Tip voor gebruikers van een Best bar 2007

godfather

Berichten: 85
Augustus 09, 2007, 13:32:29
edit2Rapporteer  
Ik vaar sinds kort met Best Waroo's 2007 en ik kan tijdens het varen moeilijk bij de depower strap
komen. Even op Internet gespeurd en blijkt een bekend probleem te zijn. Het double depower
cord kan worden ingekort dmv het verplaatsen van een knoop. Zie de link met foto's over hoe
je dit moet doen, veel plezier ermee. Ik ga het iig snel proberen.

http://www.skypilotkiteboarding.com/forum/viewtopic.php?t=6073&highlight=waroo+bar+modification
kitaholic

Berichten: 486
Antwoord #1 Augustus 09, 2007, 13:44:53
edit2Rapporteer  
Thanks, dit is inderdaad handig voor gebruikers die geen 2 meter lang zijn.

Vergeet echter niet dat het je depower-range ook iets verkleint, hoewel die nog steeds groot genoeg zal zijn. Verder moet je nu ook je stuurlijnen korter maken of een paar knoopjes dichter op de kite vastmaken.
Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #2 Augustus 09, 2007, 14:31:45
edit2Rapporteer  
Ik heb t ook bij mn 2006 bar Wink Kan dr niet echt easy bij, maar t lukt wel alstie wat lager in t windvenster hangt
jeroen90

Berichten: 726
Antwoord #3 Augustus 09, 2007, 17:24:02
edit2Rapporteer  
bij mij ripper bar kom ik er ook niet heel makkelijk bij maar beetje rechtopstaan en stukje downwind varen dan kan ik hem aantrekken.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #4 Augustus 09, 2007, 18:35:15
edit2Rapporteer  
Thanks, dit is inderdaad handig voor gebruikers die geen 2 meter lang zijn.

Vergeet echter niet dat het je depower-range ook iets verkleint, hoewel die nog steeds groot genoeg zal zijn. Verder moet je nu ook je stuurlijnen korter maken of een paar knoopjes dichter op de kite vastmaken.

ik heb zelf de lijn met 10 cm ingekort.
het enige verschil is dat je de bar minder ver kan aantrekken dus met weinig wind zal je de stuurlijnen een knoopje dichter bij de kite vast moeten maken.
nu heb ik de bar toch nooit helemaal aangetrokken dus ik merk geen verschil.
plus met uithaken is ie minder snel oversheeted...
180cc

Berichten: 186
Antwoord #5 Augustus 09, 2007, 18:37:30
edit2Rapporteer  
Ik heb er gewoon een andre 4lijns bar op gedaan wel minderdepower maar vliegt wel stuk fijner:P.
MCdrijver1

Berichten: 159
Antwoord #6 Augustus 09, 2007, 19:38:06
edit2Rapporteer  
ik zag gister iemand op wijk met een takoon die had bijna geen depower, cm of 10.
dus dat kleine stukje inkorten zal dan vast niet uitmaken.
maja best kan ook voorbeeld nemen aan cabrinha, die heeft gewoon 2 touwen van 40 cm.
veel makkelijker
Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #7 Augustus 09, 2007, 23:24:46
edit2Rapporteer  
bij mij ripper bar kom ik er ook niet heel makkelijk bij maar beetje rechtopstaan en stukje downwind varen dan kan ik hem aantrekken.

Preciees!! werkt bij mij ook!
Ik heb er gewoon een andre 4lijns bar op gedaan wel minderdepower maar vliegt wel stuk fijner:P.
Gestoord? of gewoon beginner? schater
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.