Ocean rodeo rise trainer kite

Stetman

Berichten: 133
Mei 24, 2008, 23:42:08
edit2Rapporteer  
Heeft er iemand ervaring met de 2m2 rise trainerkite van ocean rodeo ?
Ik zit erover te denken om er een te kopen voor de kinderen als volgende stap, want het matrasje
kunnen ze nu met hun ogen dicht vliegen.

Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #1 Mei 25, 2008, 03:16:18
edit2Rapporteer  
heey,

waarom een trainer kite?

koop gewoon een radsailtje, PKD buster of iets dergelijks.

Heb je een vierlijns kite en meer plezier. Door er een spiderbar bij te maken geef je ze ook het bar gevoel Wink

Mzzls
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #2 Mei 25, 2008, 03:37:57
edit2Rapporteer  
Heeft er iemand ervaring met de 2m2 rise trainerkite van ocean rodeo ?
Ik zit erover te denken om er een te kopen voor de kinderen als volgende stap, want het matrasje
kunnen ze nu met hun ogen dicht vliegen.



ghehe ik lijk wel een OR plugger, ik heb alleen een drysuit van ze... Maar PM Wouter even, die is importeur - als 'ie zelf al niet reageert.
Ik had ook naar die rise 2m zitten kijken, is wel ultiem speelgoed voor de kids... Boardje erbij en varen, toch?
Stetman

Berichten: 133
Antwoord #3 Mei 25, 2008, 03:51:30
edit2Rapporteer  
heey,

waarom een trainer kite?

koop gewoon een radsailtje, PKD buster of iets dergelijks.

Heb je een vierlijns kite en meer plezier. Door er een spiderbar bij te maken geef je ze ook het bar gevoel Wink

Mzzls
Laat de OR rise nu een SLE trainerkite met 4 lijns bar zijn.
benjamin
Gast
Antwoord #4 Mei 25, 2008, 17:51:32
edit2Rapporteer  
 leuke kite voor je kids, en leuk speelgoed voor jou. De 4m is ook top heel makkelijk te vliegen.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Mei 25, 2008, 20:08:33
edit2Rapporteer  
Lache man, een echte tubekite met one-pump van 2m2 ThumpsUp

Er staan plaatjes op de website, helaas erg klein.

Maar de 3 en 4m2 worden niet aangeduid als trainerkites Huh
jorritarntzen

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #6 Mei 25, 2008, 20:56:35
edit2Rapporteer  
Lache man, een echte tubekite met one-pump van 2m2 ThumpsUp
Er staan plaatjes op de website, helaas erg klein.
Ja heheh tis ook een heel klein kiteje ;-)
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #7 Mei 25, 2008, 22:14:27
edit2Rapporteer  
Ik heb 2 fotos van het prototype. De eerste productiebatch is vorige week verzonden naar Europa.





Het is inderdaad een 2m 4-lijns SLE kite. dus met een kleine bridle en waterstart werkt hetzelfde als met de grotere broers. De 3m en 4m Rise zijn stormmaten voor de lichtgewichten onder ons en zijn extra beefed-up compleet met het Venturi systeem. Kan natuurlijk gebruikt worden als trainer voor de kids maar is daarvoor wel een beetje kostbaar dus zou ik enkel aanraden als je deze zelf nog wil gebruiken voor 40+ knopen  Smiley
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Mei 25, 2008, 23:26:56
edit2Rapporteer  
Das een minpuntje Wouter, die 2m2 Rise08 heeft geen mini-venturi's. Kunnen Stetman z'n kits niet unhooked alvast proberen, en daar kun je nooit te vroeg mee beginnen! loser Grin

Echt ontzettend leuke kite. De eerste trainerkite die ook herstart vanaf het water. Topidee van Ocean Rodeo! ThumpsUp

Waarschijnlijk valt er ook wel mee te buggyen.
Wilcoos

Geen avatar

Berichten: 205
Antwoord #9 Mei 26, 2008, 19:01:09
edit2Rapporteer  
Ziet er idd erg leuk uit. Maar wat zijn de specs en kosten... Vanaf welke windsterkte gaat deze de lucht in. En hoe sterk is deze kite? kan een lichtgewicht 10 jarige deze houden zonder trapeze??

Vind hem wel erg gaaf!
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #10 Mei 27, 2008, 02:48:09
edit2Rapporteer  
De standaard adviesprijs incl. BTW komt op 329,-. Dit is inclusief 4lijns trainerbar en 300lbs lijnen.

De kite is gemaakt voor het trainingsproces. Zo heeft de kite een dacron frame en stoot-patches op de LE.

OR heeft zoals veel merken ook Ram-air trainers maar de Rise 2m benaderd het echte werk veel beter. Power/Depower, water herstart etc... Verschillende Nederlandse kitescholen zullen deze Rise trainer gaan gebruiken voor de lichtere leerlingen. (oa Djowies en Kitesafe)



Wilcoos

Geen avatar

Berichten: 205
Antwoord #11 Mei 27, 2008, 05:11:24
edit2Rapporteer  
Djowies ken ik wel, zie ik zaterdag weer als het meezit. (Heb jou daar ook een paar keer ontmoet) Kan ik hem dus wel een keertje testen daar Grin Maar vanaf hoeveel knopen is ermee te vliegen?
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #12 Mei 28, 2008, 03:10:26
edit2Rapporteer  
Citaat
Laat de OR rise nu een SLE trainerkite met 4 lijns bar zijn.

ohw Grin ....excuse me  loser ThumpsUp

Wel lief zo'n klein lief kiteje..

AWAC ofzo had ook zo'n klein dingtje  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.