F-One Fluid 2008

jeff

Geen avatar

Berichten: 9
Mei 08, 2008, 01:55:13
edit2Rapporteer  
Ik ben beginner en heb een bularoo 10 & 13 op het oog icm een F-One Fluid 2008 140/40.
die kites ben ik wel aardig zeker van maar dit board heb ik nog niet veel over kunnen vinden.
ik weet al wel dat ie een houten kern heeft(beter voor de flex?).En de buiten kant is van fiberglas.
Heeft iemand al ervaring met dit type board of heeft iemand 'm misschien??
en wat is chop in hemelsnaam??? kan de betekenis nergens vinden.

thanx
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1 Mei 08, 2008, 02:03:08
edit2Rapporteer  
chop = kort op elkaar zittende golven die varen lastig kunnen maken. een zacht/flexibel board met een flinke rocker (kromming) gaat daar wat makkelijker doorheen.
140x40 is vrij lang, als je minder dan 80kg weegt kan je zeker 15cm korter varen (125*37 oid). Het board ken ik verder niet.
jeff

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #2 Mei 08, 2008, 02:11:16
edit2Rapporteer  
ik ben 75kg
De lengte van het board heb ik gekozen omdat ik een beginner ben en hij kwam aardig overeen met de lengte voor beginners uit de tabel.
Is dit geen juiste keus dan??
Het board is er ook in de maten 135/38 en 140/42
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #3 Mei 08, 2008, 02:25:59
edit2Rapporteer  
Met dat gewicht zou ik kijken naar een leuk boardje van 130x39 ofzoiets..
vaar je al vroeg mee, en heb je veel langer wat aan. denk dat je binnen een half jaar een extra boardje koop voor hardere wind.
Een 130x39 boardje heb je veel meer aan wat dat betrefd.
Ik weeg zelf 105kg en vaar met een 130x41 (en ben begonnen op een 130x39)

jeff

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #4 Mei 08, 2008, 05:38:38
edit2Rapporteer  
Wat is de reden dat je naar een breder board bent gegaan??
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #5 Mei 08, 2008, 05:59:46
edit2Rapporteer  
ik kreeg em gratis... dat is wel de grootste reden.