Nieuwe Access kiteboard mag. #5

Silversurfer1

Berichten: 383
Oktober 19, 2007, 15:28:11
edit2Rapporteer  
Hij is er weer, Access kiteboard mag. #5 met daarin deze keer oa:

- Vette shots van oa Jalou Langeree, Randy Hereman en Cees van Oostrum
- Meet Zwanet Kooij aka Zwaantje
- Coche, Venezuela The Ultimate Playground met Sebastian Bubman
- Trixx; The Noseslide met Bas Koole
- Trixx; Three One Three met Bas Koole
- Portfolio van kiteboardfotograaf Joris Lugtigheid
- Meet Sam van Olmen
- Hollandse topspots met deze keer; IJmuiden, Workum en Zandvoort
- Becoming a pro, Do's and don'ts om een professional kiteboarder te worden. Aan het woord Ruben Lenten, Kevin Langeree en Randy Hereman
- Kitetest 2008; F.One Bandit, Takoon Furia, Naish Helix, Gaastra Jekyll, North Rebel08, Naish Torch4, Slingshot REV, Cabrinha Crossbow3
- Shoppage; Intofun Edam
- Meet Tom Lemij
- Fotofestijn met deze keer Kevin Smith, Bart van den Anker en Maarten Broersen

Word nu GRATIS abonnee! Krijg een cheque ter waarde van je abonnement en lever die in bij je eerstvolgende aankoop bij je locale kiteboardshop!

Enjoy en rock on!  Joepie Joepie Joepie
Gerrie

Berichten: 231
Antwoord #1 Oktober 19, 2007, 15:47:03
edit2Rapporteer  
Jammer, dat bij de kitetests iets te duidelijk naar voren komt dat de hoofdredactrice gesponserd wordt door F-one. Dat had wel wat subtieler gekund. Maar ja, als je je eigen geloofwaardigheid te grabbel wilt gooien, dan moet je dat zelf weten....
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Oktober 19, 2007, 15:52:56
edit2Rapporteer  
Jammer, dat bij de kitetests iets te duidelijk naar voren komt dat de hoofdredactrice gesponserd wordt door F-one. Dat had wel wat subtieler gekund. Maar ja, als je je eigen geloofwaardigheid te grabbel wilt gooien, dan moet je dat zelf weten....

Heb de test ook gelezen maar slaat echt nergens op, het lijkt of de kites niet getest zijn en dat de teksten van de leverancier zijn overgenemen.

Als je wil weten hoe een kite vaart zit er maar 1 ding op....zelf testen! De bladen zullen nooit negatieve dingen publiceren omdat ze dan geen test materiaal meer zullen krijgen van de importeurs.
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #3 Oktober 19, 2007, 16:01:33
edit2Rapporteer  
Kan iemand het fotofestijn gedeelte inscannen heb mijne nog niet binnen maar heb vernomen van een vriend dat ik er in zou staan ben wel benieuwd eigenlijk
semen

Berichten: 294
Antwoord #4 Oktober 19, 2007, 16:04:02
edit2Rapporteer  
Kijk eens naar de advertenties in het blad en dan naar de de "test"resultaten.
Maar ach, voor dat bedrag, leuk voor 5 min op de plee. Alleen dat gladde papier he.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Oktober 19, 2007, 16:12:22
edit2Rapporteer  
Toevallig was ik aanwezig bij een van de tests uit de Access, en wanuit die ervaring kan ik zeggen dat ze erg hun best gedaan hebben om het zo goed mogelijk te doen.

@ Gerrie: waaruit maak jij op dat het artikel van de Bandit doorspekt is met subjectieve info van de hoofdredactrice? Ik wil je graag geloven, maar ik zie het er niet aan af. Kun je wat specifieker zijn?

@ Arjen: Waar maak jij uit op dat de testresultaten overgenomen zijn van de leveranciers? Ik ben zelfs gevraagd om bijvoorbeeld een kite voor ze te testen zonder enig commentaar vooraf opdat mijn mening zo objectief mogelijk zou zijn.

Dit hebben ze bij alle geteste kites gedaan naast de tests door het testteam zelf: ff laten varen door kiters die toevallig op het strand waren. Zodoende konden ze de bevindingen van het testteam toetsen. 9 van de 10 keer kwamen min of pluspunten zo ook naar voren. Vind het een goed testsysteem. Misschien hadden ze dat moeten vermelden voorafgaande aan de test in het blad.

Verder heb ik buiten deze test om ook een aantal van deze kites getest, en ik kan niet anders zeggen dat de testverslagen kloppen. En de reden dat de testverslagen, ook naar mijn mening, wat aan de 'voorzichtige' kant zijn heeft alles te maken met het punt wat Arjen ook al aanhaalt: voor de een kan een kite heerlijk zijn, voor de andere snot. Komt door je stijl van varen, ervaring, verschil in gewicht van de rider, omstandigheden, etc.

Testen zul je echt moeten doen tegenwoordig met zoveel verschillende kites. Deze test is slechts een indicatie van wat mogelijk bij je kan passen! Gezien het feit dat veel winkels geen testkites meer beschikbaar stellen (vermoedelijk vanwege de standaard kortingen die nu overal gegeven worden) zullen een hoop kiters zo wel tot koop over moeten gaan, indien ze nieuw materiaal willen. Ik koop niets meer zonder dat ik er zelf aan gehangen heb. En gelukkig is het me gelukt om een aantal kites al te testen. De Rebel08 of de Helix is bijvoorbeeld heel lastig in regio Slufter/Oostvoorne
Silversurfer1

Berichten: 383
Antwoord #6 Oktober 19, 2007, 16:20:18
edit2Rapporteer  
De hoofdredactrice test niet alleen. Dick van der Spek, Chris Immers, Marco Hollebeek en Jan Kiebert hebben ook meegetest.

@arjan; wat klopt er dan niet in de test? er worden bij elke kite ook nadelen genoemd. dus het is niet alleen positief.

@ semen; staan geen ads in van gaastra en slingshot maar die worden wel getest. en nogmaals er worden zeker ook nadelen van de kites genoemd. het is niet alleen maar positief.
Otto

Berichten: 416
Antwoord #7 Oktober 19, 2007, 16:20:30
edit2Rapporteer  
Ik vond iig de noseslide een vette, makkelijke trick... Meteen proberen de volgende keer!
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #8 Oktober 19, 2007, 16:47:15
edit2Rapporteer  
waarom kopen jullie dat blad nog als vele van jullie elke keer lopen te klagen....?

ik vond het weer een prima uitgave
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 Oktober 19, 2007, 16:47:20
edit2Rapporteer  
Vorig jaar kwamen de kites van North met een verkeerde bar setup bij de klant maar geen testteam heeft hier ook maar iets van gemerkt. Overal was te lezen dat de Rebel voor geen meter vloog zonder de nodige aanpassingen, dit zijn toch dingen die je moet terug vinden in de testen.

In het verleden waren de testen van Kiteboarding.de nog wel goed maar ook zij schrijven over elke kite alleen maar lof helaas!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #10 Oktober 19, 2007, 16:49:04
edit2Rapporteer  
heb je aandelen ofzo silversufer/
semen

Berichten: 294
Antwoord #11 Oktober 19, 2007, 17:07:53
edit2Rapporteer  
@silversurfer; blz 43 slingshot. En Gaastra is al blij als iemand ze wil testen.

Maar trek het je niet aan, ieder is vrij om te lezen wat hij wil, ik vind het alleen een niks test en ik weet dat sommigen van de testers een andere mening hebben over enkele kites. Met een niks test doel ik ook op de zeer summiere beschrijving van de verschillende vaareigenschappen en de afwezigheid van onderling vergelijk.
Daarnaast snap ik best dat als je een blad wilt maken in Ned , je afhankelijk bent van de sponsers , dus geen zweet.

Nogmaals lekker leesvoer voor op de plee, als ik echt wat wil weten koop ik Kiteboarding.de of kitemag en indien mogelijk, zelf testen.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 Oktober 19, 2007, 17:12:55
edit2Rapporteer  
waarom kopen jullie dat blad nog als vele van jullie elke keer lopen te klagen....?

ik vond het weer een prima uitgave

Krijg het blad gratis bij mijn dealer!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #13 Oktober 19, 2007, 17:22:58
edit2Rapporteer  
@semen: gaastra is geen crapfabricant meer, ze hebben slechts 2 jaar van hun bestaan slechtere kites geleverd, maar in 06 en 07 hebben ze zich gebeterd, en in 08 zijn ze voorgoed terug, mijns inzien..
Gerrie

Berichten: 231
Antwoord #14 Oktober 19, 2007, 17:45:29
edit2Rapporteer  
@silversurfer1 & Rhino.

Ik vond deze test inderdaad best prima. Van de meeste kites werden namelijk ook negatieve kanten genoemd. Dit gebeurd lang niet altijd. Het valt dan juist des te meer op dat van alle kites behalve één kite, de negatieve kanten worden genoemd.

Noem maar eens 1 negatief iets over de kite van de sponsor van de hoofdredactrice.
Gerrie

Berichten: 231
Antwoord #15 Oktober 19, 2007, 17:50:46
edit2Rapporteer  
@florisvw.

Ik heb nog een abonnement vanuit de tijd dat Maarten Huisman redacteur was. Toen was de Access duidelijk beter dan Kitesurfmagazine. Ondertussen is Kitesurfmagazine aan het verbeteren en de Access wordt slechter. Dus misschien wordt het inderdaad tijd om van blad te gaan switchen.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #16 Oktober 19, 2007, 17:53:00
edit2Rapporteer  
Ik was ook bij de test aanwezig. Kreeg echt wel de indruk dat men er serieus mee bezig was. Riders zijn ervaren en het waren goede condities. Of de resultaten objectief werden verwerkt; dat weet ik niet, daar was ik niet bij.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #17 Oktober 19, 2007, 17:53:19
edit2Rapporteer  
ik denk dat je moet realiseren dat er geen slechte kite meer worden gemaakt tegenwoordig waar grote gebreken mee zijn en dat je overal wel iets positiefs over kan schrijven

nadelen kunnen idd weggelaten worden maar dat zegd nog niet dat ze liegen
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #18 Oktober 19, 2007, 17:59:19
edit2Rapporteer  
Vorig jaar kwamen de kites van North met een verkeerde bar setup bij de klant maar geen testteam heeft hier ook maar iets van gemerkt. Overal was te lezen dat de Rebel voor geen meter vloog zonder de nodige aanpassingen, dit zijn toch dingen die je moet terug vinden in de testen.

Idd. stond hierover niets in de Access, terwijl ze de kite wel als heel goed getest hadden. Ook weet ik van een aantal kites van dit jaar dat deze afgesteld moeten worden, o.a. de Helix. In andere bladen zoals kiteboarding.de kom ik dit ook niet tegen. Terwijl KSM de kites niet afsteld en dan een slechte review geeft. Wel eerlijk natuurlijk. Ben het met je eens op dit punt Arjen  ThumpsUp

In het verleden waren de testen van Kiteboarding.de nog wel goed maar ook zij schrijven over elke kite alleen maar lof helaas!

Van een paar Duitsers heb ik gehoord dat ze erg pro-North zijn. Moet je maar eens kijken als er een foto van een van de voorwoord schrijvers bij staat, altijd North. Ook de simpelere tricks door de teamriders altijd met North materiaal. Ook met Carved hebben ze een wel erg 'warme' band.

Toch staan ook negatieve punten hierin. Alleen op de Bandit is niets aan te merken. Of de kite is echt goed, of er klopt iets niet. Ik heb de kite gevaren, te kort om een volledig oordeel te geven. Maar hij is echt goed, maar de bar is op zijn zachts gezegd niet naar mijn zin. En ik vaar al jaren met North barren...

Ik vond deze test inderdaad best prima. Van de meeste kites werden namelijk ook negatieve kanten genoemd. Dit gebeurd lang niet altijd. Het valt dan juist des te meer op dat van alle kites behalve één kite, de negatieve kanten worden genoemd.

Noem maar eens 1 negatief iets over de kite van de sponsor van de hoofdredactrice.

Tja, in kiteboarding.de kreeg de kite ook een heel goede beoordeling (beste ooit), net als de Naish Helix (al laat de uitgebreide test nog op zich wachten) Vooralsnog sluit de test aan bij mijn eigen ervaring (op de bar na, maar twee andere kites die ik ook getest heb en ook in de access staan hadden echt een klotebarren, en daar staat vrijwel niets over in. Ik verbaas me daar ook over. Een bar is toch minstens €350,-).

Ik hoor alleen geruchten over de Bandit dat er in het low-wind wat problemen zouden zijn. Ik heb de kite niet in het low-end kunnen testen, dus kan dat ook niet bevestigen. Misschien is het wel niet zo!


Maar naast testen staat er meer in het blad, en ik moet zeggen dat ik het deze keer wel goed vond!
semen

Berichten: 294
Antwoord #19 Oktober 19, 2007, 18:01:42
edit2Rapporteer  
@morres, geheel mee eens, vond bv de max ook een prima kite, alleen zoals je al zegt een paar jaar slecht met als resultaat dat er nu bijna niemand meer mee vaart dus die kunnen wel wat exposure gebruiken.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #20 Oktober 19, 2007, 18:18:51
edit2Rapporteer  
"Ook weet ik van een aantal kites van dit jaar dat deze afgesteld moeten worden, o.a. de Helix".

Nou ben ik niet te beroerd om een kite af te stellen maar als ik een nieuwe kite koop van ergens tussen de 800 a 1400 euri dan verwacht ik wel dat ie goed afgesteld is. Niet iedereen heeft voldoende ervaring om een kite te kunnen afstellen. Het lijkt me handig om een nieuwe kite goed af te leveren. Zo voorkom je als fabrikant ook eventuele teleurstellingen. Zo iets heet kwaliteits controle (QA).
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #21 Oktober 19, 2007, 18:52:39
edit2Rapporteer  
Nog effe iets heel anders he.
het is niet Kevin smith maar Kèvin de Smidt ja Wink staat bij fotofestijn fout volgens mij

Laterzz Kèvin
Peterkiter

Berichten: 220
Antwoord #22 Oktober 19, 2007, 18:54:30
edit2Rapporteer  
Misschien worden er tegenwoordig geen slechte kites meer gemaakt!
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #23 Oktober 19, 2007, 18:59:11
edit2Rapporteer  
"Ook weet ik van een aantal kites van dit jaar dat deze afgesteld moeten worden, o.a. de Helix".

Nou ben ik niet te beroerd om een kite af te stellen maar als ik een nieuwe kite koop van ergens tussen de 800 a 1400 euri dan verwacht ik wel dat ie goed afgesteld is. Niet iedereen heeft voldoende ervaring om een kite te kunnen afstellen. Het lijkt me handig om een nieuwe kite goed af te leveren. Zo voorkom je als fabrikant ook eventuele teleurstellingen. Zo iets heet kwaliteits controle (QA).

Je hebt gelijk, kite moet goed zijn vanaf fabriek maar................................... ............waarom staat niet in de test vermeld als de afstellingen niet goed zijn, de kite wordt gewoon als goed bestempeld in de test!

chico

Berichten: 1112
Antwoord #24 Oktober 19, 2007, 19:28:42
edit2Rapporteer  
Ik kan me voorstellen dat tijdens testen de kites niet optimaal wordt afgesteld. Ik ben geen testpilot maar vaak zit er tijdsdruk achter. De kites worden nieuw uit de tas gehaald. Opgepompt lijntjes eraan en door de 1e rider gevaren. 6 kites en 6 riders op 'n middagje of avondje betekent al gauw haast werk. ff varen, rapportje invullen, de een staat te wachten op de ander. Dan gauw ff de kite pakken die je nog niet gevaren hebt, voor dat het donker wordt of de wind weg is. Te lange/korte stuurlijnen en dit niet kunnen corrigeren met de depowerstrap geeft resultaat.......kite. Jammer maar helaas want het kan een hele goeie kite zijn. Mijn moto is..meerdere reviews lezen en zelf proberen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.