sjorsmaster
|
ik weet wel dat een stopperbal op je depowerkoord kan maar 1tje die bij 10kg mee gaat niet. miss kan je ze bij vd berg kopen of bij het coraaltje ligt eraan waar je woont
|
|
|
*Maximus*
|
ik heb ook een upgrade kit van naish op me waroo gezet en dat kite echt een stuk fijner, hij kost 89 euro bij eurofun.
suc6
|
|
|
chico
|
ik heb ook een upgrade kit van naish op me waroo gezet en dat kite echt een stuk fijner, hij kost 89 euro bij eurofun.
suc6
Ik heb nog zo'n Waroo upgrade kit. Is nieuw en mag je voor 50 euro hebben. Interesse? Stuur maar een pb-tje
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Hey Woet, Ik heb nog wel een paar van die setjes liggen van de shockwave liggen, mag je wel één van hebben... je hebt 10 (rood balletje) en 35 kg (oranje) doordrukkracht, ik heb het geprobeert en het werkt voor geen meter, de eerste keer gaat het nog goed maar na10 keer doordrukken is de lol er af, geen klemkracht meer. Chico's tip is veel slimmer.
Aan je verhaal te lezen vaar je 2:1, en dan is die stopper ook niks, die 10kg is dan te licht. Als je een beetje vertrouwd met de kite (niet meer per ongeluk midden door het windvenster raggen, goeie "bar-loslaat-reflexen" hebt) dan kan je mss beter 1:1 gaan varen, dan is je bardruk normaal. Een stopper om te varen vind ik met een SLE of bow niet geschikt, omdat je voor iedere koers een andere stand hebt van je bar.
|
|
|
michiel v geel
|
hey woet
wat voor bowkite heb je precies welk merk/type?
|
|
|
Lex
|
Volgens mij heeft hij een Fluid Torque als ik me niet vergis
|
|
|
Naishie
|
Ga zeker voor de helix opgrade!!!
|
|
|
sjembek
|
Heey mensen bedankt voor de reacties+aanboden en ik vlieg idd Torque. Jullie hebben het over upgrade setjes, maar daar bedoel je een geheel nieuw depowerkoord+depowersysteem mee? Ik wil het huidige depowersysteem (clamcleat) behouden en niet een hele upgrade erop zetten. Naar mijn inzicht werkt het clamcleat systeem prima, maar alleen dat balletje he.. Maarree als het beter kan sta ik ervoor open natuurlijk @ El rudo: Whehe ik ben geen noob meer die zn kite als delta beschouwd xD Maaarr ik vlieg nu inderdaad 2:1, omdat ik een lichte bardruk wil houden want ik mis zo'n balletje en ik moet dan constant de bar aangetrokken houden. Met zo'n balletje kan dat wel 1:1 worden want die torque is me toch traag :/ "Een stopper om te varen vind ik met een SLE of bow niet geschikt, omdat je voor iedere koers een andere stand hebt van je bar." Wat bedoel je hier precies mee? Trouwens, jouw advies over de waroo upgrade set van Chico.. Wat houdt dat precies in? Is dat een heel systeem?
|
|
|
royboy
|
hey vraagje, wat betekent dat varen op 2:1 of 1:1
alvast bedankt
|
|
|
sjembek
|
@ Roy;
Als je de bar afstelt (van toepassing op bowkites met bridle) op 2:1 dan gaat het sturen dmv pulleys op de bar. De pulleys zorden ervoor dat je minder bardruk hebt en met de beweging die je normaal gebruik om de kite een richting op te sturen stuur je met 2:1 met dezelfde moeite de kite twee keer zo ver (2:1). 1:1 komt eigenlijk neer op een 4 lijns bar, de pulleys kan je dan wegstrepen en de lijnen zitten dan direct aan de leaderlijn bevestiginen aan de zijkanten van de bar. Dit zorgt voor een directer stuurgevoel (kan je de sweeeeeetspot beter aanvoelen) maar ook voor een knagende bardruk.
Volgens mij was dat het, maar eigenlijk weet ik het niet zeker xD
Eventuele aanvulling anyone?
|
|
|
royboy
|
he bedankt he, snap het nou ja. heb een c kite dus wist er niks van groeten
|
|
|
Langbeest
|
@Woet en Royboy
2:1 = zware bardruk 1:1= lichte bardruk
|
|
|
sjembek
|
@Woet en Royboy
2:1 = zware bardruk 1:1= lichte bardruk
Ehm.. het was toch net andersom?
|
|
|
|
kitebart
|
Maaarr ik vlieg nu inderdaad 2:1, omdat ik een lichte bardruk wil houden want ik mis zo'n balletje en ik moet dan constant de bar aangetrokken houden. Met zo'n balletje kan dat wel 1:1 worden want die torque is me toch traag :/
Voor een 'niet noob' heb je er echt wel niks van begrepen he
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
okay niet noob, je zit er goed naast: 2:1 is een overbrenging, 1:1 ook maar die is inderdaad direkt. Maar lees nou eens goed wat je schrijft. Hoe kan je nou je kite 2x zo ver sturen met de helft van de kracht? Als je het andersom bekijkt: je bent aan het kiten, en je wilt je linker stuurlijn 10cm naar binnen halen. Daarrbij trek je met 1 stuurkracht (Fs). Nu heb je je bar 1:1 staan, dus aan het eindje van bar beweeg je 10cm en trek je die 1Fs naar binnen. Okay, je zet je bar op 2:1. Nu wil je weer 10cm lijn binnen halen, maar nu, dankzij die overbrenging, hoef je maar 5cm te bewegen. Nu is de vraag: moet je dan met het eindje van je bar 0,5 stuurkracht trekken, of juist 2Fs. Oeioei moeilijk! Het is multiple gok, dus je hebt kans! Overigens, als je die Fluit van je nu al langzaam vind kan je beter 2:1 blijven harken, 1:1 gebeurt er heel waarschijnlijk helemaal niets meer. Er loopt overigens ook een topic over vergelijkbare zaken maar dan met Naish Shockwaves, studeer daar ook maar even op.
|
|
|
sjembek
|
Nu heb je je bar 1:1 staan, dus aan het eindje van bar beweeg je 10cm en trek je die 1Fs naar binnen.
Okay, je zet je bar op 2:1. Nu wil je weer 10cm lijn binnen halen, maar nu, dankzij die overbrenging, hoef je maar 5cm te bewegen. Nu is de vraag: moet je dan met het eindje van je bar 0,5 stuurkracht trekken, of juist 2Fs.
Lees jij eens goed. Ik vertel dat je @ 2:1 met de helft van de moeite dezelfde positie kan bereiken als met 1:1. Als 1 FS = 10cm dan was mijn redenering correct, halve moeite (2*5=10cm). 1:1 = 1fs @ 2:1 = 0,5fs^ Dus wat jij zegt.. komt overeen met mijn verhaal. :/
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
Woet is een domme jongen die in mijn ogen niet aan en kite moet gaan hangen! Echt jongen je snapt er helemaal niks van en dan bedoel ik ook echt helemaal niets!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
sjembek
|
Woet is een domme jongen die in mijn ogen niet aan en kite moet gaan hangen! Echt jongen je snapt er helemaal niks van en dan bedoel ik ook echt helemaal niets!!!!!!!!!!!!!!
Goed, waar slaat zo'n commentaar nou op? Ben ik in jouw ogen per direct dom en imcompetent voor een sport wanneer ik niet precies weet wat 1:1/2:1 precies betekent? Als je jouw reply analyseert kom je er wel achter wie de domme is. Veel mensen op dit forum weten niet wat die barafstellingen betekenen en hoe dat zich tekent. Tering man, zeg wat zinnigs of hou gewoon je bek.
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
Ik ben van mening dat je pas onder een kite moet gaan hangen als je les hebt gehad en dat je begrijpt hoe een kite werkt. Zonder deze kennis ben je in mijn ogen een gevaar op het water voor jezelf en je mede kiters.
Dus Woet, ga lezen in de verschillende topics over dit onderwerp en een wereld zal voor je open gaan!!
|
|
|
piede
|
Woet, alsjeblieft relaxx een beetje!
Je hebt de multiple gok verkeerd gegokt, ga je toch gewoon voor het hertentamen. Als je mazzel hebt steltie dezelfde vraag en weet je nu wel het goede antwoord!
Vaak is het ook zo dat als je het tentamen gemaakt hebt,het niet uit maakt wat je uitkomst is omdat je het vervolgens in de praktijk moet brengen. Dan kom je er wel achter hoe het zit, en ook al snap je de theorie dan niet, je weet wel welke theorie goed is!
En ja, ik heb zo een hertentamen....
|
|
|
sjembek
|
@ arjen:
Ik weet hoe een kite werkt, ik heb 2 jaar geleden les gehad waarna ik lang C heb gevlogen voordat ik een paar maanden geleden op bow ben overgestapt, dus de lijnafstelling weet ik niet precies maar ik ben er ook helemaal niet mee bezig, 2:1 werkt prima voor mij dus het interesseert me ook niet veel.
Ik doe een gok naar hoe het in elkaar steekt, wat mij logisch lijkt, en ik wordt gelijk als een idiot die nergens niks van af weet bestempeld.
Onder welke criteria beschouw je mij trouwens als een gevaar?
|
|
|
sjembek
|
.. En laat trouwens ook maar zitten. Altijd die kinderachtige discussies hier, ben het zat.
|
|
|
Naishie
|
Je heb verstand van kites? Vandaar dat je een fluid gekocht heb! Geloof me pleur eerst die kite in de kliko en ga voor een echte kite!!! Eersteklas rommel.
|
|
|