kiters uit limburg????

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1975 Mei 14, 2010, 22:16:59
edit2Rapporteer  
zo heren,

ik ben weer terug van enkele dagen V-polder.
Ik heb 3 lekkere dagen erop zitten. ThumpsUp
Super strakke noordwind. Goed voor een stevig gepowerde 9m, en dat is toch mijn favorietje (met dank aan Diesel). YeSS

Het was wel t.r.ng koud. ThumpDown

Hopelijk volgend lange weekend weer een stevige bries maar dan met wat meer zonnewarmte erbij.

Grtz.,

Louk
Basjuh

Berichten: 388
Antwoord #1976 Mei 15, 2010, 22:45:17
edit2Rapporteer  
wachtend op de wind en al zoekend naar een leuke kite-trip in okt./nov. begin ik me af te vragen of het geen goed idee is begin juni een weekje ergens de wind te gaan zoeken.
Wat is er aan de hand dit jaar? nog nooit meegemaakt............................. ............
Ook Louk heeft nog geen 50 dagen kunnen varen tot nu toe... Die 300 ga je niet halen op die manier.

gaap gaap gaap........
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1977 Mei 15, 2010, 23:54:05
edit2Rapporteer  
wachtend op de wind en al zoekend naar een leuke kite-trip in okt./nov. begin ik me af te vragen of het geen goed idee is begin juni een weekje ergens de wind te gaan zoeken.
Wat is er aan de hand dit jaar? nog nooit meegemaakt............................. ............
Ook Louk heeft nog geen 50 dagen kunnen varen tot nu toe... Die 300 ga je niet halen op die manier.

gaap gaap gaap........

Het is inderdaad Kwalitatief Uitermate Teleurstellend ThumpDown
soppegreun

Berichten: 37
Antwoord #1978 Mei 16, 2010, 23:03:24
edit2Rapporteer  
Zo net terug uit oostvoorne was een leuk weekend maar net te weinig wind.
vrijdag :les gecanceld geen wind
zaterdag: les van 1 tot 5 eerst drie uur lekkere wind maar toenwe de eerste meters konden varen zakte de wind weg zelfs de pro kwanen amper op hun board.
zondag: les van 11 tot 3. bijne geen wind, het water op met een 17 meter ozone, deze met moeite in de lucht te houden.  Het laatste uur trok het wat aan kwamen echter niet verder dan we zaterdag gebleven waren.
Er was meer wind voorspeld maar shit happens.
Nu eerst maar op zoek naar een oefenspot in het zuiden wie weet raad?
Op kessenich moet je wat ik begreepen heb eerst kunnen hoogte lopen of niet?

grtzz
Kitemen

Berichten: 370
Antwoord #1979 Mei 17, 2010, 11:10:10
edit2Rapporteer  
Hey Soppegreun dat is lekker klote he maar je zal nog wel vaker tegen dat probleem aanlopen dat er geen wind is!
Hebben wij ook veel te vaak last van!

Op Kessie moet je inderdaad direct hoogte lopen als je start omdat de wind daar meestal aanlandig is en anders lig je de hele tijd tegen de kant aan te fietsen.
Sowieso erg vlagerige wind en het water is meteen diep. Voor te oefenen is het relax als je toch wel kan staan.
Ik zelf ben in het begin vaak naar oostvoorne gegaan totdat ik kon hoogte lopen, bodydragen en me kite snel uit het water kreeg opgelaten.
Je kan met laag water misschien ook naar Bdam, Neeltje Jans en Vrouwenpolder dan kan je ook best een stuk staan. En Vrouwenpolder bij hoog water heb je een poel vooraan waar je ook kan staan.
Hou ook dit forum in de gaten dan kan je met ons ook meegaan als we dit jaar nog wat wind krijgen...................
Kitemen

Berichten: 370
Antwoord #1980 Mei 17, 2010, 11:14:12
edit2Rapporteer  
hey Basje ik heb dit jaar 7 kite dagen gehad! Dit is 2 in de maand sinds de temp weer vaarbaar is! Zwaar klote dus!
Helaas ga ik het niet redden om in juni een week weg te gaan maar misschien okt/nov is wel een idee.
Hopen dat het hier in NL maar snel en veel gaat blazen!
Nielsfranken

Berichten: 72
Antwoord #1981 Mei 19, 2010, 14:51:00
edit2Rapporteer  
Yo mede kite-surfers!

Ik ben net nieuw op dit forum, dus zal me allereerst even netjes voorstellen. Mijn naam is Niels Franken en ik woon in Susteren. Momenteel zit ik in Kaapstad voor stage, en heb nog 3 weken te gaan voordat ik terug ben in NL. Het windseizoen is hier afgelopen, maar heb me er toch aan gewaagd om een kitesetje aan te schaffen op het laatste moment. Voorheen deed ik alleen golfsurfen, maar dat ging vervelen, wilde iets anders voor erbij. Ik heb tot nu toe alleen wat lessen gehad, heb met mijn eigen kite nog niet kunnen vliegen vanwege windgebrek. Maar dat gaat nog wel lukken hier in 3 weken.

Nou vraag ik me af waar een leuke kitespot is om te beginnen. Ik woon echt superdicht bij Kessenich, maar ik begrijp dus dat het niet ideaal is om hier te beginnen? Ligt er nog iets in de buurt? Of ben ik genoodzaakt om richting de kust te rijden telkens?

Gear:
Airush Varial 10M, 2010
Airush Protoy 135

Cheers!

Niels
Kitemen

Berichten: 370
Antwoord #1982 Mei 19, 2010, 21:50:13
edit2Rapporteer  
Ze zoeken ons!

http://www.hanglos.nl/forum/230720/kiteforum-kiters-uit-limburg-gezocht.html

Kitemen

Berichten: 370
Antwoord #1983 Mei 19, 2010, 21:56:54
edit2Rapporteer  
Hey Niels weet waar je aan begint. Het is verslavender als drugs!

Kessie is onmogelijk om te gaan oefenen!
Te vlagerig, te klein, te aanlandig, te diep, te druk, te veel rotzooi, dus..
En het is vanaf nu zelfs verboden om daar les te geven.
www.masurfspot.be is de site van kessie

Beste rij je naar oostvoorne of de spots in zeeland.
Lees antwoord maar op soppegreuns vraag hierboven daar staat alles.
Nielsfranken

Berichten: 72
Antwoord #1984 Mei 20, 2010, 21:04:34
edit2Rapporteer  
Thnx kitemen! Dan weet ik dat ik voorlopig nog niet naar Kessenich hoef te gaan. Wel jammer, ligt op 10/15minuten rijden van me vandaan! Is het daar wel goed kiten als je wat gevorderd bent?

Hopelijk kan ik hier in Kaapstad nog een paar dagen kiten, maar de vooruitzichten zijn slecht. Hoelang is Oostvoorne rijden, 2 uurtjes? Zijn er mensen uit omgeving Susteren/Sittard die daar wel regelmatig heen gaan? Dan is carpoolen wellicht een goed idee!
soppegreun

Berichten: 37
Antwoord #1985 Mei 20, 2010, 22:45:25
edit2Rapporteer  
hey Niels blijkbaar zijn we lotgenoten gedoemd om te reizen.

global warming een probleem?
smelten de poolkappen?
Valkenberg aan de zee?
laat maar komen..minder reizen meer kitefun.
soppegreun

Berichten: 37
Antwoord #1986 Mei 20, 2010, 22:57:58
edit2Rapporteer  
Nou dat is lekker..

geen beginners op kessie
ledenstop en wat moet de beginnende watersporter dan?

grtzz
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1987 Mei 21, 2010, 00:15:14
edit2Rapporteer  
Hi Soppegreun & Nielsfranken,

Ik snap jullie frustratie volkomen. Maar als het waait rij ik nog liever 2 uur naar zee en heb de hele dag fun dan dat ik naar Kessie rij.  Angry

Kessie is echt geen beginners spot. Ik ga alleen als het echt niet anders kan. Embarrassed

Houd dit forum goed in de gaten want er rijden geregeld limbolocals naar zee...... Joepie

Basjuh

Berichten: 388
Antwoord #1988 Mei 21, 2010, 18:58:17
edit2Rapporteer  
Louk? wanneer ben je dan geen beginner meer? ik zie mensen poepen die al jaren varen.........
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1989 Mei 21, 2010, 19:24:48
edit2Rapporteer  
Louk? wanneer ben je dan geen beginner meer? ik zie mensen poepen die al jaren varen.........

Ja klopt, ...en ik zie mensen alleen maar boddydraggen die al jaren varen ...... Grin

btw. hoe lang is het al geweest dat jij gevaren hebt ........? Volgens mij weet jij niet eens meer hoe je je lijnen aan de kite moet bevestigen ....... Grin

Basjuh ..... InLove

Basjuh

Berichten: 388
Antwoord #1990 Mei 21, 2010, 19:39:16
edit2Rapporteer  
ik probeer u altijd voor te doen hoe dat bodydraggen werkt...................en tja.....moeten er lijnen aan een vlieger?
soppegreun

Berichten: 37
Antwoord #1991 Mei 22, 2010, 10:16:13
edit2Rapporteer  
bodydraggen kun je ook op land daasr heb je geen water voor nodig, een wei van 800mtr bij 800mtr is groot genoeg.

zelf ondervonden!!!

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1992 Mei 23, 2010, 12:27:29
edit2Rapporteer  
BIZAR,........

Gisteren; heel Nederland baadt in een heerlijk zonnetje,  25 graden en windje 2.

Maar niet in Vrouwenpolder: mist, 13 graden en een twijfelachtig briesje. Cry

Toch maar even naar het strand om mijn nieuwe DOS 12 meter voor de eerste keer op te pompen en te testen.

Resultaat: een heerlijke sessie van 3 uur, met een heerlijk vlakke zee en  zelfs zoveel wind dat ik mijn Boefje moest depoweren. Joepie

Maar wel bizar: kiten met een zicht van 75 meter en vrijwel geen geluid. Shocked

Wat een hangtime heeft dit lichtweer monster, ik heb helemaal geen Flysurfer nodig enkel 13 knoopjes. ThumpsUp
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1993 Mei 23, 2010, 12:29:40
edit2Rapporteer  
bodydraggen kun je ook op land daasr heb je geen water voor nodig, een wei van 800mtr bij 800mtr is groot genoeg.

zelf ondervonden!!!



je bent goed bezig:

ik heb eens een loop gemaakt op het land bij windkracht 6 en kwam recht op mijn gezicht terecht.

Gelukkig was Basjuh (mijn redder) in de buurt .....
soppegreun

Berichten: 37
Antwoord #1994 Mei 23, 2010, 22:32:48
edit2Rapporteer  
Op youtube vind je genoeg van dat soort filmpjes van gasten die zulke stunts uithalen met zoveel wind.
Ik deed het met een bijna 4 beaufort en mijn werkkleding aan overall en werkschoenen.
Vanaf kracht 5 zeker geen kiteloopjes draaien op het droge !!!

Ook niet op het strand....

http://www.youtube.com/watch?v=bQrTmJzPf4k

(waarvoor dient die rode knop op mijn chickenloop?)
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1995 Mei 28, 2010, 16:01:36
edit2Rapporteer  
Zondag NW en W. Ideaal voor V-polder.
Nog Limbo's die die kant op gaan?
TimLimbo

Berichten: 241
Antwoord #1996 Mei 28, 2010, 16:59:38
edit2Rapporteer  
Zo, hier is dan een nieuwe Limbo die het kitesurfen ontdekt heeft. Morgen ga ik voor de eerste les (van 3 zaterdagen) naar Oostvoorne en heb er zin in Smiley
Ik kom zelf uit Heerlen en zal dit topic goed in de gaten houden Smiley
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1997 Mei 28, 2010, 21:51:20
edit2Rapporteer  
Zo, hier is dan een nieuwe Limbo die het kitesurfen ontdekt heeft. Morgen ga ik voor de eerste les (van 3 zaterdagen) naar Oostvoorne en heb er zin in Smiley
Ik kom zelf uit Heerlen en zal dit topic goed in de gaten houden Smiley

Welkom,

Veel plezier en kijk uit. Roll Eyes
Zondagochtend vertrekt een blik Parkstadlimbo's richting kust om te raggen. Joepie
TimLimbo

Berichten: 241
Antwoord #1998 Mei 28, 2010, 22:52:17
edit2Rapporteer  
Wel top dat je op dit forum ook mensen uit Heerlen (en omgeving) tegenkomt die regelmatig naar de kust gaan. Voor mij zou het ook geen probleem zijn elke zaterdag en/of zondag naar de kust te rijden ivm mijn bedrijfswagen Smiley dus geen kosten voor diesel etc. Daarnaast sta ik ook altijd open mensen mee te nemen.

Zodra ik de lessen heb afgerond en mijn eerste spullen gekocht heb (vermoed dat ik al na de eerste les de boel ga kopen) zal ik zeker eens een zondag meegaan, mits dit ok is. Natuurlijk moet ik wel toegeven dat ik een starter ben Smiley

Gr,
Tim
Basjuh

Berichten: 388
Antwoord #1999 Mei 29, 2010, 10:37:45
edit2Rapporteer  
hej Timbo man,

Vanwaar uit Heerlen ben je?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.