Upwind bodydrag

MayhemX

Geen avatar

Berichten: 249
Mei 19, 2008, 17:33:39
edit2Rapporteer  
Nou ben ik gisteren samen met nog zeker een man of 6 (zullen er vast meer zijn geweest) die ik gezien heb me board kwijtgeraakt op autostrand. Was aardig op snelheid toen ik viel ik paar meter vooruit board achter me. Paar keer op een neer gebodydragd maar kwam er steeds net niet bij en langzaam werd de afstand steeds groter aangezien ik downwind ging en me board beetje heen en weer golfde. Heb er toen voor gekozen terug na de kant te gaan.

Ik heb hier even de zoekfunctie gebruikt en zie een board leash niet zitten.

Nou zie ik steeds leer goed bodydragen en een leash is overbodig, nou ik kan prima bodydragen maar gisteren maakte dat geen verschil aaangezien ik upwind moest. Iemand daar een goede uitleg of filmpje van ?,zodat ik mijn nieuwe board niet op dezelfde manier kwijt raak.

Ik ga denk zo ie zo nooit meer met  wind met iets van O naar autostrand zoals ik al zei waren er zeker 6 man de board kwijt en dat was alleen nog maar in het linkse gedeelte van het strand.

Nature

Berichten: 1295
Antwoord #1 Mei 19, 2008, 17:38:25
edit2Rapporteer  
Je moet je arm uitstrekken en die een beetje als roer gebruiken met 1 hand controleer je de bar en met je lichaam kan je aardig upwind komen.  veel oefenen helpt

soms is het idd moeilijk als er veel stroming is.

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #2 Mei 19, 2008, 17:42:46
edit2Rapporteer  
Ik weet niet precies waar het fout ging en ken de situatie die je omschrijft niet helemaal maar de fout die vaak gemaakt wordt is:
Te kleine stukjes bodydragen waardoor je te vaak moet keren en dus downwind gaat.

Dus gewoon je rust bewaren en in één x een lang stuk bodydragen en je bent binnen "no time" terug bij je board.

Hoop dat je er iets aan hebt  loser
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #3 Mei 19, 2008, 17:45:33
edit2Rapporteer  
Uitleg vind je hier:

http://www.kitefilm.com/video/retrieving_the_board.wmv

Succes!!
MayhemX

Geen avatar

Berichten: 249
Antwoord #4 Mei 19, 2008, 18:29:39
edit2Rapporteer  
Ik weet niet precies waar het fout ging en ken de situatie die je omschrijft niet helemaal maar de fout die vaak gemaakt wordt is:
Te kleine stukjes bodydragen waardoor je te vaak moet keren en dus downwind gaat.

Dus gewoon je rust bewaren en in één x een lang stuk bodydragen en je bent binnen "no time" terug bij je board.

Hoop dat je er iets aan hebt  loser

Bedankt voor de reacties.

Dat is denk inderdaad precies wat ik fout deed, steeds was ik er vlak bij en zodra ik een meter verder was stuurde ik weer terug. Was echt een rot gevoel, kon hem steeds echt op 10 cm na niet pakken.

Hopelijk gebeurd het me nooit meer, duur grapje naish sol van 2008...
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 Mei 19, 2008, 18:31:48
edit2Rapporteer  
En......stond je telefoonmummer op je board?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #6 Mei 19, 2008, 19:03:32
edit2Rapporteer  
Ik weet niet precies waar het fout ging en ken de situatie die je omschrijft niet helemaal maar de fout die vaak gemaakt wordt is:
Te kleine stukjes bodydragen waardoor je te vaak moet keren en dus downwind gaat.

Dus gewoon je rust bewaren en in één x een lang stuk bodydragen en je bent binnen "no time" terug bij je board.

Hoop dat je er iets aan hebt  loser

Bedankt voor de reacties.

Dat is denk inderdaad precies wat ik fout deed, steeds was ik er vlak bij en zodra ik een meter verder was stuurde ik weer terug. Was echt een rot gevoel, kon hem steeds echt op 10 cm na niet pakken.

Hopelijk gebeurd het me nooit meer, duur grapje naish sol van 2008...

duur grapje....
Hoop dat ze hem terug vinden.

Afhankelijk van de afstand dat je upwind moet bodydragen moet je idd de afstand van de rakjes aanpassen. 1 x 50 meter bodydragen heeft meer effect dan 10x 5 meter  ThumpsUp
Joystick

Berichten: 251
Antwoord #7 Mei 19, 2008, 20:42:18
edit2Rapporteer  
Vorrig jaar begonnen met jumps en dus echt super in het water gelegen met mijn board meters upwind. Inmiddels dus wel bodydragg expert.

Idd gewoon hele lange slage maken. Eerst rot gevoel omdat je je board niet meer ziet maar je weet ongeveer waar hij is. 30 meter 1 kant op en weer terug is vaak wel voldoende zoniet paar keer herhalen. Als je lange slagen maakt kom je uiteindelijk vaak zelfs boven je board uit. FF stukje downwind en je hebt hem. Als je bent gevallen help het ook op meteen te beginnen met bodydraggen, scheelt weer eenpaar meter ten opzichte van je board en  heel veel meters met je kop onder zout water happen.

Hoop dat je je board nog gevonden wordt. Toch wel heel erg jammer.
JO'Neill

Berichten: 538
Antwoord #8 Mei 19, 2008, 21:44:00
edit2Rapporteer  
Volgende keer een andere kiter vragen of ie je boardje me naar de kant wil nemen....heb er gister 2 naar d ekant gebracht en ook nog zelfs 2 kiters aan me leash naar de kant gebracht
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #9 Mei 19, 2008, 22:09:18
edit2Rapporteer  
Wat ik soms wel deed als het echt hard waaide, en ik kon niet bij mijn board. Is of de 5e lijn wat inhalen of gewoon even de kite losgooien. Dan kan je er echt zo naar toe zwemmen.
TiJo935

Berichten: 21
Antwoord #10 Mei 19, 2008, 22:39:34
edit2Rapporteer  
Waar ben je hem precies kwijtgeraakt en wat wa de maat van het boardje?

Groetjes,

Tim
 Joepie
TiJo935

Berichten: 21
Antwoord #11 Mei 19, 2008, 22:46:44
edit2Rapporteer  
Waar ben je hem precies kwijtgeraakt en wat wa de maat van het boardje?

Groetjes,

Tim
 Joepie
Er is vandaag namelijk een naish sol 2008 geplaatst lijkt me vreemd dat iemand dit board zo snel al verkoopt het is maatje 134???
Tim
 Joepie
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #12 Mei 19, 2008, 22:55:25
edit2Rapporteer  
als upwind bodydragen niet lukt kun je altijd naar de kant bodydraggen (blijf wel heel de tijd kijken waar je board is). een stukje opwind lopen , weer het water ingaan en downwind naar je board bodydraggen.

let wel op je board, die ben je anders zo uit het oog verloren!
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #13 Mei 19, 2008, 22:58:05
edit2Rapporteer  
Waar ben je hem precies kwijtgeraakt en wat wa de maat van het boardje?

Groetjes,

Tim
 Joepie
Er is vandaag namelijk een naish sol 2008 geplaatst lijkt me vreemd dat iemand dit board zo snel al verkoopt het is maatje 134???
Tim
 Joepie

is net zoals die cult.

twee cult's vermist, opeens een advertentie met twee cult's te koop.

Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat die dude het geen lekker board vind ofzo.

wel vreemd!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #14 Mei 19, 2008, 23:31:54
edit2Rapporteer  
die cults zijn andere maten!!
Vind dat sommige van jullie wel snel zijn met conclusie c.q. beschuldigingen
Gerard
Gast
Antwoord #15 Mei 19, 2008, 23:38:01
edit2Rapporteer  
die cults zijn andere maten!!
Vind dat sommige van jullie wel snel zijn met conclusie c.q. beschuldigingen

Mee eens!  ThumpsUp Een gezonde portie wantrouwen kan nooit kwaad maar dit was makkelijk te checken.
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #16 Mei 19, 2008, 23:39:49
edit2Rapporteer  
ik beschuldig niemand, ik geef alleen voorbeelden dat het ook niks met elkaar te maken HOEFT te hebben
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #17 Mei 20, 2008, 00:10:43
edit2Rapporteer  
Het was ook moeilijk gister.. ik was er ook. Afgaand tij in combinatie met die nno wind geeft een behoorlijke stroming naar buiten. Dat is dan inderdaad hele lange banen maken.
Denice

Berichten: 186
Antwoord #18 Mei 20, 2008, 00:30:32
edit2Rapporteer  
Zoals gezegd lange rakken maken!!!
Ben vorig jaar mijn 555, koste.... ook daar met noordenwind verloren Zwaar K
Gisteren was zelfde soort wind, en als je dan een beetje wou varen moest je een heel eind naar buiten want aan de kant waren heel veel lessers en beginners.
Daarom ben ik ook aan het meest noordelijke deel van het strand geweest omdat  de beginners snel afdrijven naar de leikant.
Hoop dat je hem terug vind, maar ik geef je weinig kans.
Heb toen gehoord dat hij de vaargeul in drijft, en dan???
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #19 Mei 20, 2008, 00:59:05
edit2Rapporteer  
Het is met bodydraggen het gevoel denk ik,
ik heb er nooit opgeoefend en ik ga met speels gemak upwind.
Het ligt misschien ook aan je kite, maar dat weet ik niet zeker.

Nog succes met het vinden van je board.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #20 Mei 20, 2008, 01:13:46
edit2Rapporteer  
Wil ook nog wel eens helpen door je kite eerst te depoweren. Kruipt ze meer in de hoek en doe het keren rustig aan. Te snel je kite langs 12 uur laat je hoogte verliezen. Was zaterdag ook bijna mn geleende board kwijt op Noordwijk kwijt maar had ze na 10 min. zoeken toch weer gevonden. Dreef op z'n kop.
TiJo935

Berichten: 21
Antwoord #21 Mei 20, 2008, 02:55:49
edit2Rapporteer  
Ik trek niet snel conclusies hoor het zou toch een optie kunnen zijn misschien is het nog wel de maat ook maar dat weten we niet maar als het zo zou zijn...
Tim
 Joepie
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #22 Mei 20, 2008, 03:04:08
edit2Rapporteer  
WTF? be je serieus je board kwijt gast?

damn...


anyway, ik sluit me bij bovenstaande aan, lange rakken, kite rustig over 12 heen zodat je geen hoogte verliest, lichaam lang en hard maken, als een boardje en een toevoeging: tijdens het draggen je kite laag houden, te hoog houden ga je vaak meer recht vooruit dan opzij..


damn zonde man
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #23 Mei 20, 2008, 03:12:52
edit2Rapporteer  
En, niet onbelangrijk, je Depower-strap aantrekken. Hierdoor vliegt je kite veel meer de hoek in, dus maak je sneller hoogte..
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #24 Mei 20, 2008, 03:59:18
edit2Rapporteer  
ik doe voorlopig gewoon nog even een helm op en boardleash om Tongue
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.