kite vakantie

*Maximus*

Berichten: 791
Januari 16, 2008, 02:58:31
edit2Rapporteer  
hee,

afgelopen zomervakantie ben ik naar roses geweest omdat ze zeiden dat daar elke dag wind zou staan, dat is erg tegen gevallen (14 dagen heb ik maar 1 dag kunnen kiten). 

nu ben ik aan het kijken voor de volgende zomer maar heb geen idee waar ik moet zoeken, me ouders willen er wel met de auto heen anders word het te duur.

zelf zat ik te denken aan de atlantische kust met een meer ofso, dat je als er wind staat kan kiten en als er geen wind is bodyboarden of golfsurfen.

laat maar horen of je tips hebt of zelf op een plek bent geweest waar het je prima is bevallen.

greetz max  ThumpsUp
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #1 Januari 16, 2008, 03:38:24
edit2Rapporteer  
??
Ik ben ook in Rosas geweest.
Van de 21 dagen > 16 dagen gekite.
meestal met 16, maar ook enkele dagen
met de 12 en 9.

Had je mischien grotere kite's mee moeten
nemen ?

milamber

Berichten: 354
Antwoord #2 Januari 16, 2008, 03:56:16
edit2Rapporteer  
frankrijk, Ile d'Quiberon. Ben daar in 2006 10 dagen geweest, 9 dagen kunnen kiten!
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #3 Januari 16, 2008, 04:01:35
edit2Rapporteer  
??
Ik ben ook in Rosas geweest.
Van de 21 dagen > 16 dagen gekite.
meestal met 16, maar ook enkele dagen
met de 12 en 9.

Had je mischien grotere kite's mee moeten
nemen ?




naja dagen dat je met een 16 moet kiten vind ik niet echt leuk, toen ik er was was er een duits jongetje (ik schat ongeveer 40 a 50 kg) die elke dag met een 14 north probeerde te varen (weet niet meer welk type maar wel c-shape). maar na twee rakjes stopte.

*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #4 Januari 16, 2008, 04:02:38
edit2Rapporteer  
kan je op het meer van lacanau kiten? en zijn daar ook meer kiters?
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #5 Januari 16, 2008, 05:32:52
edit2Rapporteer  
camping des abers!!!
puntje van Bretagne.
Ponk

Geen avatar

Berichten: 197
Antwoord #6 Januari 16, 2008, 05:57:31
edit2Rapporteer  
kan je op het meer van lacanau kiten? en zijn daar ook meer kiters?
ha xam

was er twee jaar geleden in de zomer. er zijn kiters en er is zelfs een kiteschool, maar......................de startplaats is eigenlijk levensgevaarlijk met bomen en er zwemmen veel mensen. je moet een eind het water in lopen om te starten. wat het verhaal niet handiger maakt.
Deschool is de enige die op andere plekken aan het meer mag kiten. die gaat daar dus ook met een bootje heen.
de wind is er altijd erg vlagerig. ik vind het niet echt een aanrader. je kunt er veel beter op de zee gaan.



grt ponk
Roon

Berichten: 95
Antwoord #7 Januari 16, 2008, 06:17:25
edit2Rapporteer  
Meer van Lacanau heb ik niet geprobeerd, 2 jaar geleden wel het meer van Hourtin, dat ligt er vlak onder. Starten mocht toen op 2 plaatsen, ruimte was er zat. Het zwemmersgedeelte was duidelijk aangegeven en je had de rest van het meer om te kiten.
Je zit bovendien 10km van zee, met golven tot 3m op goeie dagen, meestal tegen de 2m. Wel gevaarlijke stroming, ik heb hele volksstammen uit zee gevist zien worden, maar ben er dan ook meerdere zomers geweest, alleen tot 2 jaar geleden niet om te kiten...

Iets naar het noorden ligt de baai van Arcachon, daar schijnt het ook prima kiten te zijn. Ik ben echter niet op de hoogte van actuele spotinformatie.

Toch blijft Quiberon favoriet, windzekerheid is beter en kiten met bijna alle windrichtingen. Is aan te rijden, campings zat en goed weer.

Grt, Ronald
kappertje

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #8 Januari 16, 2008, 18:42:44
edit2Rapporteer  
la palmyre
bonne anse
4 weken geweest en 2 weken kunnen kiten (niet dat er geen wind stond maar een blessure )
voor de rest was er elke dag genoeg wind'
G-knight

Berichten: 10
Antwoord #9 Januari 16, 2008, 23:53:02
edit2Rapporteer  
Frankrijk is net zoals Nederland, je bent nooit helemaal zeker van wind. Ik ga elk jaar op vakantie in de buurt van Cannes. Hier zijn 2 verschillende plekken waar je met verschillende windrichtingen uit de voeten kan. Zoals overal aan de Cote d'azur heb je niet veel ruimte om je kite op te laten vanwege de vele zonaanbidders op het strand maar het zijn prima spots om te knallen. Vorig jaar ben ik 20 dagen daar geweest en heb er een stuk of 15 op het water gestaan. Bijna altijd met een 9m2, de wind was vorig jaar dan wel extreem, dit werd ook beaamt door de locals.
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #10 Januari 17, 2008, 00:42:49
edit2Rapporteer  
ik heb geen ervaring in  het buitenland maar volgens mij is spanje een goede plek, hoe dan ook ik was er vorig jaar (zonder watersportspul helaas) en het was de slechtste zomer ooit! nou ik heb me kapot gezweten wat een weer Grin heerlijk. zee is warm en het woei elke dag van de 14 zat, oh oh oh wat baalde ik dat mn surfspul thuis lag! (ik denk een 15 knopen elke dag)
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #11 Januari 17, 2008, 01:14:45
edit2Rapporteer  
hee jordi,

dat zeiden ze tegen mij ook dat het een slechte zomer was maar aangezien voorgaande zomers andere kiters daar alleen maar met 14 en groter heeft gevaren neem ik niet weer de gok om naar roses te gaan!
Denice

Berichten: 186
Antwoord #12 Januari 17, 2008, 04:26:02
edit2Rapporteer  
???????
Ik ben vorige zomer meer dan 3  weken in  Empuria Brava geweest ( Is baai van Rosas )
Van 18 juli tot 10 augustus. Camping laguna.
Ik weeg 85 kg en vaar met een x-bow 12m.
Heb daar alleen de laatste week niet kunnen varen. Ivm met regenachtig weer. Voor de rest heb ik bijna elke dag kunnen varen en stond er tussen de 16 en 25 knopen. Van de 24 dagen heb ik er zeker 16 op het water gestaan
Rosas licht wel in de hoek van de baai, maar iets verder bij st Pere Pescador kun je toch elke dag Kiten bij normaal zonnig weer.  Of ben ik nu gek geworden?
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #13 Januari 17, 2008, 05:06:04
edit2Rapporteer  
ik zat in st pere pescador en had bijna elke dag "normaal" zonnig weer maar heb toch maar 1 dag kunnen kiten...
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #14 Januari 17, 2008, 17:12:30
edit2Rapporteer  
Citaat
de wind is er altijd erg vlagerig. ik vind het niet echt een aanrader.


Ik ook (lacanau)
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #15 Januari 18, 2008, 02:36:45
edit2Rapporteer  
@ Haring Hai Richardt

ga jij dan ook op het meer kiten??
op zee is het volgens mij niet te doen, toen ik er was was er echt super veel stroming maar zag in de verte toch een helemboel kites in de lucht hangen. misschien was het daar anders maar dat weet ik niet.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.