Wetsuit voor een koukleumpje

junil

Berichten: 110
September 11, 2007, 14:35:31
edit2Rapporteer  
Hallo,

ik zit te kijken naar een kitesetje en daar hoort natuurlijk ook een wetsuit bij.
Nu zie ik dat de meeste wetsuits die aangeboden zo'n 4mm zijn. Ik ben nogal een
koukleum en wil graag lang door kunnen kiten. Volgens mij kan ik dan beter een
5mm kopen. Maar die zijn wat duurder over het algemeen.

Waar kan ik een goed wetsuit kopen, en warm? Prolimit werd al Pro lijm it genoemd
dus die ga ik in ieder geval niet kopen..Wink

Ilsie
FonezzzZz

Berichten: 515
Antwoord #1 September 11, 2007, 14:42:12
edit2Rapporteer  
Ik zou gewoon voor een 5/3 lekker maatje en kan je redelijk doorvaren, als het echt koud wordt. doe ik er meestal een 1 mm neopreen shirtje eronder!! prima!!
FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Antwoord #2 September 11, 2007, 15:56:55
edit2Rapporteer  
Koop een pak dat zgn single - lined is. Zo`n pak bestaat voor het grootste gedeelte uit een soort rubber dat je bij wat dunnere pakken alleen op je borst en buik hebt. Deze pakken zijn duurder en kwetsbaarder, maar echt veel warmer dan double-lined pakken. Deze hebben op de armen, benen en rug een soort stof. Dat absorbeert water waardoor je in de winter heel veel last hebt van wind-chill. Single-lined pakken verkopen ze overal. En als aanvulling kun je nog gaan voor een titanium vest met zo`n ninja-cap eraan vast.
Staat niet cool maar is erg lekker warm. Die trek je dan onder je wetsuit aan.
double_s

Berichten: 179
Antwoord #3 September 11, 2007, 16:03:12
edit2Rapporteer  
bij robs carribien heb je nu aanbieding voor 175 euro heb je een 5.4 mm single lined wetsuit.
daar kan je heel lang mee doorvaren
HBob

Berichten: 103
Antwoord #4 September 11, 2007, 16:26:34
edit2Rapporteer  
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #5 September 11, 2007, 16:43:41
edit2Rapporteer  
Koop nu maar gewoon een drooogpak  loser kost wat maar dan heb je ook wat.

Zo met je joggingpak (fleece)  erin en eruit dus geen kou op je lichaam tijdens het omkleden.

Ik heb er vorig jaar een gekocht en voor mijn geen wetsuit meer in de winter.

http://www.oceanrodeo.com/kiting/drysuits.php

http://www.mystickiteboarding.com/
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #6 September 11, 2007, 16:59:51
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf net een maandje een Sola Energy 5/4, bevalt erg goed, nog niuet koud gehad(duh)
Als je het echt niet koud wilt krijgen moet je idd een drysuit, kan je de hele winter door surfen.
junil

Berichten: 110
Antwoord #7 September 11, 2007, 18:26:50
edit2Rapporteer  
Hoi,

ik denk dat als ik een droogpak nodig heb, dat het dan gewoon te koud is en ik wel naar een warm land ga om te kiten. Maar single lined + iets eronder is een goed idee en iets betaalbaarder. Kon de aanbieding van 175 euro bij Robs niet meer vinden...
Maar bedankt voor de info, woon in Amstelveen dus Robs is een beetje uit de buurt...

Ilsie
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #8 September 11, 2007, 18:34:54
edit2Rapporteer  
Ik heb een inferno 6/4 van Maui Magic... echt super soepel en heerlijk warm.
Ik had hiervoor een 5/3 en is goed te doen ook, maar dan moet  je sneller aan een lycra of een shorty onder je pak.
#RemcO#

Berichten: 342
Antwoord #9 September 11, 2007, 22:38:54
edit2Rapporteer  
mijn pak ik titanium gecoat, k geloof dat dat de wind tegen houd,,,
Ik heb een inferno 6/4 van Maui Magic... echt super soepel en heerlijk warm.
Ik had hiervoor een 5/3 en is goed te doen ook, maar dan moet  je sneller aan een lycra of een shorty onder je pak.
een 6/4, heb ik echt nog noooitt gezien
jetzu

Berichten: 633
Antwoord #10 September 11, 2007, 23:09:02
edit2Rapporteer  
De mystic venom!
Een 6/5/3 pak.
Lekker soepel en niet te duur.(rond de 180 euro)
Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #11 September 11, 2007, 23:12:07
edit2Rapporteer  
Beetje beul moet je wel zijn Wink
ik vind mn 5/3 Mystic Flame erg lekker! Geen last van windchill en eigenlijk ook niet koud.
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #12 September 11, 2007, 23:16:05
edit2Rapporteer  
hee remco. ik geloof dat erik een 7/5 vaart. haha
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #13 September 11, 2007, 23:20:41
edit2Rapporteer  
Single lined 6/5/3 Razor van Mystic is top, ben zelf ook mega koukleum en heb het deze zomer nog niet koud gehad  loser Wel oppassen voor beschadigingen want is iets gevoeliger. Heb er in t voor en najaar en op de heel erg koude dagen nog een shorty van 2/1 onder aan  (grinnik_kitesmiley)
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #14 September 11, 2007, 23:26:42
edit2Rapporteer  
Okay okay het is een maui magic inferno 6/5/3  maar het gemiddelde van 5/3=4   (grinnik_kitesmiley)
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #15 September 12, 2007, 00:05:46
edit2Rapporteer  
met een 5/3 heb ik vorig jaar tot december gevaren (mystic virus, overjarig). Wel extra 1mm neopreen eronder voor de body. Weer begonnen met varen in begin april. Dus grofweg 4 maanden niet gevaren. Je kunt ongetwijfeld met deze set langer doorvaren, maar dit was prima te doen.
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #16 September 12, 2007, 03:16:30
edit2Rapporteer  
De Venom 6-5-3 van Mistic is een semidroog pak. Dat wil zeggen dat je half droog in het pak blijft, het water wat er bij je nek in komt gaat er via een gaatje onder de rits weer uit. Dit pak is veel warmer als een gewoon 5-3 pak.
Kosten 175-200 euro echt een aanrader voor de koukleum.
#RemcO#

Berichten: 342
Antwoord #17 September 12, 2007, 13:43:49
edit2Rapporteer  
hee remco. ik geloof dat erik een 7/5 vaart. haha

whaat? 7/5 hahahahaha erik weer hooor :Smiley
plaaggeest

Berichten: 1209
Antwoord #18 September 12, 2007, 14:07:51
edit2Rapporteer  


Waar kan ik een goed wetsuit kopen, en warm? Prolimit werd al Pro lijm it genoemd
dus die ga ik in ieder geval niet kopen..Wink

Ilsie

Grappig dat jij je laat beinvloeden door een stel vrij kansloze antwoorden hier op het forum. Iedereen prijst zijn eigen wetsuits hier de hemel in en ook de negatieve  Van prolijmit dit en dat. Alleen dit heeft 9 van de 10 keer te maken met de persoon zelf. Ik loop nu al weer een hele tijd mee in dit wereldje. En heb pas een paar een wetsuit gezien die ook daadwerkelijk kapot zijn gegaan door eventuele fabrieksfouten. Meestal trekken de mensen het zelf al kapot voordat ze er erg in hebben. En dan zegt diegene dat merk gelijk niks waard is. Ik zeg niet dat je nu een prolimit moet gaan kopen. Ik zou zeggen pas een aantal wetsuits en kijk wat je lekker vind zitten. O'neill, Mystic, Sola, Pro limit en Neilpryde zijn allemaal hoogwardige producten. Laat je gewoon goed adviseren in de winkel en je krijgt een perfecte uitleg.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #19 September 12, 2007, 14:16:39
edit2Rapporteer  
Ik heb ook nog een prolimit voor de zomer maar zoals bekend laten de naden waar meer spanning op komt te staan los. Ik heb het ea gelijmt omdat het toch voor de zomer is maar er zitten nu onderhand 2 tubes lijm in. Zo doe je je bijnaam wel eer aan.
Ik vind het feedback waar je als consument wat aan hebt. Ergens hoop ik dat de fabrikant er ook wat mee doet. Ik heb daar over wel eens een mailtje gestuurd naar Prolimit. De pakken zitten bij mij perfect alleen de duurzaamheid is minder.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #20 September 12, 2007, 14:35:42
edit2Rapporteer  
Belangrijk om te weten dat een lycra onder je pak averechts werkt. Als je iets onder je pak aantrekt dan is 1mm neopreen wel erg fucntioneel. Single lined is

Ik vaar zelf het hele jaar door (tot net boven nul) en al een aantal tot volle tevredenheid de 5000 serie van Neil Pryde, een erg soepel en warm pak, helaas wel wat kwetsbaar. Pas beneden de 7 graden is het lekkerder als ik dan wat onder mijn pak aan doe.

Het beste advies dat je kunt krijgen is om wat pakken te passen in een winkel. Een pak moet ook lekker zitten namelijk.



Morres

Berichten: 9427
Antwoord #21 September 12, 2007, 15:31:42
edit2Rapporteer  
Grappig dat jij je laat beinvloeden door een stel vrij kansloze antwoorden hier op het forum. 
Grappig dat jij denkt het recht te hebben om die mensen kansloos te noemen...
Het is duidelijk dat pro-limit fouten heeft gemaakt, en dat niet adequaat oplost.

Betekend dit dat dat pro-limit alleen slechte producten maakt? Vast niet, maar wanneer een bedrijf van die grootte consumenten gaat bedreigen met juridische stappen, dan heb je het toch meestal wel bekeken bij een aantal mensen...
Kortom, je kan wel een prolimit kopen, maar er zijn gewoon een aantal mensen die dat niet meer doen, om gegronde redenen. En dat betekend niet dat elk suit dat ze hebben gemaakt kapot zal gaan. Elk pak kan kapot, neill-pryde heb ik ook wel na een maand zien loslaten.
Het gaat om de manier hoe het opgelost wordt.

Om er een eind aan te binden (moet werken), de grote merken zijn meestal van voldoende kwaliteit, wat plaaggeest zegt: O'neill, mystic, sola(jeej;)), prolimit, neill-pryde en gaastra.
Maar je zal idd altijd naar de winkel moeten gaan om te passen.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #22 September 12, 2007, 16:17:28
edit2Rapporteer  
Inderdaad passen in een winkel die je het hele verhaal over single lined en dubbel lined diktes pasvorm enz enz kennen. Koop hem niet te groot dit zorgt voor te veel verversing van het water in je pak met gevolg dat het een stuk kouder wordt.
Koop hem ook niet te strak zodat je het benauwd krijgt, dit zit niet comfortabel en de naden krijgen het flink te voorduren zodat zo'n suit sneller kapot gaat.
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #23 September 12, 2007, 17:51:27
edit2Rapporteer  
Belangrijk om te weten dat een lycra onder je pak averechts werkt. Als je iets onder je pak aantrekt dan is 1mm neopreen wel erg fucntioneel. Single lined is


Single lined is......  Volgens mij ging daar iets mis.... Was eigenlijk wel benieuwd wat je daar nog over te zeggen had. Deed jij niet iets met thermo-kleding en dat soort zaken??
junil

Berichten: 110
Antwoord #24 September 12, 2007, 18:01:26
edit2Rapporteer  

Grappig dat jij je laat beinvloeden door een stel vrij kansloze antwoorden hier op het forum. Iedereen prijst zijn eigen wetsuits hier de hemel in en ook de negatieve Van prolijmit dit en dat. Alleen dit heeft 9 van de 10 keer te maken met de persoon zelf. Ik loop nu al weer een hele tijd mee in dit wereldje. En heb pas een paar een wetsuit gezien die ook daadwerkelijk kapot zijn gegaan door eventuele fabrieksfouten. Meestal trekken de mensen het zelf al kapot voordat ze er erg in hebben. En dan zegt diegene dat merk gelijk niks waard is. Ik zeg niet dat je nu een prolimit moet gaan kopen. Ik zou zeggen pas een aantal wetsuits en kijk wat je lekker vind zitten. O'neill, Mystic, Sola, Pro limit en Neilpryde zijn allemaal hoogwardige producten. Laat je gewoon goed adviseren in de winkel en je krijgt een perfecte uitleg.

Wanneer meerdere mensen een opmerking maken let je daar toch op. Als je je niet zou laten beinvloeden dan stel je ook niet zo'n vraag als de mijne op dit forum. En mijn instructeur had ook niet zo'n goede ervaring ermee. Ben nog beginner he dus ja, dan luister je daar toch naar.
iid geval bedankt voor de info
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.