Lex
|
Waarschuwing is altijd goed!
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Er schijnen nog altijd eikels in de rondte te lopen helaas...
|
|
|
onzin
|
dan maak je een opmerking of dat het je niks intereseert maar ondertussen doet het je wel wat beetje zinloos
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Diederik heeft gewoon gelijk.
Je blijft je verbazen over hoe dom sommige mensen tekeer gaan in het leven.
Het is allemaal geen speelgoed weet je.
Was jij 1 van die gasten toevallig?
|
|
|
onzin
|
ik ben wel beginner maar ik was het niet maar hij maakt een opmerking waar je niks aan hebt je kan ook normaal dingen melden we zijn allemaal beginners geweest en we maken allemaal fouten en het is wel degelijk speelgoed anders had je er geen plezier mee maar je moet weten hoe je ermee om moet gaan en daarom wordt er toch les gegeven en denk dat je dat beter aan zo iemand kan melden dan dit en heeft ie al les gehad meld hem dat ie er nog 1 moet nemen dan kom je veel verder TOCH?
|
|
|
diederik
|
nu nog leestekens gebruiken en dan kan je er misschien wat mee.....mn punt is gemaakt
Kitescholen staan gewoon met oost les te geven...zelfs op slufter, zou ik vooral mn geld aan uitgeven en vervolgens mn hersens uit zetten...want ik heb toch les gehad???!
|
|
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Dat blijkt maar weer...
@onzin: Dit heeft volgens mij niet zoveel met les te maken, danwel gezond verstand. Welke onervaren kip gaat er nou met aflandige wind op zee lopen kloten.... Sorry hoor, Dit vergt niets van je kite skills maar gewoon van gezond verstand. Ik was gister op Edam aan het varen. Ik zag een hoop jongens die toch behoorlijk door de wol geverfd zijn en die zie je toch ook niet aan het strand. Nee natuurlijk niet, die kennen het klappen van de zweep, en die zien dus in dat het geen speelgoed is. Je bent zo een paar honderd meter uit de kust, en een taxi-ritje van de KNRM wordt je niet in dank afgenomen. Niet door de mannen in diensttijd, maar ook niet door je medekiters. Gewoon niet doen dus!!! en doe je het wel, onervaren of eigenwijs, ben je gewoon een eikel!! Het probleem is vaak dat men denkt dat het speelgoed is, (natuurlijk heb je er superveel plezier van), maar het heeft ook een heel serieuze en ook gevaarlijk kant, laten we wel wezen...
|
|
|
Frank77
|
Een mooie snelle motor is ook geen speelgoed :-) ondanks dat je er een hoop plezier van kunt hebben ;-)
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
hey Duderik, dat les geven zie ik niet als probleem, die leraren vertellen er echt wel duidelijk bij dat je dan niet kan varen, ik heb dat zelf gade geslagen gisteren. Maar inderdaad je opmerking dat het geen speelgoed is volkomen terecht. Ik kan me verschrikkelijk opvreten over kiters die de situatie onderschatten.
|
|
|
RUD
|
Ben blij dat ik dagelijks op deze site kijk! Was vandaag op oostvoorne en heb een C-kite 12m2 (ben 68 kg), heb hem maar aan de grond gehouden met die aflandige wind! Bedankt dus haha
|
|
|
MayhemX
Geen avatar
|
Bij wie ik les kreeg werd duidelijk aangegeven dat je met aflandige wind nooit kan gaan kiten,
ook de reden waarom ik maandag naar vrouwenpolder ging en niet naar autostrand.
Denk dat ook een groot probleem is dat je als beginner geen idee heb van windrichtingen en kracht. Heb zelf ook weleens op het punt gestaan naar autostrand te rijden met aflandig(gelukkig keek ik van te voren hier en werd het me afgeraden).
Ook met wind houd je geen rekening, 1 x overpowerd gestaan en paar keer gewoon zonder wind veel te enthousiast toch het water op, tegenwoordig heb ik gelukkig de windsites gevonden voor informatie e.d.
Denk vooral dat het gat tussen een beginnerscurus en echt zelfstandig idee hebben van de windkracht en richting net te groot is. Mensen die internetten kunnen hier nog informatie vinden, maar toen ik net starte had ik ook geen idee van richtingen, krachten en welke spots dan geschikt waren. Vooral door deze site, en vliegerweer een hoop wijzer geworden. Misschien een idee om beginners een soort informatie boekje te geven over spots en richtingen en waar je goede wind info kan vinden om dit soort dingen te voorkomen.
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Dit is een voorbeeld! Kan dus ook gebeuren met een kite
--------------------------------------------------------------------------------
Vermiste zwemmer Rockanje niet gevonden ANP gepubliceerd op 12 mei 2008 19:55, bijgewerkt op 12 mei 2008 19:57
WESTVOORNE - De sinds zondag voor de kust van Rockanje vermiste 17-jarige jongen uit Rotterdam is nog steeds niet gevonden. Dat liet een woordvoerder van de politie maandagavond weten.
De jongen ging volgens de politie zondag rond 18.00 uur met zijn 13-jarige broer en een luchtbed het water in. De aflandige wind dreef hen weg bij het strand. De broer kon worden gered door omstanders op een boot. Ze konden de andere jongen niet meer bereiken.
Als de Rotterdammer, die het syndroom van Down heeft, maandag voor het donker niet wordt gevonden, gaat de zoektocht dinsdag verder. ‘Mogelijk zetten we dan ook de marine in’, aldus de zegsman. Diverse boten van de reddingsbrigade, duikers en een traumahelikopter werden ingezet om de jongen te vinden. Ook werd gebruik gemaakt van sonarapparatuur.
|
|
|
|
zwelg
|
weet je wat handig is voor beginners ... goed de wind richting weten en vanaf welke knopen je kan gaan varen.... en soms maar meestal is geduld een schoone zaak .. was vanaf een uur zes op het autostrand en heb heerlijk kunnen varen ( de wind draaide namelijk .. zoals voorspeld) zal in m'n gally wat fotos zetten. en een kleine tip voor de echte beginners onder ons lees en kijk... als alle vliegers met de LE richting het strand hangen is de wind aflandig en ben je nog niet in staat super goed hoogte te lopen ga dan vooral tekker terug naar huis en wacht op betere wind..........
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
sorry, maar ik ben ook van mening dat les geven met aflandige wind ook gewoon stom is...
natuurlijk, er wordt verteld dat je nooooit mag gaan kiten met aflandige wind, maar ja ach hej in de les ging het toch ook? Dan kan ik so wie so wat vliegeren van daag..
ach hej, t gaat wel lekker waarom zou ik niet gaan varen?
en hoppa daar gebeurt het.
dus, aflandige wind? les of pro? gewoon no go!
|
|
|
Snackyman
Logs: 0 | 6 uur
|
Idd les geven met Oostenwind moet eigenlijk alleen op lokaties waar je ook echt alleen met Oost les kan geven (vrouwenpolder, muiderberg etc etc) Verder moet mensen echt opletten wat ze doen want ze maken de sport kapot!
|
|
|
Tom Kite
|
ALS JE NIET KAN KITEN EN AFDRIJFT MET AFLANDIGE WIND.....BLIJF DAN LEKKER THUIS!!!!OF VERZUIP VOORAL. VERGIS JE NIET IN TEMP. ZEEWATER
(misschien een beetje te duidelijk maar anders schijnt het niet over te komen)
Zet er ook even bij dat als je WEL kan kiten ook gewoon met aflandige wind thuis moet blijven ...
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
[/quote] Zet er ook even bij dat als je WEL kan kiten ook gewoon met aflandige wind thuis moet blijven ... [/quote] dat wilde ik nou net zeggen.. ook ervaren dames en heren dienen niet gaan....
|
|
|
rocket man
|
Misschien handig om bij alle (beginner) spots borden te plaatsen met hele simpele indicaties.
Voor Autoplaya op de parkeerplaats of bij de slagboom zou dat bv betekenen: Als de wind van achteren waait -> niet kiten. Als ie van voren of zijkant waait -> wel kiten. Of pak de molens van de slufter als indicatie. In Noordwijk bv de vlag van Huis ter Duin (maar ja geen beginners spot en daar weten de kiters het meestal wel)
|
|
|