Beginner

Mike5

Geen avatar

Berichten: 1
December 11, 2007, 03:58:00
edit2Rapporteer  
Nou wil ik dit voorjaar een kite aanschaffen maar er is zoveel keus
dat ik eigenlijk niet meer weet wat ik zou moeten kopen.
Wil gewoon een goede kite waar ik het goed op kan leren maar ook 1
die ik niet na een half jaar al zat ben. Een nieuwe of 2e hands? wat is verstandig?
Mijn voorkeur gaat uit naar nieuw. Gewoon de zekerheid dat het goed is.

Wie kan en wil me helpen?

En Ja ik heb uren achter de Pc doorgebracht om info te zoeken...

Thanx Mike5
Snowman

Berichten: 264
Antwoord #1 December 11, 2007, 04:32:04
edit2Rapporteer  
Heb je al les gehad ?

ff biechten hier:
Ben vorig jaar "begonnen" met kite (CO2-tjes) kopen en geen les.
Toen toch maar 3 keer les gepland maar niet doorgegaan vanwege wind (geen).
Inmiddels kan ik wel varen maar niet echt prettig  met die CO2-tjes (alleen op grotere plank) die ik vorig jaar gekocht heb. Heb op laatste (en eerste) kite-trip pas echt iets kunnen doen met Cab. Switchblade (maatje) en een 2007 Crossbow (ter plekke 2e hands gekocht).

Heb nu spijt dat ik nooit les genomen heb met name vanwege het feit dat ik de verkeerde kites gekocht heb !! Dus bij lessen kom je erachter wat je goed ligt/nodig hebt tenminste dat neem ik aan (heb immers nooit les gehad).

Maar goed wellicht heb je wel les gehad en praat ik voor de kzk.

Oh Ja welkom !!!





makamba

Berichten: 9
Antwoord #2 December 11, 2007, 04:43:58
edit2Rapporteer  
Even voor de zekerheid: het topic algemene informatie voor beginners en nieuwelingen (zie forum) heb je dus al uitgeplozen? Zo niet, dan is dat wel handig.
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #3 December 11, 2007, 04:48:35
edit2Rapporteer  
Een nieuwe kite heeft in het begin geen zin en is zonde van je geld.
Ik zou eerst een les nemen. Daar leer je de beginselen en ontmoet je medekiters.
Als het wat is koop je een 2e hands kite ergens en na wat oefenen kom je er vanzelf achter wat voor jou de juiste maten en de juiste merken zijn.
Ik zou pas als je zeker weet wat je wilt een nieuwe kite kopen.

Begin bij het begin en neem eerst een of twee lessen.

voor meer info: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=25794.0
FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #4 December 11, 2007, 04:54:10
edit2Rapporteer  
ik sluit me hierbij volledig aan niks kopen voordat je lesgehad heb en zonde om 1e set nieuw te kopen er is voldoende te koop 2e hands. Wat voor kite zou ik met de instructeur overleggen wat voor kite en welke maten. Le is essentieel ik heb ook 2 verkeerde Lees: absoluut geen beginners kites gekocht. zonde van me centjes. Overleg tzt hier wat mensen je aanraden dus na het zoeken met de zoekfuctie! Suc6 groeten Mike
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #5 December 11, 2007, 05:06:42
edit2Rapporteer  
Waroo 2007 2e hands of evt ergens nog overjarig.
Met 75 kg, koop een 11m2 als enige kite.
Leer het, vaar er mee en ga dan testdagen af: bv. funsportexperience.
Toyboy
Gast
Antwoord #6 December 11, 2007, 07:07:00
edit2Rapporteer  
Het beste koop je niet gelijk een nieuwe kite, je kan beter eerst lessen nemen al sje dan kan varen en het goed doorhebt en dan nog steeds denk wat een mega geile Sport dan koop je zon lekkere kite~F.one Tribal second edition bijv lekkere kite voor beginners zowel gev0rderden kiters. neem eerst les kan je evengoed niet wachten om er 1 te kopen koop dan 2e hands anders is het echt zonde van je centjes, tenzij je geld te veel hebt, maar dan kan je het beter aan mij geven of iemand anders op het forum die wel wat extra geld kan gebruiken want kwam er laats achter dat ik toch zomaar weer een kleine 100.000 euro tekort kwam bij de Rabobank....


Er zijn goeie kitescholen PS mijn keuze zou gaan weekje vakantie op Texel en even langs instructeur Martijn Kooiman gaan ,.Hij is the beste!

SUc6

ICU www.fone.nl
youne nl

Berichten: 233
Antwoord #7 December 11, 2007, 22:55:48
edit2Rapporteer  
Halleeee ik heb zelf dus ook geen les gehad maar heb per ongeluk wel een goeie nieuwe kite gekocht , t beste is om je goed te laten informeren en verder te kijken dan je neus lang is.(meerdere meningen)
Waar ligt je intresse hybryde c-shape of bow?
Je hebt test dagen (zeker gebruik van maken?
NEEM LES ALS JE NOG GEEN LES HEBT GEHAD !!!!!!!!! (niet alleen om te leren vliegeren maar voornamelijk t leren om te gaan met momenten waar je niet op zit te wachten!!!!)

T blijft een persoonlijke keuze
succes en hopelijk tot kites

 
nieles

Berichten: 125
Antwoord #8 December 12, 2007, 02:20:27
edit2Rapporteer  
hey ik heb het samen met youne nl geleerd het is goed gekomen zonder les
omdat we altijd voorzichtig zijn geweest.
maar als ik het over moest doen nam ik zeker les!!!
en over een kite kopen koop er een van 2006 of 2007 2de hands dan heb je goed spul voor de helft van je geld.
succes maar denk er aan als je ermee begint kom je er niet meer van af
Snowman

Berichten: 264
Antwoord #9 December 12, 2007, 02:59:30
edit2Rapporteer  
Citaat
succes maar denk er aan als je ermee begint kom je er niet meer van af

Ja waarschijnlijk nog wel het grootste gevaar van deze sport.......
Havoc

Geen avatar

Berichten: 63
Antwoord #10 December 15, 2007, 19:10:01
edit2Rapporteer  
geen nieuwe kites?... onzin als je les hebt gehad en je hebt het een beetje in de vingers kan je gerust een nieuwe kite kopen, heb zelf vorig jaar na het lessen gelijk een een overjarige torch2 gekocht en geen moment spijt van gehad.
Heb wel mijn 9m een flinke scheur bezorgt maar dit was pech en kan zelfs een pro overkomen. (schelp langs het doek)
Wel eerst goed lezen en laten informeren, maar als je dit forum ff doorspit krijg je wel een gemiddeld beeld van de kites en eigenschappen.

Succes
ps weet dat geen antwoord op je vraag is maar moest het ff kwijt ;-)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.