Strand Horst, wie gaat wanneer kiten?

Vinni

Antwoord #325 Juni 23, 2008, 04:21:28
edit2Rapporteer  
Zoooooo dat was ff een lekker dagje Grin
Eindelijk weer eens keihard aan mijn 7 mogen trekken, lekker hoor. En geen spatje regen gehad.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #326 Juni 23, 2008, 04:25:12
edit2Rapporteer  
Zag er idd wel lekker uit... Heb ongeveer 40 kites in de lucht zien hangen..
Wind was weer erg vlagerig en stond recht recht op de kant gericht..
Zijn er nog ongelukken gebeurd??

riesie

Antwoord #327 Juni 23, 2008, 04:28:25
edit2Rapporteer  
Hi de wind stond niet recht op de kant hoor, ok ff was het schuin aanlandig maar meest van tijd zw dus sideshore.

to: Vinnie, was weer een lekker dagje, wel vlagerig maarja, je moet wat. Dat board van jouw vaar wel errug loose. Knap dat je daar nog zo goed hoogte mee loopt. CU. 
Vinni

Antwoord #328 Juni 23, 2008, 04:53:52
edit2Rapporteer  
Zag er idd wel lekker uit... Heb ongeveer 40 kites in de lucht zien hangen..
Wind was weer erg vlagerig en stond recht recht op de kant gericht..
Zijn er nog ongelukken gebeurd??

Wind draaide nogal, ene keer wat minder en andere keer wat meer op de kant gericht, maar nooit helemaal recht.
Viel me erg mee met gevaarlijke situaties, normaal zie je er wel een paar maar vandaag helemaal niets YeSS

Hi de wind stond niet recht op de kant hoor, ok ff was het schuin aanlandig maar meest van tijd zw dus sideshore.

to: Vinnie, was weer een lekker dagje, wel vlagerig maarja, je moet wat. Dat board van jouw vaar wel errug loose. Knap dat je daar nog zo goed hoogte mee loopt. CU. 

Het is volgens mij echt een board appart, ik heb nog nooit op een board gestaan wat er een beetje op leek qua vaar eigenschappen.

Maar jij ging echt mega lekker vandaag man! Goed bezig!
Den

Geen avatar

Antwoord #329 Juni 23, 2008, 15:17:58
edit2Rapporteer  
Weet iemand hoe hard het daadwerkelijk waaide gistermiddag??
(HJ) MINI-ME

Antwoord #330 Juni 23, 2008, 15:39:59
edit2Rapporteer  

Op Horst???   tussen de 12 en 35 knopen  Roll Eyes
Den

Geen avatar

Antwoord #331 Juni 23, 2008, 16:27:33
edit2Rapporteer  
Zo hard...  Shocked  Het verbaasd me dat ik mijn kite kon houden dan... Het was wel vlagerig moet ik zeggen! Maar wel een heerlijke middag gehad!!  ThumpsUp
Vinni

Antwoord #332 Juni 24, 2008, 03:26:40
edit2Rapporteer  

Op Horst???   tussen de 12 en 35 knopen  Roll Eyes

Haha, heb je waarschijnlijk nog gelijk in ook ThumpsUp
Het waaide kneiters hard toen ik mijn 7 oppompte maar zodra ik hem in de lucht had heb ik er het eerste half uur niet mee kunnen varen, daarna echt stevig gepowerd en soms overpowerd.
Kaptain

Antwoord #333 Juni 25, 2008, 00:12:14
edit2Rapporteer  
Na zo'n topsessie als op zondagavond zal het wel even wachten zijn voor het zo mooi wordt. In ieder geval ga ik morgen middag weer effe checken of het nog wat wordt. Vrijdag ben ik er al vanaf een uur of 8, want dan is er sportdag van mijn school. En laat ik nou net mezelf ingedeeld hebben bij het surfen.... en zie de voorspelling vandaag op guru.... Hopelijk komt die uit!
Vinni

Antwoord #334 Juni 25, 2008, 04:06:55
edit2Rapporteer  
Hoe laat was jij er Kap? Ik meende dat ik je nog zag varen, maar wist het niet zeker. Ik was rond half zeven weer weg volgensmij.
Kaptain

Antwoord #335 Juni 25, 2008, 15:32:37
edit2Rapporteer  
@vinni,

Ik was er van een uur of 16:30 tot 21:45.
Vaarde met de nieuwe roze gaastra Jekyll 10m2. TOPKITE.

Niet lullig bedoeld Vinni,
maar hoe heet je in het echt? Nicknames zeggen me wat weinig.

Greetz en hopelijk tot vanmiddag of vrijdag.
FonezzzZz

Antwoord #336 Juni 25, 2008, 23:15:21
edit2Rapporteer  
Zijn er vanavond nog mensen op horst of heeft het geen zin? ik zat er nog te denke om 18.30 te zijn ?
KappuhH

Antwoord #337 Juni 25, 2008, 23:24:45
edit2Rapporteer  
Er staat iig genoeg wind, maar ik kan niet. Vrijdagmiddag ben ik er waarschijnlijk wel.
FonezzzZz

Antwoord #338 Juni 25, 2008, 23:32:20
edit2Rapporteer  
Zijn er nu mensen aan het kiten ik heb alleen zin om met me 11 te knallen, en vraag me af of de wind niet snel afneemt
(HJ) MINI-ME

Antwoord #339 Juni 25, 2008, 23:36:15
edit2Rapporteer  
Zijn er nu mensen aan het kiten ik heb alleen zin om met me 11 te knallen, en vraag me af of de wind niet snel afneemt

Ja ik zie ongeveer 15 kites in de lucht hangen en het waait lekku  ThumpsUp
Vinni

Antwoord #340 Juni 26, 2008, 03:17:55
edit2Rapporteer  
@vinni,

Ik was er van een uur of 16:30 tot 21:45.
Vaarde met de nieuwe roze gaastra Jekyll 10m2. TOPKITE.

Niet lullig bedoeld Vinni,
maar hoe heet je in het echt? Nicknames zeggen me wat weinig.

Greetz en hopelijk tot vanmiddag of vrijdag.

Dan was je niet de gene die ik voor ogen had, maar heb ik je wel gezien ThumpsUp
Heet Vincent in het echt, maar ik heb maar een keer met je gepraat, toen stond je weer voor de eerste keer op het water. Ik herinner je omdat je gymleraar was van mijn broertje (hugo)? Ik was met dezelfde vlieger bezig als op mijn avatar.
Marko

Antwoord #341 Juni 26, 2008, 21:43:57
edit2Rapporteer  
Ik sta ook weer te poppelen om te varen Smiley
Marsie

Antwoord #342 Juni 27, 2008, 03:03:19
edit2Rapporteer  
Heee Horstgangers,

Ik ben vanaf 7 Juli in de buurt van strand Horst,(vorig jaar ook).
Dus 2 weekjes vakantie daar lekkel in Nederland.
Ik heb vorige keer al geleerd dat je met een C-kite vanaf het water 50-100 mtr uit de kant moet starten.

Heb er zin in Cool
En weet nu de kite en kleur van Vinnie te herkennen.
En mine me heb ik al zo vaak op foto's gezien misschien spreek ik je nog tijdens 1 van je sprongen Joepie

Ik kom vanaf de andere kant van het meer (vlakbij Edam).
Vaar met 14mtr north toro blauw of north rebel 9 mtr zie avatar.
Het liefst had ik i.pv. de C kite een rebel 14mtr erbij gehad i.v.m. de vlagen.
Want zo vlagerig als ik daar wel eens meegemaakt hebt zijn we hier niet gewend.
Zal weer even wennen worden.
Mogelijk tot dan. ThumpsUp

Vinni

Antwoord #343 Juni 28, 2008, 02:25:15
edit2Rapporteer  
Waarschijnlijk ben ik volgende week als het waait een weekje op horst te vinden. Maar da's dan nog voor 7 juli denk ik? Anders zal ik er 's avonds wel vaak komen.
Vinni

Antwoord #344 Juli 03, 2008, 17:42:37
edit2Rapporteer  
Morgen nog mensen op Horst? Ik zoek eigenlijk nog vervoer omdat mijn aanhanger bij de spuiter staat Joepie
Haring High Richardt

Antwoord #345 Juli 04, 2008, 23:03:06
edit2Rapporteer  
http://forum.surfspullen.nl/viewtopic.php?f=11&t=13828185&sid=95c7dbf5f9cd4%20f43bb1a337c19e9ac00

door robert seinen op do jun 01, 2006 4:37 pm

Een goede vriend van mij wou eergisteravond nog even varen op strand Horst, toen hij het water op ging knalde hij na ongeveer 100 meter ergens tegenaan  toen hij afstapte en in de ronde keek zag hij een plankje drijven van een kitesurfer die ongeveer 30 meter verderop stond met de vlieger in de lucht  toen hij de onderkant van zijn board bekeek bleek dat er een gigantisch gat in zat en een scheur van 50 cm in de bodem  nu heeft hij het geluk dat het nog niet met een hoge snelheid is gebeurd, maar als wij speedsurfers er full speed overheen varen zijn de gevolgen niet meer te overzien, dan zal er waarschijnlijk ook lichamelijk letsel volgen, het wordt tijd dat die kitesurfers een andere locatie krijgen op strand Horst!!!!!!!!
robert seinen
Die-hard windsurfer

Surfspullen: Tabou Manta/ Gaastra Vapor/ Telstar sport & fashion Omhoog
--------------------------------------------------------------------------------

door Nielsgtt op do jun 01, 2006 4:40 pm

Ja ik heb het ook gezien, dat is inderdaad niet ech lache nee. Maar om ze nou gelijk te verbieden. We kunnen ze ook verplichten om zon leach of wat is dat om te doen. Zon touw tussen enkel en board dan houden ze tenminste alles bij elkaar. Voor de rest vond ik het die dag wel oke gaan tussen de windsurfers en kitesurfers.
Nielsgtt
Funboarder in spe

Surfspullen: Fanatic cross 90, Gaastra Poison 6,2 van 2006 , Hotsails SO 5,5 2006, art rage wave 4.5 Omhoog
--------------------------------------------------------------------------------

door Jeroen D op do jun 01, 2006 4:49 pm

Nielsgtt schreef:
Maar om ze nou gelijk te verbieden.

Het is verboden om op het veluwemeer te kiten. Hoorde van het weekend dat het RGV erover zit te denken om alles rechts van het testcenter voor de kiters aan te wijzen. Dat is dus precies de plek waar alle speedsurfers lekker achter de dammetjes knallen.

We zien wel wat het word.Jeroen D
Windsurf guru

Surfspullen: Tabou Manta 74 en 59, Mauisails TR2 5.5, 6.3, 7.0, TR1 7.6
Website Omhoog

door Naomi op do jun 01, 2006 4:56 pm

Het zou al prettig zijn als ze hun "eigen strandje" krijgen. Een aantal blijven daar ook voor varen.

De laatste keer dat ik op Horst was, voeren kiters en windsurfers door elkaar en ik ervaar dat als heel irritant. Af en toe zie je zo'n kite met een rotgang op je af naar beneden komen, om vervolgens weer op tijd om hoog te gaan. Je denkt dat gaat een keer fout! Nog niet over de lijnen te spreken....

Daarnaast moeten de heren kiters zich beseffen dat ze een spanwijdte hebben van 30 tot 40 meter. Dus als die kite naar beneden komt is er weinig ruimte voor de surfer om nog te corrigeren. Dan heb ik het nog niet over sommige naar mijn idee gevaarlijke sprongen. Een deel zal ze vrijwel onder controle hebben, maar ik zie ze ook genoeg stuntelen, dat je denkt daar had geen surfer langs moeten varen.

Ik vind kiters als persoon niet irritant maar wel hun vaarhouding,
Het zou daarom een stuk veiliger zijn als deze twee groepen gescheiden elkaars favoriete sport beoefenen.
Naomi
Windsurfbabe

Surfspullen: Fanatic Eagle 127, NorthSails 4.2,5.3,5.7,6.4 en 7.5 Omhoog

door robert seinen op do jun 01, 2006 5:19 pm

Ik vind ook niet dat het verboden moet worden, mar dat ze een apart strandje krijgen ben ik het helemaal mee eens, bijvoord als je de a28 af komt in plaats van rechts af naar het surfstrand dan links af, daar zie ik nooit een mens surfen
robert seinen
Die-hard windsurfer

Surfspullen: Tabou Manta/ Gaastra Vapor/ Telstar sport & fashion Omhoog

door Grunt op do jun 01, 2006 8:56 pm

Volgens mij is het zo dat de kiters voornamelijk op Horst Noord op de eerste parkeerplekken staan. Bij het Testcenter zag je afgelopen jaren er af en toe wel een paar maar nooit veel. Dit jaar zit er bij Telstar een surf/kite school. Hierdoor zal het aantal kiters op het grasveld achter Telstar wel toenemen.
Uiteindelijk gaat het altijd om het elkaar "gunnen" van ruimte. Dat geldt ook voor de echt snelle speedsurfers. Achter de dammetjes is genoeg plek en ruimte voor echt hoge snelheden. Toch zie ik ze soms ook voor het testcenter met hoge snelheid door de rest van het veld knallen. Je kunt dan als speedsurfer wel voorrang hebben maar de meeste mensen kunnen de snelheid slecht inschatten en het valt me mee dat er geen ongelukken gebeuren.
Grunt
Freeride pro

Surfspullen: Zie profiel Omhoog

door Frank-363 op do jun 01, 2006 9:12 pm

Bij de windrichting van de afgelopen dagen heb je, zelfs al houden de kiters zich netjes aan de stilzwijgende afspraak van de eerste (noordelijke) strandjes te starten wel meer te maken omdat je nu eenmaal alle 2 onder de wal blijft varen. Je ziet ook heel erg veel surfers nu in het "kite gedeelte" varen.... Wel een kwalijke zaak is die Kiteschool bij Telstar. Onbegrijpelijk dat je beginnende kiters loslaat midden op een drukke windsurfspot, zo'n school heeft toch ook een voorbeeld functie.
Frank-363
Surfspullennverzamelaar

Surfspullen: speed, slalom & wave van HotSails Maui / AHD / Tecno Limits
Website Omhoog

door Nilsini op do jun 01, 2006 9:34 pm

Frank-363 schreef:
Wel een kwalijke zaak is die Kiteschool bij Telstar. Onbegrijpelijk dat je beginnende kiters loslaat midden op een drukke windsurfspot, zo'n school heeft toch ook een voorbeeld functie.

Volgens mij zat die er al voordat kitesurfen uberhaupt was uitgevonden
Nilsini
Wind Stoot 2004-2005

Surfspullen: JP FW 91, Fanatic Skate, Tabou Wave, NP Expressions - Search - Zone, Gaastra Echo
Website Omhoog

door poolpaal! op do jun 01, 2006 11:30 pm

IK heb zelf nog nooit op horst gevaren. Maar wel gezien hoe het daar aan toe gaat. En das nie best he.
Zelf had ik gehoord van een boot agent bij de schotsman dat kiten op elk binnen meer verboden was?

Op scheveningen zie je trouwens ook dat er erg veel ergernis is door dat de kite en windsurf scene tussen de zelfde golfbrekers moeten varen (tegen over hartbeach)
Daarom zijn er een hoop kite surfers die hun toevlucht ergens anders zoeken namelijk in het golfsurf gedeelte. Hier hebben de golfsurfers weer erg veel last van. Maar waar zijn ze dan nog wel welkom?
poolpaal!
Worldcupper wannabe

Surfspullen: north sails prisma (tx) 6.5 simmer style race 6.25 np z1 7,4 np combat4.7 ns essy 5.5 blackpoint 3.5
Website Omhoog

door Julian op do jun 01, 2006 11:41 pm

Nergens, en dat is omdat ze gewoon asociaal veel ruimte innemen, soms onverantwoord zijn (ze gebruiken die leash vééls te weinig volgens mij) en zelfs pro's doodgaan omdat je zo'n kite nooit helemáál onder controle hebt, je ziet immers wel wat er om je heen met de wind gebeurt, maar niet wat de wind 20 meter boven je doet...
(HJ) MINI-ME

Antwoord #346 Juli 05, 2008, 15:13:27
edit2Rapporteer  
Welke LUL staat er op dit moment met een grijs/rood gekleurde gaastra spider in de vaargeul tussen de boten te kloten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  Angry Angry Angry Angry
Vinni

Antwoord #347 Juli 05, 2008, 22:37:29
edit2Rapporteer  
Welke LUL staat er op dit moment met een grijs/rood gekleurde gaastra spider in de vaargeul tussen de boten te kloten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  Angry Angry Angry Angry

Dat is een lul die iedere week aan het kloten is daar Angry
Toen ik er vanmiddag langs reed was er ook iemand heel ver in het natuurgebied bezig, gaat lekker zo Angry
kiteandre

Geen avatar

Antwoord #348 Juli 06, 2008, 14:10:39
edit2Rapporteer  
fikkers  eerst dacht ik dat het mocht in vaarguul komen maar vinnie zei van niet daarna nooit meer geweest
(HJ) MINI-ME

Antwoord #349 Juli 06, 2008, 14:35:16
edit2Rapporteer  
Vinni... Ik kan die gast niet aanspreken want zie het vanaf mijn huis (Zeewolde) gebeuren maar ik heb niet het idee dat hij weet wat hij doet.. Ligt steeds in het water en stuurde steeds z'n kite steeds van 10 naar 2 uur... Misschien dat jullie hem ff aankunnen spreken want hij verkloot jullie spot op deze manier  ThumpDown
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.