Help even mee aub

onno

Berichten: 26
Antwoord #25 September 29, 2007, 03:36:26
edit2Rapporteer  
Ola,
maak een dvdtje zodat mensen de tips van de lessen nog een keer kunnen doorkijken als HET zelf gaan proberen...
Heb verschillende lessen gehad maar vond het in het begin erg prettig om het allemaal nog een keer terug te zien... (fatsand heeft een paar supergoede instructiefilms...)
onno
Kitesurfschool.nl

Geen avatar

Berichten: 66
Antwoord #26 September 29, 2007, 04:06:58
edit2Rapporteer  
Hi Idefixe,

Wie weet hebben meer/andere mensen betere of nieuwe idee ? het gaat om dat na de les alle nieuwe aankomende kiters goede tips om na te lezen meer niet.

Ciao
Harry

Ps: niet aankomen met negative reaktie ik weet dat jij met jonge criminele mee te maken heb (werk)daar gaat niet om "40"jaar en nog zo d...
 
HBob

Berichten: 103
Antwoord #27 September 29, 2007, 06:12:12
edit2Rapporteer  
dennis82

Berichten: 42
Antwoord #28 September 29, 2007, 13:52:01
edit2Rapporteer  
als ze bij een nieuwe spot gaan kiten om dan bij de ervaren kiters die daar vaak kiten ff te vragen wat de:
                      Gevaren zijn in het water.
                      Gevaren op de kant.
                      De NO GO plekken in verband met natuurbescherming of andere fratsen.
                      Stroming is
                      Waar het koraal zit voor the lucky one's onder ons die lekker naar   
                       een warm landje kunnen
                       ect ect..

Ben zelf een ervaren kiter maar elke keer als ik een nieuwe spot ga vraag ik het altijd ....liever een gevaar horen voordat ik het water op ga dan dat ik er zelf achter moet komen op het water ....plus je leert de lui op het strand een beetje kennen..
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #29 September 29, 2007, 14:57:47
edit2Rapporteer  
Hi Idefixe,
Wie weet hebben meer/andere mensen betere of nieuwe idee ? het gaat om dat na de les alle nieuwe aankomende kiters goede tips om na te lezen meer niet.
Ciao
Harry
Ps: niet aankomen met negative reaktie ik weet dat jij met jonge criminele mee te maken heb (werk)daar gaat niet om "40"jaar en nog zo d...

Beste Harry, zoals ik al eerder aangaf vind ik dit een goed initiatief. Daarbij staat het mij vrij om een opmerking te plaatsen over het feit dat ik verwacht dat een kitesurfschool dit soort kennis zelf in huis heeft. Als je met zo'n opmerking dan een probleem hebt: Prima! Wel jammer dat je dan in een P.S. moet gaan beginnen over m'n beroepsmatige werkzaamheden  en een 40+ gebeuren. Je gaat dan echt OFF-TOPIC.
Als je het dan toch over m'n werk wilt hebben. ( en om daar maar meteen weer ON-TOPIC  (grinnik_kitesmiley) ) Ik ben nu zo'n 30 jaar werkzaam in de didactische sfeer / het wereldje van lesgeven en instructie. Ik heb voor diverse soorten van opleidingen syllabi geschreven en ben graag bereid, zou het leuk vinden om iets dergelijks voor de kitesurfwereld / een kitesurfschool te doen. Dus als je interesse hebt stuur maar een PB'tje dan. Ciao!  dan maar hè
Japairman

Berichten: 1169
Antwoord #30 September 29, 2007, 14:59:54
edit2Rapporteer  
voorrangsregels op het water.....handgebaren voor bij het oplaten/neerlaten
Steentje

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #31 September 29, 2007, 21:06:07
edit2Rapporteer  
Ik heb na mijn les bij je kitesurfschool ook zo'n beschrijving ontvangen. Het lijkt me handig als je in de nieuwe versie Voorrangsregels op het water vermeld.

Kitesurfschool.nl

Geen avatar

Berichten: 66
Antwoord #32 September 30, 2007, 00:31:55
edit2Rapporteer  
Hi Idefixe,

Ik ben 40 jaar en alles wat ik doe of gedaan heb is kitesurfen en windsurfen! Ik weet zeker wat er op moet maar ik ben niet alles en ik weet ook niet alles als mensen komen met een goed idee die ik(wij)niet gedacht heb dan doe ik graag volgende jaar er bij!   wil graag iets verder denken dan allen nu !

Dus als jij ook kan helpen graag !

Ciao
Harry

Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #33 September 30, 2007, 18:32:42
edit2Rapporteer  
Als je even post wat je in je 07-versie had, dan kunnen we dat aanvullen en komen er geen dubbele dingen op het forum.

Ik ben goed in spelling en grammatica, en daar wil ik wel naar kijken als je lijst klaar is.

Jelle

Safety First kitesurfschool
cyberric

Berichten: 60
Antwoord #34 Oktober 01, 2007, 02:19:16
edit2Rapporteer  
ik vind dit een goed idee om wat meer info te krijgen heb ook les gehad bij kitesurfschool.nl
heb er goed les en info gehad en heb ook de safty ontvangen miste alleen de voorrangregels er in
die vind ik dat die er in moeten komen voor 2008 voor de rest ga zo door

grt ricardo Joepie
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #35 Oktober 01, 2007, 20:59:24
edit2Rapporteer  
- je bent met een sport bezig, waar je gebruik maakt van natuur-krachten (wind water etc.)
  heb hiervoor het nodig respect, want in een twijfelgeval verlies je van de natuur, bv. wind->
  gelift worden, water onderkoeling, afdriven door stroming etc.
- ga als beginner nimmer en nooit boven 30 knopen kiten (windkracht 7)
- check als beginner altijd twee keer of je lijnen goed zitten, tot je zekerheid hebt.
- laat je kite door een ervaren iemand op
- bij twijfel altijd hulp vragen
- verdiep de kennis van je kiteles op een beginners spot
- ga nooit in je eentje kiten
- ...
Kitesurfschool.nl

Geen avatar

Berichten: 66
Antwoord #36 Oktober 02, 2007, 00:11:02
edit2Rapporteer  
Heren,

nog bedankt voor jullie tijd en zal zeker de  voorrangregels er bij zetten volgede jaar.

Ter info, ons laaste les voor 2007 is 21 Oktober en zullen wij weer starten 26 April 2008.

Ciao
Harry

Ps: hoop dat jullie een goede winter tegemoet komen.
kappertje

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #37 Oktober 02, 2007, 00:59:39
edit2Rapporteer  
ik heb al een paar jaar een cabrinha maar daar zit altijd al een boekje bij met  do`s en don`t mischien gewoon even vertalen dan ben je er ook??
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #38 Oktober 02, 2007, 04:23:19
edit2Rapporteer  
- Telefoonnummers van hulp instanties in de buurt van de spot:  kustwacht, politie, brandweer
-  Handig om te weten waar een ziekenhuis en\of andere eerste hulp diensten in de buurt zitten (voor kleinere ongevallen)
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #39 Oktober 02, 2007, 05:49:03
edit2Rapporteer  
- Telefoonnummers van hulp instanties in de buurt van de spot: kustwacht, politie, brandweer
- Handig om te weten waar een ziekenhuis en\of andere eerste hulp diensten in de buurt zitten (voor kleinere ongevallen)


idd ook erg handig net als ICE (http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=22051.0)

Beste Harry,

ik ben het wel een beetje met Idefix eens....
Niet erg overtuigend als je dit soort vragen als kitesurfschool eigenaar op een forum neerlegd.

Ten tweede, misschien handig om zelf het goede voorbeeld te geven en niet over je cursisten/leerlingen heen te springen....   loser

Misschien een goed voornemen voor 2008  ThumpsUp

Fijne winter toegewenst,

Micky

Ps: ik zou het aanbod van Jelle in ieder geval aannemen...  ThumpsUp
Kitesurfschool.nl

Geen avatar

Berichten: 66
Antwoord #40 Oktober 02, 2007, 13:55:01
edit2Rapporteer  
Beste Micky,

Helaas over PR zijn jullie in in huis (zeker Idefixe)maar dat kan niks mis mee!   en ik zal zeker de aanbod van jelle aannemen ook omdat mijn nederlands taal niet de beste is .

Niet vergeten wij ververken  "heel veel cursisten" en de meesten gaat toch nog een paar keer proberen zonder instructeur na 2a3 lessen dus is wel belangrijk .

Ciao
Harry

Ps:Ik zal later op het jaar de texst zeker mailen ++ fotos van Z-Afrika     
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.