die nieuwste Globe ( ook al zo'n deuk in de LE)

arjanschip

Antwoord #25 November 06, 2007, 21:43:49
edit2Rapporteer  
Uitleg van de bult staan in die flimpjes van de surf expo, via kiteforum.com te vinden. Volgens mij omdat in het middeldeel het grootste gedeelte van power en lift zit, dus door dit gebied groter te maken profiteren ze hiervan...

Sorry maaar die 20cm2 extra ofzo zouden die nu zoveel power en lift extra geven vooral als je kijkt dat het ook weer een aantal grammen meer weegt??
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #26 November 06, 2007, 22:56:32
edit2Rapporteer  
Cabrinha komt namelijk ook met niet-bows uit, terwijl dat dikke voorstanders zijn...
eeeeuuuhh mis ik wat?

Ja waarschijnlijk wel, vorig jaar had Cabrinha de Omega en dat was een SLE.
En dit jaar de Revolver en dat is ook een SLE.

En dat het een klein stuk je is valt wel mee, het is over de gehele lengte van de
middeste strut en dat ik echt wel wat meer oppervlakte. En ook de TE heeft een
deuk erin zitten.
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #27 November 06, 2007, 23:01:52
edit2Rapporteer  
Nou, vergis je niet dat door het patent te omzeilen er wel extra inkomsten zijn, maar er meer ontwikkeling nodig is (ze kunnen immers deze ontwikkeling niet gebruiken). En dat kost weer extra geld.

Netto denk ik dat het niet veel uitmaakt, en het ze dus niet gaat om het omzeilen van dit patent. Cabrinha komt namelijk ook met niet-bows uit, terwijl dat dikke voorstanders zijn...

Als je een nieuwe kite uitbrengt, moet je toch ontwikkelen, en als je gaandeweg een paar ton plus de eer in je zak kan steken dan doe je probeer je dat toch, snappie? En als Cab met niet bows komt voor een bepaald segment, zegt dat toch niks over de bowmarkt? Ze betalen die licenties per stuk, dus voor die paar niet-bows die ze dan verkopen zijn dan voordelig uit. Welke Cabrinha niet-bows bedoel je eigenlijk?

Kitestart, niemand heeft mij ingefluisterd wat de redenen zijn om sigma's of bultrugneuskites te maken, maar sinds bekend is dat het Legaignoux menis is met zijn patent zie je overal kites opduiken die imho rieken naar patent omzeilen. Ik oordeel daar verder ook niet over, want het kan best zijn dat bv. sigma-shape een hele vooruitgang is, en dat is dan mooi meegenomen.Zo is de hele patent-regelgeving ook bedoeld.
En misschien zit ik er ook meters naast te beuken, ik heb zelf een aantal patenten op mijn naam en ik heb wel gemerkt dat dat de vreemdste dingen in mensen losmaakt.

Mark-Fizzer

Antwoord #28 November 07, 2007, 01:02:15
edit2Rapporteer  
pukkelkite...

Ziet er niet uit man!

M
helium

Antwoord #29 November 08, 2007, 00:53:31
edit2Rapporteer  
die 1e is iid wel appart.. de wind lijkt van 2 kanten te komen !!!!

idd, en waar is de kite van de meest linkse kiter.
Surfer zonder spray.
Kite is volgens mij het enige niet gephotoshopt
Joosdo

Antwoord #30 November 08, 2007, 04:58:13
edit2Rapporteer  
Heb er een life gezien op Workum. Zag er niet echt strak uit. Alles vliegt en trekt je wel op gang. Belangrijker is hoe het gebeurt....

Mzzl Joost
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.