Vinni
|
Dat kan heel veel oorzaken hebben: stuurfoutje, onkunde, windvlagen, te grote kite pakken enz. Maar geloof me, met een goede les aan het begin van je carrière loop je een stuk minder risico.
|
|
|
Best-Warro-08
Gast
|
iK HEB al een les gehad denk je dat dit genoeg is Richard
|
|
|
Vinni
|
Als jij zeker van jezelf bent, en in ieder geval van jezelf weet dat je de vlieger helemaal onder controle hebt vind ik dat genoeg. Denk je bij jezelf, oef is al een tijdje terug zou ik het allemaal nog weten? Neem dan nog even een opfris lesje.
|
|
|
Best-Warro-08
Gast
|
IK heb pas gister me eerste kite zet gekocht een waroo roze en blauw met roze board ben er erg blij mee dus die ga ik zeker niet op het spel zette
Richard
|
|
|
Vinni
|
Dan zou ik gewoon nog een lesje nemen, en dan vraag je of je jou eigen materiaal mag gebruiken. Zo leer je meteen onder begeleiding je vlieger een beetje kennen .
|
|
|
Best-Warro-08
Gast
|
Ik ga in inieder geval naar de instructie avond (service van waar ik de kite heb gekocht ) iedere dinsdag en dan kan je het zelf proberen .. en als hun zien dat het fout gaat grijpen ze in denk dat ik dat 2 weken ga doen en dan kijken of ik echt vetrouwen heb anders neem ik nog wel een les denk ik
Richard
BTW VINNI waar kom je vandaan
|
|
|
Vinni
|
Te ver bij jou vandaan denk ik, Nijkerk bij Strand Horst
|
|
|
Best-Warro-08
Gast
|
Ken je ook Avi (avital )
Richardd
|
|
|
Vinni
|
Nooit van gehoord.
|
|
|
Best-Warro-08
Gast
|
Hij kite daar ook
|
|
|
|
|
martijn
|
BTW, De kracht van een kite is niet voorspelbaar. Althans wel voorspelbaar maar de kracht die achter een vlieger kan zitten is enorm. hierdoor kan je zo hoog en ver worden meegesleurd Ik neem aan dat je dat tijdens je les wel gemerkt hebt door je kite heen en weer te sturen. Zeker als je overpowered (te grote kite voor de bepaalde wind) staat en er gebeurd wat kan je de kracht die je kite opbouwt niet meer houden. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door een windvlaag of een fout van jezelf door de kite hard te sturen. Daarom is een goede les waarin alles uitgelegd wordt inclusief de kracht van de wind, kitegrote's, voorangregels etc erg belangrijk. Hiermee voorkom je ongelukken. ik weet niet welke maat kite en wat je gewicht is maar dat zal wel goed zitten dus niet teveel "kiteongeluk filmpjes" kijken . En neem nog eens een les waarbij je met je eigen materiaal aan de slag gaat zodat je, je volgende stappen veilig kunt leren. welkom in de kiteworld! je zult er nog veel plezier van hebben. succes
|
|
|
Vinni
|
Ja, als jullie hem niet helpen moet ik het maar doen Maar misschien ken ik die avi wel dan kite/gezicht, wat voor kite heeft hij?
|
|
|
martijn
|
Ja, als jullie hem niet helpen moet ik het maar doen is dat verhaal niet lang en informerend genoeg dan?
|
|
|
Vinni
|
Ging me vooral om je vorige post, toen had je nog niet zo'n informatief en inspirerend hoogtepunt aan dit topic gegeven
|
|
|
|
thomasr
|
Richard, neem de wijze lessen van .Martijn. en andere ter ore, dit zijn mensen die hun sporen ruimschoots verdiend hebben in de kitewereld! je moet dan ook eens de filmpjes van Ruben Lenten opzoeken, die wordt ook hard en hoog meegesleurd...
|
|
|
Best-Warro-08
Gast
|
Thx voor de Info martijn hier heb ik wel wat aan Richard
|
|
|
|
Marko
|
Waar slaat dat filmpje op??
|
|
|
|
Flyingtrunkie
|
iK HEB al een les gehad denk je dat dit genoeg is Richard Aangezien je de vraag stelt hoe die ongelukken kunnen gebeuren, heb je denk ik nog geen flauw benul van de kracht van wind en wat dat met een kite in bepaalde situaties kan doen...... Je daar eerst goed in gaan verdiepen en nog wat les nemen lijkt me in jou geval zeker geen kwaad kunnen.... Als je net zo (over)enthousiast om te leren kiten als dat je hier op het forum aanwezig bent dan moet het wel goed komen, (maar pas op dat het niet té wordt, dan kun je in gevaarlijke situaties terechtkomen (op het water; op het forum zal 't wel meevallen...) En: NEE, IK KOM NIET UIT DE BUURT VAN WORMER!; JE HOEFT NIET TE PM'en!
|
|
|
Matjas the scissor-kid
|
haha....MSN? maar ga alleen het water op je zeker bent van dat het oke is...laat je door niets of niemand pushen.. Alleen jij kan beslissen, vragen oke, maar jij beslist of je het aan kan En gezien je andere topics lijkt mij een uurtje met een ervaren kiter / instructeur geen slecht plan Kiten is een hele vette sport als je weet wat je doet, en dan is het veiliger als auto rijden
|
|
|