extreme sport brouwersdam ouddorpsereddingsbrigade

naishdude
Gast
Mei 26, 2008, 22:23:50
edit2Rapporteer  
http://www.ouddorpsereddingsbrigade.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=60&Itemid=1
boi reuter

Geen avatar

Antwoord #1 Mei 26, 2008, 22:30:55
edit2Rapporteer  
een hoop gepraat maar echte werkelijke acties zie ik nie zo snel gebueren...
Alferink

Antwoord #2 Mei 26, 2008, 22:40:13
edit2Rapporteer  
Dit wordt onderzocht dat wordt onderzocht,  vrij weinig actie idd...     Ben wel benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek over de 'verstoring van het rustgebied'. Vooral de feitelijk onderbouwing, en wie daar allemaal een aandeel in hebben.
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #3 Mei 27, 2008, 03:07:32
edit2Rapporteer  
Wel goed dat er over gesproken wordt / is.
Het is me alleen niet helemaal duidelijk wie de vertegenwoordiger van de kitesurfvereniging is.
Opmerkelijk genoeg wordt deze persoon niet genoemd in het rijtje van commissieleden.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Mei 27, 2008, 04:45:32
edit2Rapporteer  
Precies, ik zie ook dat er kiters bij betrokken zijn. Zolang er gepraat wordt is er veel meer begrip. Wel grappig om te te lezen dat de Politie de regels moeilijk kan handhaven door de enorme hoeveelheid sporters Grin
vanderw

Antwoord #5 Mei 27, 2008, 15:11:55
edit2Rapporteer  
Dames en heren,

Al vele jaren is dit de gebruikelijke gang van zaken. Ieder jaar vinden er meerdere overleggen plaats omtrent het gebruik van de extreme sportzones aan de kust van Goeree-Overflakkee. De regiovertegenwoordiger van de NKV is hier namens de NKV al jaren bij betrokken.

Een hoop gepraat, maar zeker met resultaat: Vorig jaar is de zone op de kop van Goeree over een breedte van 750meter verlengd. Dit jaar wordt er gekeken naar ontwikkeling van meer dynamische ruimte op de Brouwersdam.  Misschien dat je het niet door hebt, maar zonder inzet van de NKV waren deze resultaten niet geboekt.

Vergeet ook vooral niet dat beide spots midden in 1 van de meest kostbare natuurgebieden(Voordelta) van Nederland liggen. Er wordt door alle betrokken partijen heel goed nagedacht hoe alle verschillende belangen met elkaar samen kunnen gaan. Wil je er meer over weten, duik dan eens in de materie. Via RWS, Gemeente, provincie, natuurbescherming en andere partijen is heel veel informatie zo downloadable. En trek niet je conclusie als je geen flauw idee hebt waar het over gaat.

groet,

Rinse

boi reuter

Geen avatar

Antwoord #6 Mei 27, 2008, 18:49:37
edit2Rapporteer  
weetje wat ik niet helemaal snap. wat word er nou precies verstoort? ik bedoel wij kiters (spreek maar even in algemeen uitzonderingen daar gelaten) hebben juist het beste voor met de natuur. we zorgen niet voor rotzooi op de stranden want we weten dat dat ons eigen hachje schaadt wat de natuur vertsoring betreft ik kan me voorstellen dat er gerust iets gebeurd qua vogels enz. maar als je kijkt naar bijv. renesse waar alles natuurgebied is en waar je dus niet mag kite. maar wel lopen met de honden enz. als ik kijk hoeveel klerezooi daar allemaal terecht komt (stront, peuken,papiertjes enz) dan krijg ik de indruk dat het in de kite zone minder is dan aan de badgasten kant enz. dus wat verstoren wij nou precies zo erg. als ik bij het flouwerk kijk hoeveel vogels daar zitten. dan vaar je langs vliegen ze op en 30 sec laten zitten ze gewoon weer rustig te kijken hoe ik die kiteloop eruit knal nou erg? ik weet het niet,
naishdude
Gast
Antwoord #7 Mei 27, 2008, 21:49:36
edit2Rapporteer  
Ik had deze link geplaatst, ter informatie, dat er wel degelijk wordt gepraat, en dit van alle kanten, Ikzelf ben een absolute (kitesurf)beginner, maar kom al wel 30j windsurfen aan de brouwersdam, ik heb de dingen zien veranderen.
Ik vind wel dat er bepaalde punten zijn waar kiters gelukkig kunnen om zijn dat ze aangehaald worden:
Geen families met kinderen enz op het extreem strand(gaan ze daar ook razzia's tegen houden met direkt bekeuren?? zoals bij de kiters is gebeurd)

Een duidelijker voorlichting, voor zowel kiters als de rest, het plots verbieden van bepaalde zones zonder degelijke informatie, de politie "razzia's enz...was wel degelijk een slecht beleid.

Het hing af van tegen wat tijd dat bepaalde onwetende kiters bij de Brouwersdam aankwamen, dan staan die borden met verboden te kiten op de vuilnis emmers ook kompleet afgedekt en verstopt door de auto's en caravans en Mh enz..
Dus alles wat verduidelijken is een eerste opdracht.

Ook alles op één hoopje proppen werkt niet echt, ik weet dat toen met het pinksterweekend, het pas laat op maandagavond begon te waaien, wie er toen nog aanwezig was ging natuurlijk en wou dat windje nog wel meepakken, pinksteren is natuurlijk ook een druk weekend, maar toen ik (het was ebbe) met mijn kite en lesgever voorzichtig het water opgingen ben ik na een tijdje gestopt, de kites vlogen om me heen, ik durfde niet meer te starten, dit is natuurlijk door mijn onkunde, ook omdat sommigen het leuk vonden om mij als rondingsboei te gebruiken, maar voornamelijk het gevolg van compressie, ik bedoel daarmee, alles op één plaatsje bij elkaar zetten, dit is vragen om ongelukken en het is nu nog geen hoogseizoen!!

Ik hoop dat er nu met deskundigen van de situatie wordt gepraat en dat dit tot wederzijdse oplossingen komt, het  gaat het me ook wat lijken dat zeeland (tenzij het kapitaal bepaald dat net da tstuk natuur best een tweede maasvlakte kan worden) het plekje is waar voor heel nederland een natuurmuseum moet gemaakt worden, als je daar eens rondkijkt hoeveel natuur er is ....

Mijn voorstel zou ook zijn het stuk strand dat van het werkhaventje  aan zee tot an de vuurtoren loopt daar een groot stuk van aan de kiters toe te kennen, bvb vanaf het strandpaviljoen, richting vuurtoren, daar zie je bijna nooit iemand..en dan kunnen ze bij zuidwind nog een beetje veilig kiten , maak zo ook een zone langs het strand dat van de dam naar de kop van Renesse loopt, dan heb je ook veel minder problemen met  noordoost, en iedereen tevereden...
greetz
Frank
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.