Nou ff een update!
Eergisteren de bovenkant op de kern geperst! en die kon ik gisteren lossen
Ik moet zeggen netjes strak geworden!uiteindelijk heb ik de tafel op 70mm rocker ingesteld en na het lossen had ik een behoorlijke springback! er zat nu ongeveel 25mm rocker in en ik wil 40mm hebben en concaaf was 1a2 mm die wil ik op 3 a 4 hebben.hoop dat het goed komt met de onderkant
Ik had verwacht dat het laminaat niet naar de vorm van het board zou vouwen maar niets was minder waar met -0,9bar
Gisteren ochtend de boel gelost en gelijk de inserts er in gemonteerd. Wat een klote werkje is dat zeg!!
Eerst die gaten (frasen had geen vlak freesje meer) dus speed boren op 18 mm en dan 7mm diep met een 10mmboor tot aan preg en dan insert er in gemept. En aan gegoten.
Die inserts die paste precies. heel netjes natuurlijk maar de epoxy is wel vloeibaar maar wel dikker als water (viscositeid) dus die liep natuurlijk niet overal tussen.met als gevolg lucht belletjes nou daar heb ik iets op verzonnen.
Aangezien m`n vriendin haar eigen speeltje al diep in gebruik had (je moet wat als je vriend aleen maar in de schuur epoxy snuift en boardjes probeerd te maken) moest ik terug vallen op m`n mach3 scheermes met
trilfunctie ,
die heb ik op mijn boardje laten ratelen ongeveer 3 uur waardoor de luchtbelletjes naar boven kwamen(het idee van een trilnaald in beton
)
Werkte echt goed! (Zag er wel beetje raar uit en maakt ook beetje raar geluid in de schuur vond de buurvrouw.
)
Ik vind het persoonlijk niet de makkelijkste manier om het zo te doen .
Dus bij de volgende moeten die er al in zitten als ik ga afpersen.hoe weet ik nog niet maar moet kunnen
Maar goed gisteren avond na het harden van de insert gaten ook gelijk de onderkant geperst! Die ligt nu op de tafel! De epoxy is al hard. Maar ik laat hem nog even 8 uur zitten voor de zekerheid!
Ik ben enorm benieuwd naar het resultaat. dan nog even de randen afwerken,
zodra hij gelost is komen er foto`s