Marko
|
Ik heb al 3 weken niet gevaren :S ziekte en nu is het te kout nog even wachten en dan gaan we weer
|
|
|
Kitesufferd
|
Uitruk brandweer Horst, eerder genoemd in dit topic. Betreft afgelopen Zaterdag, bron KNRM:
Onderkoelde surfer Elburg, 31 januari 2009 (aktie 01-2009)
Op de verjaardag van onze Beschermvrouwe H.M. Koningin Beatrix wordt de Orca van station Elburg gepiept voor een onderkoelde surfer op het Wolderwijd. Naast de KNRM worden ook diverse brandweerkorpsen gealarmeerd.
Mede door de weer opkomende ijsgang kan de Orca niet op volle snelheid varen maar gelukkig voor de hulpbehoevende surfer zijn de brandweerduikers van Harderwijk snel ter plaatse en halen de man uit het letterlijk ijskoude water. Na overleg met het kustwachtcentrum te Den Helder en onze regionale alarmcentrale te Apeldoorn keren wij retour station.
Het gehele jaar door wordt strand Horst nabij Harderwijk overstroomt met fanatieke kite-surfers vanuit het hele land. De Orca is in 2008 meerdere malen uitgevaren naar deze positie om zo onfortuinlijke watersporters te helpen uit hun benarde situaties.
------ Ik was afgelopen Zaterdag op Horst, mooi weer, vlageriige wind en fris. Er was 1 kiter en 1 windsurfer op het water. De windsurfer zag ik op een gegeven moment niet meer. Bovenstaand bericht zal dus slaan op de windsurfer.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Wel jammer van het citaat: "Het gehele jaar door wordt strand Horst nabij Harderwijk overstroomt met fanatieke kite-surfers vanuit het hele land" Als het niet gaat om een kite maar om een windsurfer En what the fuck moet 1 kitesurfer in z'n eentje, ongeacht het weer en de aflandige wind, op het water
|
|
|
Kitesufferd
|
..toen ik er was, was er 1 kiter op het water maar nog 2 op het strand. Overigens was de wind schuin aflandig, kan je bij Horst staan en is aflandig op een kleine spot als Horst relatief.
|
|
|
KappuhH
|
Was je er zelf ook te kiten dan?
|
|
|
Kitesufferd
|
Nop, Oostenwind op Horst is niet top om te varen (vlagerig). Vaar al 15 jaar op Horst, eerst als windsurfer nu als kiter. Heb er vaak genoeg gevaren met Oost maar zoals ik al zei, niet top. En natuurlijk helemaal niet als het rond het vriespunt is.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
"Niet TOP" is een understatemend.. HORST is bijna altijd vlagerig en met Oosten wind ook nog eens bijna aflandig waardoor de vaargeul erg snel dicht bij komt. Tuurlijk zou je meer richting het testcentrum kunnen uitwijken maar daar heb je als kitesurfer nix te zoeken. Bovendien moet je als kitesurfer niet alleen en water op gaan en zeker niet bij aflandige wind... Ps ik woon aan het Wolderwijd en surf/ kitesurf er al 27 jaar dus ik heb gewonnen
|
|
|
Kitesufferd
|
ha, ha, ha... Ben nog een newbie op kitesurf-gebied (wordt nu mijn 2e jaar). Dacht indruk te maken door mijn windsurf verleden in de strijd te gooien , maar 27 jaar daar kan ik niet tegenop...
|
|
|
To
|
oeps
|
|
|
Vinni
|
"Niet TOP" is een understatemend.. HORST is bijna altijd vlagerig en met Oosten wind ook nog eens bijna aflandig waardoor de vaargeul erg snel dicht bij komt. Tuurlijk zou je meer richting het testcentrum kunnen uitwijken maar daar heb je als kitesurfer nix te zoeken. Bovendien moet je als kitesurfer niet alleen en water op gaan en zeker niet bij aflandige wind... Ps ik woon aan het Wolderwijd en surf/ kitesurf er al 27 jaar dus ik heb gewonnen Haha jij weet ook heel goed dat er op horst een groot verschil is tussen vlagerig en vlagerig Ik heb er ook vaak zat met oostenwind op gestaan. Dan stap je op bij het surfersstrand. En als je je gewoon gedraagt en niet lomp gaat doen hoor je geen enkele windsurfer zeuren. Maar oost is gewoon net iets te vlagerig.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
"Niet TOP" is een understatemend.. HORST is bijna altijd vlagerig en met Oosten wind ook nog eens bijna aflandig waardoor de vaargeul erg snel dicht bij komt. Tuurlijk zou je meer richting het testcentrum kunnen uitwijken maar daar heb je als kitesurfer nix te zoeken. Bovendien moet je als kitesurfer niet alleen en water op gaan en zeker niet bij aflandige wind... Ps ik woon aan het Wolderwijd en surf/ kitesurf er al 27 jaar dus ik heb gewonnen Haha jij weet ook heel goed dat er op horst een groot verschil is tussen vlagerig en vlagerig Ik heb er ook vaak zat met oostenwind op gestaan. Dan stap je op bij het surfersstrand. En als je je gewoon gedraagt en niet lomp gaat doen hoor je geen enkele windsurfer zeuren. Maar oost is gewoon net iets te vlagerig. Vincent.... jij gaat toch zorgen voor die borden dus dan moet je niet gaan promoten dat de kitesurfers op het surfstrand kunnen opstappen Als je puur naar de officieele regels kijkt dan heb je er met Oosten wind niets te zoeken of je moet genoegen nemen met een klein stukje, schuin aflandig, vaar water.... Donderdag maar weer Mirns..... als het waait
|
|
|
To
|
mini me met wat voor kite's vaar jij?
|
|
|
Vinni
|
"Niet TOP" is een understatemend.. HORST is bijna altijd vlagerig en met Oosten wind ook nog eens bijna aflandig waardoor de vaargeul erg snel dicht bij komt. Tuurlijk zou je meer richting het testcentrum kunnen uitwijken maar daar heb je als kitesurfer nix te zoeken. Bovendien moet je als kitesurfer niet alleen en water op gaan en zeker niet bij aflandige wind... Ps ik woon aan het Wolderwijd en surf/ kitesurf er al 27 jaar dus ik heb gewonnen Haha jij weet ook heel goed dat er op horst een groot verschil is tussen vlagerig en vlagerig Ik heb er ook vaak zat met oostenwind op gestaan. Dan stap je op bij het surfersstrand. En als je je gewoon gedraagt en niet lomp gaat doen hoor je geen enkele windsurfer zeuren. Maar oost is gewoon net iets te vlagerig. Vincent.... jij gaat toch zorgen voor die borden dus dan moet je niet gaan promoten dat de kitesurfers op het surfstrand kunnen opstappen Als je puur naar de officieele regels kijkt dan heb je er met Oosten wind niets te zoeken of je moet genoegen nemen met een klein stukje, schuin aflandig, vaar water.... Donderdag maar weer Mirns..... als het waait Tuurlijk ga ik zorgen voor de borden In mijn ogen zijn dat meer aanwijzingen voor mensen die er voor het eerst zijn of nog even de regels willen zien. Het surfersstrand is naar mijn weten nog geen verboden terrein voor de kitesurfer!! Het is meer een ongeschreven regel. Ook vind ik dat je niet teveel met de officiele regels bezig moet zijn, anders is er geen fun meer aan. Tuurlijk je moet je gewoon aan de regels houden maar je kan er ook paranoïde in worden Rijd je altijd op de kilometer na 120 op de snelweg? Zo'n stelling is het zeg maar
|
|
|
KappuhH
|
Ff ontopic blijven graag, voor zulke vragen kun je HJ MINI ME ook een PB sturen. "Niet TOP" is een understatemend.. HORST is bijna altijd vlagerig en met Oosten wind ook nog eens bijna aflandig waardoor de vaargeul erg snel dicht bij komt. Tuurlijk zou je meer richting het testcentrum kunnen uitwijken maar daar heb je als kitesurfer nix te zoeken. Bovendien moet je als kitesurfer niet alleen en water op gaan en zeker niet bij aflandige wind... Ps ik woon aan het Wolderwijd en surf/ kitesurf er al 27 jaar dus ik heb gewonnen Haha jij weet ook heel goed dat er op horst een groot verschil is tussen vlagerig en vlagerig Ik heb er ook vaak zat met oostenwind op gestaan. Dan stap je op bij het surfersstrand. En als je je gewoon gedraagt en niet lomp gaat doen hoor je geen enkele windsurfer zeuren. Maar oost is gewoon net iets te vlagerig. Vincent.... jij gaat toch zorgen voor die borden dus dan moet je niet gaan promoten dat de kitesurfers op het surfstrand kunnen opstappen Als je puur naar de officieele regels kijkt dan heb je er met Oosten wind niets te zoeken of je moet genoegen nemen met een klein stukje, schuin aflandig, vaar water.... Donderdag maar weer Mirns..... als het waait Tuurlijk ga ik zorgen voor de borden In mijn ogen zijn dat meer aanwijzingen voor mensen die er voor het eerst zijn of nog even de regels willen zien. Het surfersstrand is naar mijn weten nog geen verboden terrein voor de kitesurfer!! Het is meer een ongeschreven regel. Ook vind ik dat je niet teveel met de officiele regels bezig moet zijn, anders is er geen fun meer aan. Tuurlijk je moet je gewoon aan de regels houden maar je kan er ook paranoïde in worden Rijd je altijd op de kilometer na 120 op de snelweg? Zo'n stelling is het zeg maar Beetje kromme vergelijking. Hier kan het gaan om behoud van kitespots...
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Tuurlijk rij ik niet altijd 120 km, jij kan het weten aangezien wij carpoolen, maar ik bedoel er mee te zeggen dat het niet handig is om forumlezers te adviezeren om naar het surfstrand te gaan en daar te gaan kite.. Het zou mij persoonlijk jeuken want ik kite er toch nooit maar zo crieer je misschien in de toekomst problemen voor je eigen "homespot" Maar daar ging de discussie volgens mij niet over Het ging mij er om dat er dus waarschijnlijk iemand alleen het water op is geweest.. Dat moet je gewoon nooit doen Ten tweede ging het mij er om dat de persoon die gered moest worden een windsurfer was maar dat er de sugestie wordt gewekt dat het om een kitesurfer gaat. Dus dat artikel brengt je homespot weer in gevaar.. Wil er wel ff bij zeggen dat het kitesurfen gewoon niet meer weg te denken is en dat we idd niet paranoide moeten worden maar we moeten het ook niet opzoeken is er al wind ????
|
|
|
Vinni
|
Ff ontopic blijven graag, voor zulke vragen kun je HJ MINI ME ook een PB sturen. "Niet TOP" is een understatemend.. HORST is bijna altijd vlagerig en met Oosten wind ook nog eens bijna aflandig waardoor de vaargeul erg snel dicht bij komt. Tuurlijk zou je meer richting het testcentrum kunnen uitwijken maar daar heb je als kitesurfer nix te zoeken. Bovendien moet je als kitesurfer niet alleen en water op gaan en zeker niet bij aflandige wind... Ps ik woon aan het Wolderwijd en surf/ kitesurf er al 27 jaar dus ik heb gewonnen Haha jij weet ook heel goed dat er op horst een groot verschil is tussen vlagerig en vlagerig Ik heb er ook vaak zat met oostenwind op gestaan. Dan stap je op bij het surfersstrand. En als je je gewoon gedraagt en niet lomp gaat doen hoor je geen enkele windsurfer zeuren. Maar oost is gewoon net iets te vlagerig. Vincent.... jij gaat toch zorgen voor die borden dus dan moet je niet gaan promoten dat de kitesurfers op het surfstrand kunnen opstappen Als je puur naar de officieele regels kijkt dan heb je er met Oosten wind niets te zoeken of je moet genoegen nemen met een klein stukje, schuin aflandig, vaar water.... Donderdag maar weer Mirns..... als het waait Tuurlijk ga ik zorgen voor de borden In mijn ogen zijn dat meer aanwijzingen voor mensen die er voor het eerst zijn of nog even de regels willen zien. Het surfersstrand is naar mijn weten nog geen verboden terrein voor de kitesurfer!! Het is meer een ongeschreven regel. Ook vind ik dat je niet teveel met de officiele regels bezig moet zijn, anders is er geen fun meer aan. Tuurlijk je moet je gewoon aan de regels houden maar je kan er ook paranoïde in worden Rijd je altijd op de kilometer na 120 op de snelweg? Zo'n stelling is het zeg maar Beetje kromme vergelijking. Hier kan het gaan om behoud van kitespots... Het is niet verboden om daar bezig te gaan. Het is net zo'n stuk als de bufferzone op mirns, alleen dan is dit stuk niet verboden. De spot zal heus niet sluiten als er eens een kitesurfer in het windsurf stuk komt. Buiten dat wil je er in de zomer helemaal niet komen omdat je dan niet eens een voet in het water kan zetten zonder dat je tenen eraf gejaagd worden. Het is gewoon een ongeschreven regel tussen kitesurfers en windsurfers dat de scheiding daar bij het surfers strand ongeveer begint. Als jij er alleen met een bepaalde richting een keertje komt kijken en je gewoon opstelt, niet lomp gaat doen en de boel verpesten zal niemand last van je hebben..
|
|
|
Yonder
|
Wie is er zondag?
|
|
|
To
|
waar haal jij wind vandaan !?
|
|
|
Vinni
|
Wie is er zondag?
IK! waar haal jij wind vandaan !? Gewoon, waar iedereen hem haalt?? 15-18 knopen is het nu. Misschien word het nog wat extra (hij stond op 25!)
|
|
|
To
|
guru geeft maar 12 aan? dus waar haal jij het vandaan?
|
|
|
|
To
|
ja maar dat wr9 heeft het standaart altijd fout.....
|
|
|
Vinni
|
wr9 is preciezer dan 27. en dat bovenste tabeletje staat het niet elk uur maar meteen voor 3 ofzo. Trouwens alles geeft gewoon boven de 16 aan op guru alleen dat bovenste dingetje niet.
|
|
|
To
|
ik hoop het:D
|
|
|