Kite stuff goedkoper; dollar gezakt door de gens van 1,40 Euro.

chico

September 20, 2007, 17:06:12
edit2Rapporteer  
Dit kan je gebruiken als je gaat onderhandelen. Ergens wordt iemand rijker. Meestal de importeur want die rekent z'n kitegear af in dollars bij USA fabrikanten en vraagt Euro's aan de sjop. Doe je best.
Spikey

Antwoord #1 September 20, 2007, 17:23:26
edit2Rapporteer  
hmm voor nieuwe orders wellicht, maar huidige voorraad is uiteraard onder andere wisselkoersen gekocht ..en zoals je zelf al zegt moet je dat nog van de shop los krijgen en niet import ....

dus ....succes ;-)
[Pepper]

Antwoord #2 September 20, 2007, 17:27:20
edit2Rapporteer  
Als je rechtstreeks bij de importeur zou kopen zou je hier idd gebruik van kunnen maken. Ik ga er echter van uit dat de shops vaste prijsafspraken hebben met de importeurs. Je kites goedkoper krijgen omdat de dollar inkakt kun je volgens mij wel op je buik schrijven...

Mocht het iemand wel lukken dan hoor ik het graag!
chico

Antwoord #3 September 20, 2007, 17:48:31
edit2Rapporteer  
Het gaat om de bewustwording. Ik heb jaren gewerkt voor een internationale handelsonderneming en het management liep altijd te glimmen omdat we als gevolg van valuta ontwikkelingen goedkoper konden inkopen maar dat voordeel niet in de verkoopprijs doorzetten. Die bleef hoog. De sjops moeten dit idd doen bij de importeur maar wij kunnen als klant daar de sjops wel mee confronteren.
kitepower07

Antwoord #4 September 20, 2007, 18:53:00
edit2Rapporteer  
Ik zit momenteel in Sint Maarten, en blijf hier tot eind januari.
 Wat nou als ik besluit om ergens in , laten we zeggen, eind december/begin januari nieuwe kites te kopen (BEST). Hier ga ik dan vervolgens nog lekker een maandje kiten, zodat ze er niet “nieuw” meer uitzien.
Moet ik hier dan ook invoerrechten over betalen als ik terug ga naar Nederland? Het is namelijk wel heel erg aantrekkelijk om mijn gear hier te kopen .                                                         
[Pepper]

Antwoord #5 September 20, 2007, 19:58:21
edit2Rapporteer  
Ik zit momenteel in Sint Maarten, en blijf hier tot eind januari.
 Wat nou als ik besluit om ergens in , laten we zeggen, eind december/begin januari nieuwe kites te kopen (BEST). Hier ga ik dan vervolgens nog lekker een maandje kiten, zodat ze er niet “nieuw” meer uitzien.
Moet ik hier dan ook invoerrechten over betalen als ik terug ga naar Nederland? Het is namelijk wel heel erg aantrekkelijk om mijn gear hier te kopen .                                                         

Gewoon zien te regelen dat iemand je de Nederlandse aankoopbewijzen van vergelijkbaar materiaal toestuurd......
Tommie

Geen avatar

Antwoord #6 September 20, 2007, 21:30:45
edit2Rapporteer  
of de shop al wat zand overheen laten strooien, dan heb jij ze al weer 2e hands gekocht.
en dan heb je dus geen bonnetje, waar je dan invoer over gaat betalen.
Vinni

Antwoord #7 September 20, 2007, 23:29:14
edit2Rapporteer  
Het word sowieso goedkoper, ik heb namelijk gehoord dat de ''patent'' er dit jaar af gaat.
Van de kite's dan hé.
Hessel

Antwoord #8 September 20, 2007, 23:40:22
edit2Rapporteer  
Zou me niks vebazen als de shops alleen maar rijker worden, gebeurt namelijk niet vaak dat alle producten van 1 soort ineens sterk in prijs dalen. maarja, mss worden ze toch 50 euro goedkoper
Vinni

Antwoord #9 September 20, 2007, 23:44:14
edit2Rapporteer  
En dat is toch maar weer een paar nieuwe schoentjes ThumpsUp
Nick van Kampen

Antwoord #10 September 21, 2007, 01:03:20
edit2Rapporteer  
Of 1 maal de roze buurt  Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.