Jordi_1990
|
hij trekt beide stuurlijnen een stuk aan waardoor de kite stallt, een loslaten en de kite draait snel. bar pakken en wegwezen. het is wel de gevaarlijkste manier van oplaten! ik zou het zelf noooooit doen of aandraden!
|
|
|
Elevation
|
ingraven tip is wel veel veiliger, wat ruben doet kan wel, maar je wordt vol onder je kite door getrokken.. echt een afrader..
|
|
|
|
|
VincentC
|
Je moet niet de twee stuurlijnen aantrekken, dat werkt namelijk niet.. je pakt de linker stuur en powerlijn en die trek je aan...
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
ow?? werkt bij de fuel toch echt wel maar veiliger: als de kite vol in windvenster ligt een stuurlijn trekken, kite draait 90 graden en dan rustig starten. Je krijgt nog steeds een boost alleen wat minder
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
ik heb zelf nog 2 metodes ondekt!
1. je draaid je kite de wind in op de grond door je lijnen strak te lopen en dan dus met 'n grote cirkel om je kite heen te lopen zodat deze uiteindelijk zelf 100% downwind komt, dan ff 5e lijn aantrekken en naar de rand van het wind venster lopen!is 'n simpele en redelijk veilige metode!!!
2.je lijnen aan de bolle kant van je reeds opgepompte kite vast maken(zoals heel veel mensen dat doen)lijnen strak lopen, vol depoweren , paar rukken aan de bar , waardoor je de suurlijnen dus strakker trekt., zul je zien dat je LE van de grond komt en je kite dus midden in het windvenster omhoog schiet! LET OP!!! DIT IS LEVENS GEVAARLIJK vooral als je niet weet wat je doet!!
de laatste metode is dus ook niet echt 'n aanrader!(ik gebruik deze zelf wel vaak in b.v mirns en workum, omdat je daar niet lekker met je opgepompte kite naar het water kan lopen met uitgerolde lijnen! dus maak ik m'n lijnen vast en rol ze weer op...leg de LE op het water met dus de bolle kant van de kite naar me toe , neem ruime afstand van de kant en wikkel m'n bar af.en dan is de 2e metode heel handig en relatief veilig, mits je dus genoeg ruimte hebt en zeker weet dat je lijnen goed zitten!
|
|
|
Sjemmel
|
Ik snap geen reet van die 2e melvin..
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
Ik snap geen reet van die 2e melvin..
je pomt je kite op en legt m plat tegen de wind(zoals ook niet anders kan)en dan rol je dus tegen de wind in je lijnen uit...maakt alles netjes vast en dan loop je alle lijnen strak en rost 'n paar x aan je bar...LE komt van de gront en hij schiet als 'n mongool de lucht in!!! ik laat het je volgende x zien pik!!! het is (voor mij iig) erg lastig uit te leggen!!!
|
|
|
globe
|
NOOIT DOEN !!!!
Levensgevaarlijk. Als je pech hebt schiet je kite of in 1 keer door naar 12 uur en hang je 4 meter boven de grond. Heb je nog meer pech dan stalt de kite halverwege, zakt terug in het windvenster en trekt je met mach 12 over het strand.
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
NOOIT DOEN !!!!
Levensgevaarlijk. Als je pech hebt schiet je kite of in 1 keer door naar 12 uur en hang je 4 meter boven de grond. Heb je nog meer pech dan stalt de kite halverwege, zakt terug in het windvenster en trekt je met mach 12 over het strand.
kite zakt als het goed is niet terug...om dat je m vantevoren volledig hebt gedepowerd!!! en je moet natuurlijk netjes de bar van je af houden!!! maar zoals ik al zei: het is LEVENS GEVAARLIJK!!!
|
|
|
Kevin
|
Haha idd Melvin ik lees het en denk jezus das pas een goede manier om echt goed hoog te komen haha wat een manier zeg die onthoud ik voor als het een keer echt goed waait haha
|
|
|
Roderick
Geen avatar
|
Ik krijg de indruk dat het volgende dodelijke ongeval iets te maken gaat hebben met "Ruben lenten nadoen" (Ik weet alleen niet of het de lenten kiteloop of de lenten launch wordt.)
Ik moet wel toegeven dat ik die launch er ook wel cool uit vind zien, en dat ik het best bij 15 knopen wind op een heeeel breed en leeg strand wil proberen.
Ik ben trouwens wel meet voor de "backstall" lenten manier dan de "Suicidal", "als een mongool" melvin manier. Lijkt me op de een of andere manier toch gecontroleerder
Doe alsjeblieft voorzichtig met dit soort dingen We hebben net een jaar (2007) zonder dodelijk ongeval afgesloten. Ik ben er voor om dat er in te houden...
|
|
|
JorritPi
|
Met een bow is het simpel...je loopt naast de zijkant van het windvenster. Trek de achterste kant van je kite met je bar naar je toe. loop er een heel klein stukje naar toe en hij begint op die achterste (onderste) kant te leunen. Dan loop je een stukje zo dat je kite meer in het windvenster komt en je popt 'm zo de lucht in. Hou wel je bar van je af anders krijg je pull! Ik weet niet 100% zeker of ik het zo goed heb uitgelegd maar zo moet het ongeveer wel lukken.
|
|
|
Morres
|
Ik weet niet 100% zeker of ik het zo goed heb uitgelegd maar zo moet het ongeveer wel lukken.
En anders breekt ie wel wat, hahahahhahha j/k
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
Ik ben trouwens wel meet voor de "backstall" lenten manier dan de "Suicidal", "als een mongool" melvin manier. Lijkt me op de een of andere manier toch gecontroleerder
het valt allemaal best mee hoor....let maar op...over 'n paar jaar zie je ze tijdens het lessen niets anders meer doen!!!WHAHAHA
|
|
|
Sjemmel
|
OH nee ik snap hem al melvin, wist niet dat het zo kon haha laat maar eens zien op een mooie zomerdag in mirns:P
|
|
|
|
nieles
|
ooo ik doe het altijd zo vint ik de makelijkste manier!!! als je dit eenmaal kan wil je niets anders meer
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
ooo ik doe het altijd zo vint ik de makelijkste manier!!! als je dit eenmaal kan wil je niets anders meer
mischien is het makkelijker voor anderen om ff te zeggen welke manier???
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
Of je neemt een Flysurfer..... kun je m makkelijk oplaten...btje jammer dat je dan niet lekker kan varen...maar je hebt m iig makkelijk de lucht in gekregen!!!
|
|
|
Idefixe
|
Of je neemt een Flysurfer..... HHmm, zag afgelopen zondag @ Mirns een oosterbuur met Flysurfer stoeien: z'n vlieger ging bij het starten het riet in en hijzelf er bijna achteraan
|
|
|
nieles
|
de len10 manier natuurlijk
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
de len10 manier natuurlijk
psies! niets aan het handje toch!!! welke kite heb je??? ik merk dat het met mijn ravenII niet lekker gaat namelijk!!!
|
|
|