kite - laag - adviesje

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #25 April 15, 2008, 22:22:31
edit2Rapporteer  
De laatst heb ik nog wel ergens gelezen. Maar begin nooit domweg DOWnWIND te rennen.

Simpel rekensommetje, waait het minder hard dan jij kunt rennen? Meestal als dit gebeurd niet. Dus niet doen, levensgevaarlijk. Safety is de beste optie ThumpsUp
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #26 April 15, 2008, 22:27:49
edit2Rapporteer  
Jongens volgens mij is er een gouden regel. Als je denkt WTF, wat gebeurd er met mijn kite. ALTIJD safety trekken. Dit moet gewoon een reflex zijn. Ga niet renne, of aan lijnen trekken, gewoon SAFETY trekken. Kan jouw die klote kite schelen (bij wijze van) je leven is toch altijd meer waard??
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #27 April 16, 2008, 20:59:21
edit2Rapporteer  
jongens leer tog eerst vliegeren en ga dan eens kiten dan zie je hoe domweg dom 80% van de reatcies hier zijn,


@Michel bvandit,

Ook als het hard waait (alhoewel je kite dan al veel minder snel uit de lucht valt) en je dus lang niet de windsnelheid kunt berijken en je voelt dat je kite weg valt ren je simpelweg upwind en je lijnen pakken meteen spanning, klaar is kees

dity moet gewoon een natuurlijk reflex zijn als je wilt kitesurfen en als je die nog niet hebt ga je mij ook nietr wijsmaken dat je wel je safety zou trekken want dat doe je dan ook niet zo snel als je zo onervaren bend
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #28 April 16, 2008, 21:04:28
edit2Rapporteer  
jongens leer tog eerst vliegeren en ga dan eens kiten dan zie je hoe domweg dom 80% van de reatcies hier zijn,


@Michel bvandit,

Ook als het hard waait (alhoewel je kite dan al veel minder snel uit de lucht valt) en je dus lang niet de windsnelheid kunt berijken en je voelt dat je kite weg valt ren je simpelweg upwind en je lijnen pakken meteen spanning, klaar is kees

dity moet gewoon een natuurlijk reflex zijn als je wilt kitesurfen en als je die nog niet hebt ga je mij ook nietr wijsmaken dat je wel je safety zou trekken want dat doe je dan ook niet zo snel als je zo onervaren bend

Wazup!!!!!!!!!! Gelul!!

Als je kite uit de lucht valt en jij gaat up-wind rennen kan je te laat zijn met als gevolg dat hij vol in het windvenster wind pakt. Kitesurf kite is geen klein kitetje waar jij het over hebt, kietsurfkite is een stuk zwaarder en kan snel naar beneden vallen.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #29 April 17, 2008, 20:02:07
edit2Rapporteer  
@rjen,

Wanneer valt een kite uit de lucht???? Meestal bij zachte wind===rennen geen probleem (zul  je wel hard en veel moeten rennen)

Staat er meer wind dan zal de druk van de wind op de kite de kite als t ware naar achteren duwen waardoor de kite meer naar achteren waait dan naarbeneden valt, ook nu kun je rennen want heb je zeer snel weer spanning op de lijnen.

Zie je dat ie al met de le naar beneden gaat lkeihard sturen richting omhoog nog 9 van de 10 keer geen probleem bij mij, en gewoon sliden achter je kite aan dat je weer controle hebt.
Dit is puur door mijn feeling met de kite, wanneer druk weg valt bar aantrekkenkeihard sturen en upwind paar passen zetten. werkt met bows en sle en c




En tsja iedereen roept hier zo hard GEBRUIK JE SAFTEY!!!!!!!
maar HOEVEEL MENSEN testen nou eigenlijk hun saftey?????? DIE ZULLEN HEM 9 VAN DE 10X NIET OP TIJD VINDEN

En daarom zeg ik liever eerst leren vliegeren.
gewicht 85kg ervaring: sinds 6ejaar vliegeren sinds 9ejaar trickkiten sinds 10ejaar powerkiten sinds 13jaar kitesurfen nu 21
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.