Beetje eng,...

Bopmorn

Geen avatar

Berichten: 125
Maart 30, 2008, 23:19:16
edit2Rapporteer  
tijdje geleden dat ik hier gepost heb maar het seizoen begint al bijna weer ThumpsUp, laat dit de hardcore kiters niet horen die de hele 'winter' door zijn gegaan.

maar nu mijn probleem, ik heb leren kiten met een naish x2, dit was echt vallen en opstaan en heb mijzelf veel aangeleerd.
ik ben nog een beginner/gevorderd. dus gewoon op en neer varen gaat mij goed af.

maar de x2 vind ik soms te oncontroleerbaar, hij trekt soms gewoon TE hard dan kan ik hem ook nietm eer depoweren.

en bij 16/17 knopen kan ik al niet normaal meer achteruit lopen.... (12m/85kg) ik heb er zelf een 5th opgebouwd voor de veiligheid...

maar wat ik dus wil is ene veilige beginners kite zemgaar, dus ik zat te denken een waroo, maar als je deze niet met 100% depower vaart(dus de knop ingesteld) heb je nog niets aan de veiligheid.

dus moet ik nou een bow of een c-shape?

ik heb me oog laten vallen op een 2006 naish boxer 12m met 5th?? ga ik het verschil merken met x2? Cheesy
chico

Berichten: 1112
Antwoord #1 Maart 30, 2008, 23:26:47
edit2Rapporteer  
Absoluut. Maar zou toch voor een bow/sle gaan. Hoe goed depowerbaar de allerlaatste C-s zijn weet ik niet maar het probleem wat jij schetst ken ik ook. Mijn 12 Cabrinha blacktip was mij ook de baas. Vaak eindigde dat in ongecontroleerde wipe outs. Met SLEs heb ik daar nooit last van gehad.
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #2 Maart 30, 2008, 23:31:43
edit2Rapporteer  
Ja je gaat verschil merken. Grin

De kites van tegen woordig mag / kan je eingleijk niet meer vergelijken met de kites van ''vroeger''.

De nieuwe kites geven meer druk als vroeger maar zijn ook veel verder te depoweren.

Meer druk houd in dat je (volgens de makers) een maat kleiner kan pakken als normaal (bow / SLE)
Dit zou dus in houden dat de grote (16 t/m 20m2) niet meer nodig zijn.

Ook zijn er natuurlijk de gebruiks gemakken (one pump, cock proof, smart loops)