michiel v geel
Berichten: 3127
|
he wim kom je van het weekend nog even op noordwijk kijken ik MOET jouw gewoonweg ontmoeten. maken we gelijk een fototje van je speedbow en en als de wind savonds draait mag je hem savonds nog demonstreren ook.
|
|
|
michiel v geel
Berichten: 3127
|
en je moet niet meer van dit soord topictitels kiezen.
lekker eigenwijs is goed. beetje alla tommy(mark) en mick
proud to be hardstikke fout
|
|
|
Wimt
Berichten: 2498
|
Ga nie waaie, is geen lol, jammer. Andere keer.
Misschien toch, bel dan evt; 0653317221
|
|
|
|
michiel v geel
Berichten: 3127
|
heten die dingen geen jet flaps? van flysurfer.nl Dankzij de JetFlap technologie produceren Flysurfer kites 20% meer lift en tegelijkertijd heeft de vlieger een verbetere stabiliteit. De JetFlap optimimaliseert en stabiliseert de luchtstroming rondom de vlieger. Als de kite onder extreme hoeken komt te staan (bijvoorbeeld bij jumps, snelle bochten of volledige depower) wordt de stromingsweerstand die dan aan de achterzijde van de kite onstaat vloeiend afgevoerd of juist volledig vastgehouden dankzij de JetFlaps. Als de kite de neiging heeft om over de piloot heen te vliegen, 'zuigen' de JetFlaps de achterzijde van de kite als het ware naar beneden. Flysurfer kites hebben hierdoor een zeer hoge performance maar zijn daarentegen zeer stabiel en makkelijk in het vlieggedrag. De JetFlaps denken met uw mee!
|
|
|
Wouter
Berichten: 603
|
yep flysurfer heeft dit concept (ik meen in 04 of 05) toegepast in de foils. OR nu met succes in een tube! Ik vond het wel wat voor Wim om met een schaar eens flink huis te houden.
|
|
|
Matjas the scissor-kid
Berichten: 3460
|
Dit noemen we grenslaag activering Dit brengt nieuwe kinetische engergie in de grenslaag die grenslaag seperatie moet voorkomen. Komt uit de luchtvaart en is afgeleid van de Flaps (achterand vleugel) Je zou ook nog Slats (leading edge flap) kunnen toepassen om een grotere invalshoek te kunnen krijgen (meer depower) Wimt suc6...en heeft bruno niet al met een 4m2 gevaren in 15knp ofzo? Ook veel effectieve opp. en hoge draaisnelheid
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Jongens, wordt het geen tijd voor de Wimt zomertour? Binnenkort bij u op het strand! Wimt, wanneer kom je weer varen op de Slufter, of mag je niet meer meerijden?
|
|
|
Wouter
Berichten: 603
|
Je zou ook nog Slats (leading edge flap) kunnen toepassen om een grotere invalshoek te kunnen krijgen (meer depower) Klopt, North heeft hier in 05 mee ge-expirimenteerd.
|
|
|
Matjas the scissor-kid
Berichten: 3460
|
oke tof...maar nisk geworden dus...is ook melijk te maken en kost hoop extra materiaal en dus gewicht. bovendien door de bow niet meer nuttig
|
|
|
Henning
Berichten: 581
|
yep flysurfer heeft dit concept (ik meen in 04 of 05) toegepast in de foils. OR nu met succes in een tube! Ik vond het wel wat voor Wim om met een schaar eens flink huis te houden.
Vanaf de Titan (2003) tot op het heden... in de PulseII zitten ze nog steeds
|
|
|
|
Wimt
Berichten: 2498
|
Nou, deze keer niet. Vandaag getest, maar bij een bow werkt het niet. Kite vloog wel, maar niet beter. Denk erover na. Wel heel veel foto`s gemaakt over van alles en nog wat, moeten nog gedown-sized worden, volgende week klaar.
Maar nogmaals; een c-kite, met die toming, is niet bij te houden. Dus Katja moet er maar wat mee doen. Beter is nog de delta-shape, met een aangepaste toming. Maae een Best Nemesis kan ook, de extra aanknooppunten aan de LE heeft ie al, alleen nog daaraan een lus hangen, met daarin een katrol, en boven de 2de struts, de kite backwards 40 cm a.d.TE kant innemen en vastnaaien.
Flaps verhogen het rendement van de kite; bij een grotere instelhoek, weinig wind dus, blijft de luchtstroom beter de kite volgen, dus met minder loslaatwervelingen. Deze extra `spoilers`pakken elk dus een deel van de luchtinstroomhoek, zodat door deze fasering er geen luchtloslaatwervelingen zijn.
Punt is inderdaad gewicht, kosten en prijs. Latjes worden daarom al niet zo vaak toegepast. Nu wel vaker, zal dus een kwestie van tijd zijn, voordat die spoilers er komen. Dit is inderdaad zo`n beetje het laatste, wat het rendement kan verhogen. Met depower heeft het weinig te doen overigens.
|
|
|