naish torch III lek

CHRIZZZZ

Januari 17, 2008, 04:58:02
edit2Rapporteer  
Hej gaste,

Ff een vraagje hoe ik dit het beste uit kan zoeken. (heb al gezocht)

Heb dus ene torch III 9m die ergens lek moet zijn. Als ik mijn struts oppomp blijven er maar 2 hard en 3 lopen leeg. Ligt dit dan aan het octopus systeem of zijn mn struts lek. Zal wel aan mn octopus liggen omdat ik daar wel meer klachten over heb gehoord maar ik weet niet of jullie er ervaring mee hebben.

En moet als ik mn LE op strut eruit wil halen dan koppel in mn struts eraf maar waar zit dan die terugslag klep in? In mn Le of mn struts of beide. Lijkt mij dat je dan of je strut of je LE niet op kan pompen omdat daar dan gewoon een gat inzit wat je om je terugslag kleppie doet? Of zie ik dat verkeerd

Tis trouwens wel verrot moeilijk om je struts eruit te halen door die kleine takke ritsjes. Zelfs mn LE heeft zon klein ritsje.

Tnx,

chriz
Joosdo

Antwoord #1 Januari 17, 2008, 05:11:52
edit2Rapporteer  
Wil je niet depressief maken, maar dit is maar heel matig ThumpDown

Kijk ff op naish.tv voor een soort videohandleiding.

Terugslagklep zit in de LE plug.
De naishsystemen zijn niet bedoeld om met alleen opgepompte struts opgeslagen te worden, dan lopen ze soms langzaam leeg.

Ik heb zelf eens een lekke shockwave gekocht, deze opgepompt en toen in z'n geheel steeds een stukje in m'n bad gehouden net zolang tot ik het lek had gelokaliseerd. Scheelt heel veel loshalen. Bij mij was de LE ook lek, en dan ben je pas echt de lul...

Er zit een soort van mannetje (LE) vrouwtje (strut) verbinding in. Met onder de plug een soort van halve klemring en om de plug zit teflon tape. De truck is als volgt: Frut je vingers in de rits, voel de verbinding en trek met beheerste kracht de strut los van de LE verbinding. Touwtje aan je strut knopen en dan via de onderkant van de strut (eerst klitteband los etc) er uit trekken. Touwtje loshalen en laten zitten voor het terugplaatsen. Gaatje vinden door de pomp in het vrouwtje te steken en beheerst op te pompen. Water en zeep = gaatje vinden. Plakken. Dan terug: Knoop strut weer aan het uitstekende touwtje, de bladder keurig neerleggen zoals die in de strut moet komen en even met z'n tweeen dmv aan het touwtje trekken de bladder weer terug in z'n strut trekken. Touwtje los. Lichtjes oppompen en evt een beetje op z'n plek masseren. (geen draaien etc erin.)  Nieuw teflon tape om het mannetje heenwikkelen (niet te dik) en dan het vrouwtje weer stevig op het mannetje drukken. Rits en klitteband dicht. En pompen maar weer.

Of naar de kitereparatie brengen. Veel ruimte, veel geduld en nauwkeurig werken dan is het zeker niet ondoenlijk.

Sterkte ermee,

Mzzl Joost
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #2 Januari 17, 2008, 05:51:59
edit2Rapporteer  
Wanneer lopen de struts leeg ? Bij opgpompte LE ?
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Januari 17, 2008, 19:56:24
edit2Rapporteer  
Weet je zeker dat er een lek zit, of deze gewoon onvindbaar?

Heb ook een keer een onvindbaar lek gehad op een van mn torches waar je helemaal gek van werd om dat de kite na 2uur gewoon echt slap werd.

Ik heb toen in alle struts/LE wat talc-poeder gedaan waarna het onvindbare lek gedicht was.
TtHoM@s

Antwoord #4 Januari 17, 2008, 23:04:22
edit2Rapporteer  
VENTIELEN!
kijk ze ff na vaak ontsnapt er lucht via de ventielen

als je aleen de struts op pompt of opgepomt laat dan lopen ze idd soms langzaam leeg,
hoeft die niet perce lek te zijn

succes er mee!   en ook met je verzameling gebroken boarden Lips Sealed
Elevation

Antwoord #5 Januari 18, 2008, 00:02:45
edit2Rapporteer  
idd ventielen, maar, ik heb de oplossing gevonden voor dit probleem....

verkopen die zooi en ander merk gaan varen dat gewoon een fatsoenlijk degelijk one pump systeem heeft kopen..  alles t/m raven 1 ging goed, maar me raven 2's heb ik na 5 maanden van ellende de deur uit gedaan.. op zich over de vliegers geen klachten, maar dat leeglopen was een hel..
CHRIZZZZ

Antwoord #6 Januari 18, 2008, 01:06:45
edit2Rapporteer  
Okej tnx gasten daar kan ik cker wel wat mee,

Ik gaat het eerst ff proberen met talkpoeder en ff kijken wat die dan zegt. Het klote is idd dat ik dus niet weet of die wel echt lek is....

@ Marcel struts lopen leeg met een lege LE dus dan zal het probleem daar wel van zijn dat ze via mn LE leeg lopen.

@ Thomas die boards kome wel weer goed kom zo dit jaar heel cheap aan nieuwe spullen Smiley

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.