Wie wat waar in Cumbuco??

WendyH

April 28, 2008, 14:52:33
edit2Rapporteer  
Hoi allemaal,

eind september willen wij voor 3 weken naar cumbuco, nou is daar al best wel het een en ander over geschreven maar het meeste is al van een paar jaar terug, en ik heb begrepen dat het er toch wel wat veranderd is. Daarom ben ik op zoek naar recente ervaringen. Ik hoorde het een en ander over toegenomen criminaliteit, overvallen zo gauw het donker wordt, pensions die niet helemaal geweldig zijn. En om er nou toch redelijk zeker van te zijn dat we een top vakantie tegemoet gaan, roep ik jullie hulp in.

Wat zijn volgens jullie de beste hotels (een aan de kitespot, niet dat ik 's morgens het strand zie maar nog een paar kilometer moet lopen voor ik op het strand ben waar ik wel mag kite)

Waar zijn die hotels te boeken (zijn die wel als pakketreis te boeken vanuit nederland of kan ik beter een aparte ticket kopen en via internet hotel boeken? )

Hoe zit het verder met de restaurantjes ed (is het zo goedkoop als ze zeggen of is het al een stuk commercieler geworden?)

hoe druk zal het zijn in die periode (heb weinig zin in schelllinkhout taferelen, waar het in de zomer zo druk wordt dat er bijna niet meer lekker te varen is)

heeft iemand ervaring met Pausade Paiaguas (wordt overal aangeboden maar ligt volgens mij een behoorlijk stukje lopen van het kitestrand)

hopelijk kunnen jullie ons verder helpen, en gaan wij een topvakantie tegemoet!!!
@LaurenS

Antwoord #1 April 28, 2008, 15:34:23
edit2Rapporteer  
Grappig wendy ,ik ga ook in die periode.Niet druk dan,de meeste mensen komen rond okt/nov terwijl er in sept al goede wind is.Criminaliteit is aanwezig al heb ik er niets van gemerkt.Gewoon afgaan op je intuitie en het vooral niet gaan opzoeken.Ga bijvoorbeeld niet alleen lopen over straat buiten cumbuco of iets dergelijks na een "wilde" nacht,als je geen taxi kan krijgen.Ik ga vliegtickets boeken en boek los daarvan een pousada.Vorig jaar in duro beach geweest en sunset beach.Wat duurder segment maar wel goed.Dit jaar wat goedkopers.Porto Azul lijkt me wel wat.Keuzes zat voor weinig dicht of aan het strand.Je hebt een hele zee voor je met een tientallen km lange kuststrook dus kies maar uit waar je opstapt.Hier nog een goede info site :  www.oasis-cumbuco.com/extra_nl.html . Veel voorpret alvast en waarschijnlijk komen we elkaar nog wel tegen in september.Tot dan,dan Peter
kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #2 April 29, 2008, 01:13:50
edit2Rapporteer  

http://www.kitesurfingcumbuco.com/

Ik ga in juni naar porto azul in cumbuco, een beetje een risiko want in het begin van het wind seizoen, maar ook heel rustig dan, als er te weinig wind is gaan we een week naar Jeri ofzo.

Als ik eraan denk zet ik mijn bevindingen hier neer met een resem foto's..
Levita

Geen avatar

Antwoord #3 Mei 04, 2008, 02:46:41
edit2Rapporteer  
Hoi Wendy, Ik ben van juni tot december 2007 met mijn vriend in Cumbuco geweest. De eerste 2 maanden logeerden we in Cumbuco guesthouse. Goed en goedkoop, maar daar zijn we dus slachtoffer geworden van een gewapende overval. Ondertussen is dat wel goed beveiligd. Hierna zijn we verhuisd naar Porto Azul (voor nog eens twee en een halve maand). Een hele leuke pousada op een paar honderd meter van het strand, en uitgebaat door Gert (ne Belg). Dit is zeker een aanrader. Als je specifieke info wilt over Cumbuco dan kan je altijd op onze site in het dagboek-archief gaan neuzen (of bij de foto's zie je meer over porto azul). In ieder geval heel veel plezier!!! Want ondanks de criminaliteit zouden we meteen terug gaan. Een lekker relaxed dorpje met elke dag wind... www.yvesenlieveopreis.be
WendyH

Antwoord #4 Mei 08, 2008, 05:02:09
edit2Rapporteer  
Bedankt voor jullie reacties, we gaan windtown boeken, ziet er goed uit en we hebben er goede verhalen over gehoord.
Verdere reisverhalen en tips blijven welkom
Jeronimo

Antwoord #5 Mei 09, 2008, 04:31:08
edit2Rapporteer  
@wendyH,
Goede keuze, casadonarosa(.com) was ook een goede geweest. Tips? Gewoon gaan, niet te naief zijn (je bent niet wel ff in een heel ander land) maar van de Cumbucanen heb je niets te vrezen. Mensen zijn blij dat jer er bent en vallen je verder echt niet lastig. Gewoon lekker kiten, je hebt er echt alle ruimte, kiterepairs en genoeg restaurants/bars voor de afwisseling. Zal best weer wat duurder zijn geworden maar in januari jl was een ruime halve liter nog gewoon slechts één eurootje. Verwacht geen boulevards of parfummerietjes maar in plaats daarvan mooie originele houten strandtenten, vrolijke muziek en gezellige eettentjes. Have fun!

Jeronimo

Antwoord #6 Mei 09, 2008, 04:32:25
edit2Rapporteer  
niet wel....wel dus
Super Cooper

Antwoord #7 Mei 23, 2008, 19:14:14
edit2Rapporteer  
Afgelopen november in Cumbuco geweest. Via happysport.nl een complete reis geboekt inclusief vervoer naar cumbuco en Jeri. Erg prettige ervaring om alles compleet te laten regelen. Kost misscchien iets meer, maar wel stuk relaxter.

In Cumbuco heb ik in Windtown gezeten. Nederlandse eigenaar, dus makkelijk praten en geen enkel moment gehad dat ik me niet veilig voelde.

Succes met het plannen van de trip en veel plezier alvast.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.