http://forum.surfspullen.nl/viewtopic.php?f=11&t=13828185&sid=95c7dbf5f9cd4%20f43bb1a337c19e9ac00door robert seinen op do jun 01, 2006 4:37 pm
Een goede vriend van mij wou eergisteravond nog even varen op strand Horst, toen hij het water op ging knalde hij na ongeveer 100 meter ergens tegenaan toen hij afstapte en in de ronde keek zag hij een plankje drijven van een kitesurfer die ongeveer 30 meter verderop stond met de vlieger in de lucht toen hij de onderkant van zijn board bekeek bleek dat er een gigantisch gat in zat en een scheur van 50 cm in de bodem nu heeft hij het geluk dat het nog niet met een hoge snelheid is gebeurd, maar als wij speedsurfers er full speed overheen varen zijn de gevolgen niet meer te overzien, dan zal er waarschijnlijk ook lichamelijk letsel volgen, het wordt tijd dat die kitesurfers een andere locatie krijgen op strand Horst!!!!!!!!
robert seinen
Die-hard windsurfer
Surfspullen: Tabou Manta/ Gaastra Vapor/ Telstar sport & fashion Omhoog
--------------------------------------------------------------------------------
door Nielsgtt op do jun 01, 2006 4:40 pm
Ja ik heb het ook gezien, dat is inderdaad niet ech lache nee. Maar om ze nou gelijk te verbieden. We kunnen ze ook verplichten om zon leach of wat is dat om te doen. Zon touw tussen enkel en board dan houden ze tenminste alles bij elkaar. Voor de rest vond ik het die dag wel oke gaan tussen de windsurfers en kitesurfers.
Nielsgtt
Funboarder in spe
Surfspullen: Fanatic cross 90, Gaastra Poison 6,2 van 2006 , Hotsails SO 5,5 2006, art rage wave 4.5 Omhoog
--------------------------------------------------------------------------------
door Jeroen D op do jun 01, 2006 4:49 pm
Nielsgtt schreef:
Maar om ze nou gelijk te verbieden.
Het is verboden om op het veluwemeer te kiten. Hoorde van het weekend dat het RGV erover zit te denken om alles rechts van het testcenter voor de kiters aan te wijzen. Dat is dus precies de plek waar alle speedsurfers lekker achter de dammetjes knallen.
We zien wel wat het word.Jeroen D
Windsurf guru
Surfspullen: Tabou Manta 74 en 59, Mauisails TR2 5.5, 6.3, 7.0, TR1 7.6
Website Omhoog
door Naomi op do jun 01, 2006 4:56 pm
Het zou al prettig zijn als ze hun "eigen strandje" krijgen. Een aantal blijven daar ook voor varen.
De laatste keer dat ik op Horst was, voeren kiters en windsurfers door elkaar en ik ervaar dat als heel irritant. Af en toe zie je zo'n kite met een rotgang op je af naar beneden komen, om vervolgens weer op tijd om hoog te gaan. Je denkt dat gaat een keer fout! Nog niet over de lijnen te spreken....
Daarnaast moeten de heren kiters zich beseffen dat ze een spanwijdte hebben van 30 tot 40 meter. Dus als die kite naar beneden komt is er weinig ruimte voor de surfer om nog te corrigeren. Dan heb ik het nog niet over sommige naar mijn idee gevaarlijke sprongen. Een deel zal ze vrijwel onder controle hebben, maar ik zie ze ook genoeg stuntelen, dat je denkt daar had geen surfer langs moeten varen.
Ik vind kiters als persoon niet irritant maar wel hun vaarhouding,
Het zou daarom een stuk veiliger zijn als deze twee groepen gescheiden elkaars favoriete sport beoefenen.
Naomi
Windsurfbabe
Surfspullen: Fanatic Eagle 127, NorthSails 4.2,5.3,5.7,6.4 en 7.5 Omhoog
door robert seinen op do jun 01, 2006 5:19 pm
Ik vind ook niet dat het verboden moet worden, mar dat ze een apart strandje krijgen ben ik het helemaal mee eens, bijvoord als je de a28 af komt in plaats van rechts af naar het surfstrand dan links af, daar zie ik nooit een mens surfen
robert seinen
Die-hard windsurfer
Surfspullen: Tabou Manta/ Gaastra Vapor/ Telstar sport & fashion Omhoog
door Grunt op do jun 01, 2006 8:56 pm
Volgens mij is het zo dat de kiters voornamelijk op Horst Noord op de eerste parkeerplekken staan. Bij het Testcenter zag je afgelopen jaren er af en toe wel een paar maar nooit veel. Dit jaar zit er bij Telstar een surf/kite school. Hierdoor zal het aantal kiters op het grasveld achter Telstar wel toenemen.
Uiteindelijk gaat het altijd om het elkaar "gunnen" van ruimte. Dat geldt ook voor de echt snelle speedsurfers. Achter de dammetjes is genoeg plek en ruimte voor echt hoge snelheden. Toch zie ik ze soms ook voor het testcenter met hoge snelheid door de rest van het veld knallen. Je kunt dan als speedsurfer wel voorrang hebben maar de meeste mensen kunnen de snelheid slecht inschatten en het valt me mee dat er geen ongelukken gebeuren.
Grunt
Freeride pro
Surfspullen: Zie profiel Omhoog
door Frank-363 op do jun 01, 2006 9:12 pm
Bij de windrichting van de afgelopen dagen heb je, zelfs al houden de kiters zich netjes aan de stilzwijgende afspraak van de eerste (noordelijke) strandjes te starten wel meer te maken omdat je nu eenmaal alle 2 onder de wal blijft varen. Je ziet ook heel erg veel surfers nu in het "kite gedeelte" varen.... Wel een kwalijke zaak is die Kiteschool bij Telstar. Onbegrijpelijk dat je beginnende kiters loslaat midden op een drukke windsurfspot, zo'n school heeft toch ook een voorbeeld functie.
Frank-363
Surfspullennverzamelaar
Surfspullen: speed, slalom & wave van HotSails Maui / AHD / Tecno Limits
Website Omhoog
door Nilsini op do jun 01, 2006 9:34 pm
Frank-363 schreef:
Wel een kwalijke zaak is die Kiteschool bij Telstar. Onbegrijpelijk dat je beginnende kiters loslaat midden op een drukke windsurfspot, zo'n school heeft toch ook een voorbeeld functie.
Volgens mij zat die er al voordat kitesurfen uberhaupt was uitgevonden
Nilsini
Wind Stoot 2004-2005
Surfspullen: JP FW 91, Fanatic Skate, Tabou Wave, NP Expressions - Search - Zone, Gaastra Echo
Website Omhoog
door poolpaal! op do jun 01, 2006 11:30 pm
IK heb zelf nog nooit op horst gevaren. Maar wel gezien hoe het daar aan toe gaat. En das nie best he.
Zelf had ik gehoord van een boot agent bij de schotsman dat kiten op elk binnen meer verboden was?
Op scheveningen zie je trouwens ook dat er erg veel ergernis is door dat de kite en windsurf scene tussen de zelfde golfbrekers moeten varen (tegen over hartbeach)
Daarom zijn er een hoop kite surfers die hun toevlucht ergens anders zoeken namelijk in het golfsurf gedeelte. Hier hebben de golfsurfers weer erg veel last van. Maar waar zijn ze dan nog wel welkom?
poolpaal!
Worldcupper wannabe
Surfspullen: north sails prisma (tx) 6.5 simmer style race 6.25 np z1 7,4 np combat4.7 ns essy 5.5 blackpoint 3.5
Website Omhoog
door Julian op do jun 01, 2006 11:41 pm
Nergens, en dat is omdat ze gewoon asociaal veel ruimte innemen, soms onverantwoord zijn (ze gebruiken die leash vééls te weinig volgens mij) en zelfs pro's doodgaan omdat je zo'n kite nooit helemáál onder controle hebt, je ziet immers wel wat er om je heen met de wind gebeurt, maar niet wat de wind 20 meter boven je doet...