F-One Fluid 2008

jeff

Geen avatar

Berichten: 9
Mei 08, 2008, 01:55:13
edit2Rapporteer  
Ik ben beginner en heb een bularoo 10 & 13 op het oog icm een F-One Fluid 2008 140/40.
die kites ben ik wel aardig zeker van maar dit board heb ik nog niet veel over kunnen vinden.
ik weet al wel dat ie een houten kern heeft(beter voor de flex?).En de buiten kant is van fiberglas.
Heeft iemand al ervaring met dit type board of heeft iemand 'm misschien??
en wat is chop in hemelsnaam??? kan de betekenis nergens vinden.

thanx
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1 Mei 08, 2008, 02:03:08
edit2Rapporteer  
chop = kort op elkaar zittende golven die varen lastig kunnen maken. een zacht/flexibel board met een flinke rocker (kromming) gaat daar wat makkelijker doorheen.
140x40 is vrij lang, als je minder dan 80kg weegt kan je zeker 15cm korter varen (125*37 oid). Het board ken ik verder niet.
jeff

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #2 Mei 08, 2008, 02:11:16
edit2Rapporteer  
ik ben 75kg
De lengte van het board heb ik gekozen omdat ik een beginner ben en hij kwam aardig overeen met de lengte voor beginners uit de tabel.
Is dit geen juiste keus dan??
Het board is er ook in de maten 135/38 en 140/42
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #3 Mei 08, 2008, 02:25:59
edit2Rapporteer  
Met dat gewicht zou ik kijken naar een leuk boardje van 130x39 ofzoiets..
vaar je al vroeg mee, en heb je veel langer wat aan. denk dat je binnen een half jaar een extra boardje koop voor hardere wind.
Een 130x39 boardje heb je veel meer aan wat dat betrefd.
Ik weeg zelf 105kg en vaar met een 130x41 (en ben begonnen op een 130x39)

jeff

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #4 Mei 08, 2008, 05:38:38
edit2Rapporteer  
Wat is de reden dat je naar een breder board bent gegaan??
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #5 Mei 08, 2008, 05:59:46
edit2Rapporteer  
ik kreeg em gratis... dat is wel de grootste reden.
daarbij was de 130x39 een doe et zelf projectje wat niet helemaal top was. en de nieuwe is van een redelijk groot proffesioneel bedrijf.

de nieuwe een Cardboards pro, ligt heel losjes op het water en vaart als een tierelier. maar er zit eigenlijk erg weinig reden aan waarom die.. hoopte op meer lowend en dat is gelukt. maar blijft ook bij hardere wind lekker varen.

Krijg binnenkort een nieuw boardje erbij, van een ander kiteboardbedrijf en die is een stuk kleiner 127x38 ofzo. en die zou een behoorlijke lowend moeten hebben. Maar kan er verder weinig over zeggen ik heb hem nog niet gevaren. Weet wel dat de verkoop prijzen van die boards een heel stuk beter zijn dan de "grote merken"
RH

Berichten: 298
Antwoord #6 Mei 08, 2008, 20:43:47
edit2Rapporteer  
Die maat is prima joh. Lengte is geen probleem. De trend is tegenwoordig toch langer en breder (F-one Trax is er niet eens meer korter dan 135). De boardjes van tegenwoordig hebben zoveel grip dat de lengte en breedte niet meer in de weg zitten en alleen maar voordelen geven.
Taco.

Berichten: 629
Antwoord #7 Mei 08, 2008, 22:26:02
edit2Rapporteer  
De maat is prima voor je gewicht. De Fluid glijdt door de chop (korte golfjes waar je van gaat stuiteren) zodat je er geen last van hebt. Hij vaart wat minder snel dan bijvoorbeeld de trax III, zodat je als beginner meer controle hebt. Maar als gevorderde eigenlijk ook een goed freeride board.
 
En ja het is tegenwoordig langer en breder. De vaareigenschappen zijn zo dat de boardjes " kleiner"  en wendbaarder aanvoelen. Voordeel van de wat grotere boards zijn o.a. betere afzet en makkelijker landen (vergevingsgezinder).
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #8 Mei 09, 2008, 00:20:28
edit2Rapporteer  
dan zijn we het daar weer over eens! Taco is de enige die het board kent dus zou ik op zijn oordeel afgaan. Er zijn meer merken die alleen langere boards hebben (o.m Ocean Rodeo), die claimen prima wendbaar te zijn door de chop te snijden...
jeff

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #9 Mei 09, 2008, 01:32:46
edit2Rapporteer  
heren bedankt!!! ThumpsUp
het word idd de 140/40
nu nog ff kijken waar die het goedkoopst is en dan kan ik eindelijk beginnen!!!!!!
 Cool
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #10 Mei 09, 2008, 03:54:14
edit2Rapporteer  
moet je ff bij taco z'n shop kijken dies niet duur namelijk.

zie zn handtekening
xray

Berichten: 3688
Antwoord #11 Mei 09, 2008, 13:48:45
edit2Rapporteer  
RH heeft helemaal gelijk. Je kunt tegenwoordig gerust boards van 135+ varen. Boards zijn zoveel beter geworden dat extra lengte geen nadelen meer heeft maar wel voordelen. Rustiger, minder snel duiken, makkelijker landen, beter doorglijdem.

De fluid staat uitgebreid getest in de duitse kiteboarding.de en komt daar prima uit.
henrico-juan

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #12 Juni 04, 2008, 15:06:07
edit2Rapporteer  
Heej

ik ben ook benieuwd naar die F-one fluid. Heb een aanbod gehad voor een dealtje voor Bandit icm board: de fluid of sk8 2007 of de fluid 2008 voor 100e meer. Heb echter geen idee hoe die boardjes zijn.

Was aan het overwegen om Waroo te kopen icm een Liquid force recoil of een Naish Sol of Haze, maar weet het nu niet meer zo zeker.

Heb gehoord over F-one bandit dat ie super makkelijk te herstarten is en een groot bereik heeft, alleen ook dat ie wat kinderziektes had en nogal vaak reparaties moest hebben (onder garantie). Weet iemand of dat al veranderd is en of dat dus wel meevalt?

En kan iemand me vertellen welk board (van bovenstaanden) geschikt is voor een beginnend kiter van ca 80-85 kg (ik denk aan maten tussen 136 en 140)?
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #13 Juni 04, 2008, 19:15:22
edit2Rapporteer  
De bandit is een prima kite.. als je er van houd. Restart is idd automatisch.. ook iets wat je maar net moet willen. (kan volgens mij in sommige situaties eerder gevaarlijk zijn dan positief)
De bandit heeft een afschuwelijke bardruk.(misschien niet in zn onderste bereik maar waait het harder neemt de bardruk explosief toe. Hij is vrij langzaam. (dit maakt em tot een leuke beginnerskite) het is een kite je vind het geweldig of verschrikkelijk. Ik vind em verschrikkelijk.

Ik vaar zelf met een waroo.. en het is op alle manieren beter. mijn 13m 2007 is sneller als een bandit 11m. de 2008 waroo is nog iets sneller.. heerlijk. Het gevoel is beter, je kunt zelf kiezen wat je voor een soort bardruk wilt (door verschillende afstellingen)

Ik zou zeggen vaar de bandit 11m 1 keer boven de 20 knopen.. dan snap je wat ik bedoel.  en daarna even de waroo 2008 (AB instelling geloof ik) 11m. En je snapt het verschil direct..
over de boardjes weet ik echt niks.. of die 100 euro extra dat waard is... zullen in alle gevallen allemaal goede boardjes zijn.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.