Meter kite om te snowkiten?

Tom Kite

Berichten: 480
December 12, 2007, 22:00:31
edit2Rapporteer  
Hey mensen,

Ik vertrek zondag as voor 2 maanden naar oostenrijk !  Joepie

Uiteraard wil ik, als de gelegenheid zich voordoet ook nog wel eens gaan snowkiten. Welke maar is daar het beste voor? ik zit in de buurt van Sell am Zee, een maat van mij is er vorig jaar geweest en zei dat er niet erg veel wind was.

Misschien zijn er mensen hier die het al eens gedaan hebben die me wat advies kunnen geven?

Ik heb niet genoeg geld om een snowkite te kopen dus zal ik het met m'n surfkites moeten doen. Ik kan kiezen uit een Waroo 2007 7 of 11 meter, Iemand een idee wat het beste gaat zijn?

Groeten, Tom
DENNS

Berichten: 911
Antwoord #1 December 12, 2007, 22:03:06
edit2Rapporteer  
denk dat 7m2 het best is, je heb natuurlijk stuk minder kite-kracht nodig om vooruit te komen
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #2 December 12, 2007, 22:06:22
edit2Rapporteer  
Sowieso je 11. 7 is veeeel te klein en nerveus om mee te sneeuwkiten als beginner.
audi

Berichten: 752
Antwoord #3 December 12, 2007, 22:50:29
edit2Rapporteer  
IK DENK DAT IK DE 11 METER MEE ZOU NEMEN.
EN ALS ER PLEK IS OOK NOG DE 7
AUDI
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #4 December 12, 2007, 22:54:58
edit2Rapporteer  
rol je 7 en je 11 meter tegelijk op en zeg tegen je pa dat het aleen je 11 is  Grin
als je ze dan nog goed oprold en echt alle lucht er uit perst passen ze misschien ook wel in een plastik zak
of vuilnis zak..   dan zak goed dicht maken en ze zijn samen net zo klein als je 11 aleen, (zoals die nu in de kast staat Tongue)
Tom Kite

Berichten: 480
Antwoord #5 December 12, 2007, 23:06:04
edit2Rapporteer  
rol je 7 en je 11 meter tegelijk op en zeg tegen je pa dat het aleen je 11 is Grin
als je ze dan nog goed oprold en echt alle lucht er uit perst passen ze misschien ook wel in een plastik zak
of vuilnis zak.. dan zak goed dicht maken en ze zijn samen net zo klein als je 11 aleen, (zoals die nu in de kast staat Tongue)

Haha, ik ga met een maat die kan ik dus niet zo makkelijk voor de gek houden

Iemand die het al eens gedaan heeft?
Kiter Joost

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #6 December 13, 2007, 00:54:55
edit2Rapporteer  
10 sec. googlen:

Bron: http://www.zoover.nl/oostenrijk/salzburg/zell_am_see/weer

Ik ben vanaf 3 Februari een bescheiden weekje in Sell am See, snowboardend met mn nieuwe salomon Joepie

Die 11 zul je wrs dus heel hard nodig hebben.

@ Dennis K; bij snowkiten ga je niet altijd steil naar onder.. Roll Eyes
Joystick

Berichten: 251
Antwoord #7 December 13, 2007, 01:12:04
edit2Rapporteer  
Citaat
Haha, ik ga met een maat die kan ik dus niet zo makkelijk voor de gek houden

Iemand die het al eens gedaan heeft?

Wat? Een vriend voor de gek houden?  Grin

GetHigh

Berichten: 270
Antwoord #8 December 13, 2007, 05:22:45
edit2Rapporteer  
Ik ga 4 jan. 2008 ook een weekje naar Zell am see, was van plan om ook mijn kite mee te nemen maar als dit de verwachtingen zijn heeft het volgens mij weinig zin. Vraagje Tom Kite; Als je daar bent zou je hier op het forum ons een beetje op de hoogt kunnen houden, of het te doen is en waar, enz. Ben namelijk zeer benieuwd en hoop echt dat het gaat lukken om daar te snowkiten.
Joystick

Berichten: 251
Antwoord #9 December 13, 2007, 05:58:14
edit2Rapporteer  
Als je 2 maanden gaat, volgens mij echt de moeite waard! Wij hebben ook wel eens windstille perioden. (denk aan sept begin okt) Vaak genoeg op wintersport geweest dat het echt goed waaide.

Maar ff ander vraagje. Mag je in Oostenrijk snowkiten? Zijn hier spreciale ''pistes'' of gebieden voor waar je geen last hebt van langlaufers?
GetHigh

Berichten: 270
Antwoord #10 December 13, 2007, 15:19:52
edit2Rapporteer  
volgens mij doen ze het op het meer als het tenminste dicht is gevroren en er sneeuw op ligt. Er is niet zo heel veel info over te vinden jammer genoeg. Daarom zou het leuk zijn als er tom kite er is, om e.e.a. hier even te posten, maar ja of ie daar zin in heeft??
FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Antwoord #11 December 13, 2007, 15:25:28
edit2Rapporteer  
Je kunt best heel goed snowkiten in zell am see, op het meer.
Ga daar vaak heen en als het mee dicht zit en er is maar een beetje wind kun je je prima vermaken daar.
Alleen vriest het meer meestal pas eind januari dicht, dus dat is nog even wachten.
Verder zou ik beide kites meenemen. Je hebt eihenlijk altijd een kleiner maatje nodig dan op het water, maar met een knoopje of 12-13 kun je je met je 11 echt helemaal uitleven.
En verder kun je ff info vragen bij de VVV in Zell, misschien dat er ergens in de bergen ook nog iets te doen is.
Have fun!!
GetHigh

Berichten: 270
Antwoord #12 December 13, 2007, 16:20:59
edit2Rapporteer  
Kijk daar hebben we wat aan. Is er ook een mogelijkheid om erachter te komen of het meer dicht zit of niet. Webcams misschien of zo. Zou leuk zijn als je dat weet voordat je daar heen gaat. Ik ga namelijk met de bus heen en mag maar beperkt bagage meenemen, dus ik hoop vooraf een beetje te kunnen inschatten of de kite spullen wel of niet meegaan.
FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Antwoord #13 December 13, 2007, 19:32:37
edit2Rapporteer  
Kijk daar hebben we wat aan. Is er ook een mogelijkheid om erachter te komen of het meer dicht zit of niet. Webcams misschien of zo. Zou leuk zijn als je dat weet voordat je daar heen gaat. Ik ga namelijk met de bus heen en mag maar beperkt bagage meenemen, dus ik hoop vooraf een beetje te kunnen inschatten of de kite spullen wel of niet meegaan.


Je kunt bij twijfel altijd even een e-mail sturen naar de vvv daar. Die beantwoorden echt alles daar.Ennehh hier kun je het zelf ff live checken.  http://www.porschehof.com/webcam/de_seecam.htm
GetHigh

Berichten: 270
Antwoord #14 December 13, 2007, 19:50:19
edit2Rapporteer  
He helemaal top fly girl bedankt!!
globerider
Gast
Antwoord #15 December 13, 2007, 20:55:27
edit2Rapporteer  
Shit tom schijt aan robb neem ze gewoon alle twee mee of ben je bang dat hij ze in de fik steekt omdat het best is ofzo ?
Tom Kite

Berichten: 480
Antwoord #16 December 14, 2007, 02:34:11
edit2Rapporteer  
Nouja, hij is niet echt een bowfan eh

Zal eens kijken of er plek is voor 2 kites, en als ik internet heb in oostenrijk zal ik zeker wel iets posten over snowkiten!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.