Voeten schieten uit voetbanden, GEK wordt ik ervan!!!!

Charles

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #25 Augustus 18, 2007, 15:01:38
edit2Rapporteer  
ik had in het begin ook het gevoel dat mijn voeten uit mijn straps schoten bij mijn Nobile 666 2007 (en net als bij mijn voorgaande boards) en heb toen voor in Combuco heelstraps gemaakt. Ik had in een blaadje die Duitste dame Boese met heelstraps gezien en dat leek me wel wat. Ik heb toen 8 mm diameter elastiek (watersportwinkel) gebruikt, die ik door de stalen ringen van de voetbanden (je ziet deze ook goed op jouw foto's) heb gedaan; voordeel is dat het aangrijpingspunt wat hoger is waardoor de straps niet afzakken. Ik heb (net als Boese) een stuk zacht rubber slang (diameter 30 mm, hetzelfde spul wat je ook bij handle pass leasheds ziet) eromheen gedaan, want dit is 1. zachter aan je hiel en 2. je kunt de boel beter uittrappen doordat de slang over je hiel naar beneden rolt als je er op staat.

Ik heb echter na 1 dag de heelstraps er weer afgehaald, ik vond het geen relaxed idee en ik had nog steeds last van ongewenste releases.

Uiteindelijk heb ik de straps op de strakste stand gezet (heb mt 42, maar smalle voeten) en ik moet nu 5 maand later concluderen dat ik eigenlijk nooit meer last heb van ongeplande releases. Ik vermoed dat het inderdaad waar is dat techniek een grote rol speelt, al kan ik je niet vertellen wat ik nu doe wat ik vroeger niet deed (maar blijkbaar krul ik mijn tenen beter?) Tegenwoordig dus nooit meer last!

Ik vind wel dat de Nobile straps meer instelbereik zouden moeten hebben; bij nog kleinere voeten zijn ze niet strak genoeg te stellen.


Erik

Emma

Berichten: 624
Antwoord #26 Augustus 19, 2007, 02:10:15
edit2Rapporteer  
ja kan ook je tenen krom doen zodat je voet erin klemt


Maar wel mee opletten. Van de combinatie slecht zittende pads/straps+tenekrommen kan je pijnlijke wreven krijgen --> http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=26722.msg307572#msg307572
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #27 Augustus 22, 2007, 16:02:11
edit2Rapporteer  
Gister voor het eerst gevaren met de hielstraps. Echt super gewoon. Het geeft een veel zekerder gevoel vind ik zelf.

Wel 1 keer hard gecrasht en toen vloog me bordje wel gewoon af, dus dat is wel goed.

Kortom, erg tevreden mee!!!
DXP

Berichten: 154
Antwoord #28 Augustus 22, 2007, 17:23:31
edit2Rapporteer  
ik had hetzelfde met de 666 van vorig jaar. Ik heb de pads iinmiddels vervangen door Dakine pads (2006 model) en heb nergens last meer van. Pads zijn voelen ook veel beter aan; net pantoffels!
roeb
Gast
Antwoord #29 Augustus 22, 2007, 17:29:12
edit2Rapporteer  
Hey Mark,

Ik schoot ook soms uit mn bindingen en had vaak last van mn grote teen/wreef, door het omhoog krullen van mn grote teen..

Nu heb ik dus de Liquid Force Luxury bindingen gekocht en deze zitten echt super! Ze zuigen je voeten helemaal vast, en je kan ze er echt super diep intrappen, dan krijg je ze amper los

Bij die liquid force bindingen zit wel een strap voor achter je enkels, ik heb ze niet gebruikt, degene die ze wel gebruikten hebben ze er weer afgehaald, omdat de binding op zich al super is.

Je kan ze gewoon bij vd Berg kopen, ze zijn €120,-, je kan ze denk wel krijgen voor €100,- neem ik aan.. Ik had ze voor €95,- via, via, via, moest wel lang ff wachten tot ik ze had toen..

Gr. Robert
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #30 Augustus 24, 2007, 13:52:29
edit2Rapporteer  
@RV, ik overweeg indd die LF dingen... Maar toch werkt dit prima moet ik zeggen...
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #31 Augustus 24, 2007, 14:12:25
edit2Rapporteer  
@RV, ik overweeg indd die LF dingen... Maar toch werkt dit prima moet ik zeggen...

Wil er eigenlijk ook wel een paar. Als er nu nog meer mensen zijn die er ook een paar willen valt er missch. iets leuks te regelen met de prijs......
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #32 Augustus 24, 2007, 15:39:53
edit2Rapporteer  
Ik vind wel dat de Nobile straps meer instelbereik zouden moeten hebben; bij nog kleinere voeten zijn ze niet strak genoeg te stellen.


Ik had er in het begin ook vaak last van, de footpads van alle Nobile's 2007 lijken wel glad te worden als er water op komt. Te bizar voor woorden natuurlijk!

Op kiteforum.com was er eerder al een topic over deze voetbanden:

http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2338624&highlight=

Aan de hand van de dingen die hier gezegd zijn heb ik de foodstraps eerst beter in elkaar gezet, daarna opnieuw afgesteld. En dan wat Shinn zei toegepast: wanneer je de strap hebt afgesteld op je voeten, nog ff natrekken aan de grote strap met klitteband zodat hij ietsje strakker wordt, zonder je voet erin.

Sinds ik dat heb gedaan is het sterk verbeterd.

Wat ook helpt bij bijvoorbeeld een railey (daarbij heb ik mijn board door de centrifugaal krachten al meerdere malen verloren) is je tenen krommen net voor de sprong, dan blijft hij wel goed zitten.

Moet zeggen dat het niet meer zo'n probleem is, maar mijn oude 2004 North foodpads/straps waren stukken beter wat betreft blijven zitten.
Dennisairtime

Berichten: 328
Antwoord #33 Augustus 25, 2007, 00:48:53
edit2Rapporteer  
Ik vind wel dat de Nobile straps meer instelbereik zouden moeten hebben; bij nog kleinere voeten zijn ze niet strak genoeg te stellen.


Ik had er in het begin ook vaak last van, de footpads van alle Nobile's 2007 lijken wel glad te worden als er water op komt. Te bizar voor woorden natuurlijk!

Op kiteforum.com was er eerder al een topic over deze voetbanden:

http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2338624&highlight=

Aan de hand van de dingen die hier gezegd zijn heb ik de foodstraps eerst beter in elkaar gezet, daarna opnieuw afgesteld. En dan wat Shinn zei toegepast: wanneer je de strap hebt afgesteld op je voeten, nog ff natrekken aan de grote strap met klitteband zodat hij ietsje strakker wordt, zonder je voet erin.

Sinds ik dat heb gedaan is het sterk verbeterd.

Wat ook helpt bij bijvoorbeeld een railey (daarbij heb ik mijn board door de centrifugaal krachten al meerdere malen verloren) is je tenen krommen net voor de sprong, dan blijft hij wel goed zitten.

Moet zeggen dat het niet meer zo'n probleem is, maar mijn oude 2004 North foodpads/straps waren stukken beter wat betreft blijven zitten.



Ik heb ook een Mobile board maar dan die er al voor de 555 was. En ik heb ook af en toe last dat mijn bindingen glad worden.
Heb ook vaak met een railey dat ik na mijn afzet uit de banden schiet. Vaak na een tijdje oefenen gaan en mijn railey's beter en ik schioet niet meer uit de voetbanden.
Ik vind wel dat Mobile slechte voetbanden maakt maar de boardjes zijn super!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.