bekeuring.
Verbaasd over deze gang van zaken? Nee hoor een doodnormale Nederlandse justitiële ontwikkeling.  Waar de politie de strijd tegen crimineel gedrag allang heeft moeten opgeven, kan de gefrustreerde, dominante op macht gerichte agent zich nu helemaal uitleven op het kitesurfen.”Criminelen van tegenwoordig zijn voor onze medewerkers veel te arbeidsintensief om daadwerkelijk actie te ondernemen.”Aldus een woordvoerder van justitie. “Wij hebben dan ook besloten om onze aandacht met betrekking tot het echt crimineel gedrag te verleggen naar de voor onze medewerkers minder risicodragende gebieden. Ook blijkt uit de praktijk dat de meeste kitesurfers beschikken over een inkomen en derhalve ook op economisch gebied een veel lucratievere doelgroep te zijn om ons mee bezig te houden.”
 Uit proeven in de praktijk is gebleken dat 4 agenten in een bootje op één van onze randmeren, per werkdag, financiëel gezien even productief zijn als 8 agenten bij hun gangbare dagelijkse werkzaamheden. Ook is gebleken dat door het recreatieve karakter van deze werkzaamheden  het ziekteverzuim bij deze werkzaamheden drastisch is terug gelopen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat veel van onze medewerkers zich inmiddels voor deze diensten hebben aangemeld. Vanuit Den Haag wordt op dit moment onderzocht of het kitesurfen op meer locaties kan worden verboden. Het verbieden van een activiteit als kitesurfen past volgens de woordvoerder uitstekend in het betuttelende karakter van de Nederlandse overheid. Ook zien veel natuurbeschermingsverenigingen het aanpakken van het kitesurfen als een uitstekend alternatief voor de ( vanwege financiële belangen) verloren strijd tegen de echte vervuilers.
Overigens: Toen de bewuste kitesurfer zich naar huis wilde begeven bleek dat zijn auto was opengebroken en van alle spullen met enige waarde was ontdaan. Na kontakt met de politie bleek dat in verband met "te veel arbeidsdruk / ovebelasting van het politiekorps" aangifte geen zin had......
 
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #17 Augustus 02, 2007, 19:02:56
edit2Rapporteer  
 schater

globe

Berichten: 1143
Antwoord #18 Augustus 02, 2007, 19:09:12
edit2Rapporteer  
Citaat
Toen de bewuste kitesurfer zich naar huis wilde begeven bleek dat zijn auto was opengebroken en van alle spullen met enige waarde was ontdaan. Na kontakt met de politie bleek dat in verband met "te veel arbeidsdruk / ovebelasting van het politiekorps" aangifte geen zin had......

CLASSIC !!!
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #19 Augustus 02, 2007, 19:56:02
edit2Rapporteer  
Citaat
Toen de bewuste kitesurfer zich naar huis wilde begeven bleek dat zijn auto was opengebroken en van alle spullen met enige waarde was ontdaan. Na kontakt met de politie bleek dat in verband met "te veel arbeidsdruk / ovebelasting van het politiekorps" aangifte geen zin had......


CLASSIC !!!

may I remind you:


http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=26447.0

mathieu3
Gast
Antwoord #20 Augustus 02, 2007, 21:16:03
edit2Rapporteer  
Wat dit betreft leven we echt in een triest landje.. (huilen_kitesmiley)
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #21 Augustus 02, 2007, 21:40:41
edit2Rapporteer  
Ik denk dat we met ze alle met de vinger in de verkeerde richting wijzen!!!
Die gast moest de regels kennen en door zijn gedrag brengt hij nu jullie spot in diskrediet..
Reken maar van YES dat er nu meer controle gaat komen op jullie spot..
Jullie hadden die gast zelf van het water moeten halen en een schop onder ze hol moeten geven!!!!!!!


En wat betreft het optreden van de politie.... Daar zal ik even tegen gas aan geven door het plaatsen van een ingezonden artikel van een politieagent..

Titel: "Geachte belastingbetaler"
 
Ik denk dat u mijn identiteit inmiddels wel heeft vastgesteld. Ik pas vast en zeker in het hokje, waarin u mij wilt indelen en u vindt mij vast en zeker 'typisch'.

Tot mijn spijt kan ik dat van u niet zeggen. Ik weet immers niet wie u bent.
 
 
 

1.       Vanaf hun geboorte leert u uw kinderen dat ik de boeman ben en zij zijn dan geschokt omdat ik door u met mijn traditionele vijand, de crimineel, vergeleken word.
 

2.       U beschuldigt mij, dat ik de jeugd te zacht aanpak, totdat ik op een keer uw eigen kind de les lees.
 

3.       U neemt waarschijnlijk een uur middagpauze en ettelijke koffiepauzes, maar u beschuldigt mij van luiheid als ik een keer ga zitten.
 

4.       Ik ben trots op uw goede manieren, maar u vindt het heel normaal om mijn maaltijd met uw problemen te onderbreken.
 

5.       U windt zich op als iemand in het verkeer u de weg afsnijdt, maar als ik u op hetzelfde vergrijp betrap, voelt u zich uiteraard "onterecht" behandeld.
 

6.       U kent alle verkeersregels en hebt dus nog nooit terecht een bekeuring gekregen.
 

7.       U stoort zich eraan als ik mij met hoge snelheid naar een plaats des onheil spoed, maar u beklaagt zich erover als het meer dan 10 seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben.
 

8.       U ziet het als een deel van mijn werk dat ik geslagen word, maar als ik terug sla noemt u dat machtsmisbruik.
 

9.       U zult er niet aan denken om uw tandarts te vertellen hoe hij een kies moet trekken of een dokter te laten zien hoe hij een blindedarm moet opereren. U vindt het wel heel normaal om mij steeds te vertellen hoe ik mijn werk zou moeten doen.
 

10.   U praat tegen mij op een manier, die u in elke andere situatie een bloedneus zou opleveren, maar u verwacht van mij dat ik dat zonder meer accepteer.
 

11.   U schreeuwt: "Er moet wat tegen de criminaliteit ondernomen worden', maar u wilt zelf niet als getuige optreden of er op een andere manier mee lastig gevallen worden.
 

12.   In uw ogen deug ik absoluut niet, maar het is natuurlijk volkomen terecht als ik:   

1.       uw vrouw help bij het wisselen van een band;

2.       of haar op weg naar het ziekenhuis bij de bevalling help;

3.       uw zoon via mond-op-mond beademing het leven red of

4.       overuren maak om uw weggelopen dochter te vinden.
 
Welnu meneer de belastingbetaler, staande op uw voetstuk beklaagt u zich over de manier waarop ik mijn werk verricht en geeft mij alle mogelijke scheldnamen.

Maar vergeet echter niet dat uw eigendom, uw familie en ook uw leven van mij of van mijn collega's kan afhangen.

Jawel, meneer de belastingbetaler, dat ben ik, die waardeloze politieman.


 
 
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #22 Augustus 02, 2007, 21:49:33
edit2Rapporteer  
mini-me daar ben ik het helemaal mee eens.
maar ik vind het toch jammer dat ze al die gasten een beukering hebben gegeven, en niet een waarschuwing dat ze de volgende keer wel een bekeuring zouden uitdelen. Smiley
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #23 Augustus 02, 2007, 21:53:54
edit2Rapporteer  
haha hj.
gaan dit soort email rond binnen het corps???
zit wel wat in trouwens....
globe

Berichten: 1143
Antwoord #24 Augustus 02, 2007, 21:54:14
edit2Rapporteer  
oei..... tegen het zere been.

Ik ben het zeker met je een Mini-me over het feit dat wanneer je daar niet mag varen -> boete. Einde discussie, het staat zelfs aangegeven.

Maar.....

Als ik op een doordeweekse dag om 1/2 8 's avonds van het water gehaald wordt tijdens het kiten terwijl er welgeteld 5 mensen op het water zijn. (3 kiters, 2 windsurfers) en dus NIEMAND last van mij heeft zakt mijn wetsuit echt tot onder mijn knieën.

De reden waarom ik daar niet mag kiten (Veluwemeer, Nunspeet). Omdat het in de wet staat.
Die wet zal er niet voor niets zijn neem ik aan, er zullen incidenten geweest zijn in het verleden.
Toch is die wet opgesteld toen het kiten in de kinderschoenen stond, er is een hoop veranderd in de loop der tijd, behalve aan die wet.

Een wet die door een ambtenaar op een rustige vrijdagmiddag in elkaar geflatst is en meteen maar doorgevoerd wordt voor elke spot op binnenwater. Dat terwijl om mij heen de speedboten, jetskis, strandvervuilende jongeren met blikken bier en radios er leuk op los mogen sporten.

Dan denk ik op dat moment inderdaad: KLOOTZAKKEN!

my 2 points....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.