crossbow 1,,

MCdrijver1

Juni 22, 2008, 22:06:08
edit2Rapporteer  
beste mensen

volgende week is het weer zover.
we gaan weer naar rosas,
nu ben ik bang dat ik met mijn 16m2 crossbow binnen een uurtje helemaal bekaf ben,
dus hierbij de vraag(en)

heeft er iemand al de briddle mod geprobeerd en werkt dit goed?? die druk is ECHT TÉ.

en heeft iemand al geprobeerd op een 1:1 bar erop te zetten?? ik denk dat ik dat eerst probeer.
ik heb het idee dat dit zeker mogelijk is, mede doordat de depower ERG groot is, door de override functie,

of ten derde, de rigoreuzere manier, WEG DAT DING en koop een bandit / rrd hypertype 2/3

alvast bedankt voor de reacts
Geronimo79

Antwoord #1 Juni 22, 2008, 23:00:34
edit2Rapporteer  
heheh.. met een bandit word het echt niet beter.. zelfde belachelijke druk.
MCdrijver1

Antwoord #2 Juni 22, 2008, 23:06:08
edit2Rapporteer  
echtwaar????
ik dacht gelezen te hebben dat hij geweldig was.......
vaag, naja, denk zoiezo dat ik ff niet veel geld uit wil geven aan een kite wegens mijn 2e hobby (car audio)
WaZuP

Antwoord #3 Juni 23, 2008, 00:11:46
edit2Rapporteer  
DIE KITE NIET 1:1 VLIEGEN

nee echt serieus, de 12 stuurt al NIET 1:1 laat staan jou 16, ik heb alle sb cb uit 2006 gevaren van  de 5 overpowerd tot en met de 16 underpowerd.
LAAT STAAN DEPOWER 1:1 die heb je NIET MEER

bridle mod werkt wel redelijk.

Echter kennende van de kwaliteit van cabrinha schat ik dat jou doek van je kite zo uitgelubberd is dat ie daarom zoveel kracht kost. Mijn advies weg doen, koop liever voor 300e een mooie 2ehands 16,

Ik weet niet hoe je de crossbows vaart echter kan je een geheim verklappen en dat is dat als je gaat sinussen zoals met een c-kite, je de performance uit de kite "dood". je moet hem insturen en meteen goed "zetten" dan trekt ie t hardst
WaZuP

Antwoord #4 Juni 23, 2008, 00:12:10
edit2Rapporteer  
@ mcdrijver hoeveel db heb je in je auto?
MCdrijver1

Antwoord #5 Juni 23, 2008, 00:43:57
edit2Rapporteer  
hmzz ik zie wel wanneer ik nieuwe kite koop, mod me bridlle wel, en dan zien we wel verderm

@wazup, ik draai geen spl,
na de vakantie aug / september ga ik denk ik weer meedoen met emma SQ,
op spl draaide ik met 1 RE sx12 een beschamende 135.4db, natuurlijk wel in SQ opstelling,

maar ik heb niet zolang gelede nieuwe auto gekocht dus moet nog hier en daar sprokkelen,
setup komt ongeveer zo:

subamp, audison srx-1d
compo ampje: audison vr404 gebrucht op 2 kanalen
compo: hertz mille ml165
sub Resonant engineering sx12
opmaat gepoorte behuizing tuned @ 46hz

gewoon lekker 3 kanaals.
verder nog kleine dingen, denk aan RUCKford 50qmm
tru linedrivers

maja, nu nog ff noodsetupje met jbl gt5-1204br op een fusion nv am10002

Geronimo79

Antwoord #6 Juni 23, 2008, 01:39:52
edit2Rapporteer  
en ik ben blij als ik überhaubt weer werkende boxen in mn auto heb.....

Bandit is ook geen slechte kite, misschien vind je et wel prima hoor.. het is ook een kwestie van smaak. Ik vond het in ieder geval een rot gevoel.  Alsof mn armen uit mn lijf getrokken werden. En ik weet dat neer mensen dat vinden.
Ik denk alleen dat je voor het geld van een bandit,, 2 andere hele gave kites kan kopen die je nog veel fijner gaat vinden. Of mocht je wel geld te veel hebben, wacht ff op de bandit 2 die misschien wat fijner gaat voelen.

Ik zeg ook weg dat ding.. hoor te veel slechte dingen over die crossbow.
Dan gaat een andere kite je gelukkiger maken.. crossbow 2/3 of switchblade? of idd een Bandit, waroo, bullaroo (goedkoooop en erg sterk) Eclipse Thruster 08 (ROARS in the sky), starkites S-bow... ga zo verder.
ligt eraan wat vind je zelf fijn.. wat zoek je in een kite etc..
MCdrijver1

Antwoord #7 Juni 23, 2008, 01:52:41
edit2Rapporteer  
wat ik zoek in een kite,,, tsjah moeilijk te beschrijven,

in principe doet de crossbow het prima en vind ik een hoop mensen TE negatief,
ik heb vorig jaar mijn 12 naish raven door midden gevaren,
toen leende ik op workum van iemand een 12 cb1 en die deed het prima,
niet gemod of watdan ook.
ik vaar ook met storm een best waroo 9, persoonlijk vind ik dat niet bij uitstek een goeie kite,
ik ben meer tevreden met de crossbow, die is al niet direct maar die best geeft helemaal 0.0 feedback,
ik gebruik da ding bijna nooit en heb sinds vorig jaar zoown fluid torque 12 meter,
die vliegt voor mijn doen ECHT prima, je kan echt LOMP hoog springen met achterlijk veel hangtime,
nadeel van dat ding is echter dat de kwaliteit niet echt prima is en absoluut niet kan tippen aan de afwerking van mijn cb1 of best of naish,

ik zoek gewoon een kite met niet zoveel kracht,
liefst een BOW/SLE
en eentje waar je LOMP hoog mee komt.
ik weet niet hoe het trouwens met de hybrid rhino 7 zit kwa bardruk

offtopic
ik zit elke dag minimaal 2 uur in de auto rij ongeveer 700km per week en is een goed klinkend muziekje ECHT super.
plus je leert een hoop relaxte mensen kenne in dat 'wereldje'
nadeel is da et geld kost, veeeeeeeel meer als kitesurfen
knap setje speakers gaan voor ongeveer 1000 euro over de toonbank.
en mijn bekabeling kost al 150 euro
Geronimo79

Antwoord #8 Juni 23, 2008, 01:59:48
edit2Rapporteer  
rhino 07.. ben niet onder de indruk..

Fluid torque 12m.. jep vriend van me vaart er mee, en dies ook erg entousiast. doet er nu f16s mee... nieuwe torques worden steeds beter kwa kwaliteit.
maar goed.. als je een 16m snelle kite wilt die zowat brult in de lucht... eclipse thruster 14 of 16m uit 08... wow wat een kite..
Jordi_1990

Antwoord #9 Juni 23, 2008, 03:59:32
edit2Rapporteer  
rhino 07.. ben niet onder de indruk..

kan jij niet weten, je hebt hem namelijk nooit gevaren. alleen gezien..... en ja ik vaar hem en het is geen megasnelle kite nee maar als je hem in zn juiste windbereik vaard toch echt wel een megalekkere kite! rold makkelijk door zn lijnen dat wel Sad
oja ik heb de switchblade 2007 wel kort gevaren, die is wel lekker hoor, 1:1.
Geronimo79

Antwoord #10 Juni 23, 2008, 04:29:50
edit2Rapporteer  
zeg ook alleen maar ben niet onder de indruk. zeg niet dat het een slechte kite is. heb ze tot nu toe vooral zien kapot gegaan, behalve die van jordi. en wat ik er van gezien heb.. neej.. ik denk dat er een hoop betere kites zijn. maar slecht nee dat is die ook niet.
helium

Antwoord #11 Juni 23, 2008, 14:20:31
edit2Rapporteer  
Vaar zelf best Yarga`s 2007. 7m 1n 11m
Wat een lekkere kites zijn dit!!
De keuze van SLE-mode of gewoon de lekker C-modus is perfect.
Moet zeggen dat de airtime me wat tegen valt, maar de snelheid en constantiteit................ ThumpsUp
Lekkere bardruk, betrouwbaar en vooral Betaalbaar.
Akko

Antwoord #12 Juni 23, 2008, 19:49:47
edit2Rapporteer  
Ik heb ook een CB-1  16 meter.

Heb e.e.a. vorig jaar aangepast en de druk is de helft.
Het scheelt ook wanneer je een waist harnas gebruikt i.p.v. zit-model. De trekrichting met een waistharnas is makkelijker.

Ik heb een tekeningetje van de aanpassing die ik heb gemaakt, maar weet nog niet hoe ik die hier kan uploaden...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.