Vorige week eindelijk gevaren met de upgrade, ik heb gemerkt dat je het koord echt in het klemmetje op de chickenloop moet douwen, anders schiet 'ie los. En dat is erg niks, want dan worden ineens je powerlijnen een flink stuk langer, en ben je, zelfs met de bar los, vertrokken.
Wie heeft er nog meer die ervaring?
In ieder geval is het zo levensgevaarlijk, ik ga de mogelijkheid bestuderen om er een cam cleat op te zetten.
On the whole, weer een niet goed uitontwikkeld Naish product.
Wie heeft er nog meer die ervaring?
In ieder geval is het zo levensgevaarlijk, ik ga de mogelijkheid bestuderen om er een cam cleat op te zetten.
On the whole, weer een niet goed uitontwikkeld Naish product.
Ook hier weer een kwestie van afstellen.
Stel de lijnen zo af dat je depowerkoord niet in het klemmetje zit ( dus full power) en de uitgehaakt eigenlijk net niet in oversheet staat. Dat betekent dus dat je ingehaakt een klein beetje gedepowert vaart en als je uithaakt helemaal full power staat. Vanaf daar hoef je dus alleen maar te depoweren of met de stopper te spelen. Door de verstelbare stopper zal je je depowerkoord bijna niet meer aanraken om te trimmen, tenzij je echt in de highend van de kite zit. Zolang er een beetje spanning op het depowerkoord staat, dan zal deze moeiteloos in het klemmetje blijven zitten bij verstellen.