Beginner, IMPACT vest nodig?

junil

Juni 30, 2008, 22:28:07
edit2Rapporteer  
Hoi,

Heb je als beginner een impact vest nodig? Ik kan net een paar meter staan en doe nog geen spectaculaire dingen, behalve soms voorovervallend op mijn plaat gaan.. ThumpsUp
Is het echt al nodig of ga je dat spprt dingen kopen als je sprongen etc gaat maken?
Wanneer koop je een IMPACT vest?

groetjes ilsie
michiel v geel

Antwoord #1 Juni 30, 2008, 22:48:13
edit2Rapporteer  
het is geen noodzakelijk onderdeel van gear maar ik kan het je zeker aanraden, harde klappers (met meer wind ga je ze voelen) kan je beter hebben je zal langer heel blijven.

FlyingBee

Geen avatar

Antwoord #2 Juni 30, 2008, 23:52:54
edit2Rapporteer  
Ook als je met bindingen vaart is het slim om er 1 met drijfvermogen te nemen anders zink je naar de bodem als je kite in het water ligt.
Nu nog niet nodig maar bij hoge sprongen etc. soms wel fijn (heb er zelf geen hoor maar voel het soms goed haha )
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #3 Juli 01, 2008, 01:11:12
edit2Rapporteer  
Het is geen must, maar er zullen momenten komen waarin je blij bent dat je er een op hebt.
Dus het ligt een beetje aan jezelf of je de extra bescherming wilt ja of nee.
Morres

Antwoord #4 Juli 01, 2008, 04:50:00
edit2Rapporteer  
meer bier/bessen drinken..

iig, niet echt nodig, helpt wel beetje
Jozef

Geen avatar

Antwoord #5 Juli 01, 2008, 17:15:13
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik heb er al vaker wat over geschreven. Natuurlijk is het nodig, slim en veilig. Het geeft wat extra drijfvermogen en bij crashes absorbeert het vest de ergste klap, maar let op, het is geen zwemvest. Ik verbaas me er telkens over dat men kennelijk liever totaal overbodig een boardshort over een wesuite aan doet dan een impact vest wat extra veiligheid biedt. Ik begrijp best dat men er "cool" uit wil zien, maar wat mij betreft veiligheid voor alles.

pindakaas

Antwoord #6 Juli 01, 2008, 18:01:54
edit2Rapporteer  
Veiligheid voor alles, ik heb er ook een en het extra drijfvermogen is toch wel erg handig als je als beginner(ik dus) toch nog regelmatig in het water ligt.
Idefixe

Antwoord #7 Juli 01, 2008, 18:03:28
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik heb er al vaker wat over geschreven. Natuurlijk is het nodig, slim en veilig. Het geeft wat extra drijfvermogen en bij crashes absorbeert het vest de ergste klap, maar let op, het is geen zwemvest. Ik verbaas me er telkens over dat men kennelijk liever totaal overbodig een boardshort over een wesuite aan doet dan een impact vest wat extra veiligheid biedt. Ik begrijp best dat men er "cool" uit wil zien, maar wat mij betreft veiligheid voor alles.

boardshort is op plaatsen als Mirns absoluut geen overbodige luxe ( dan hadden dus nu al die gaten van m'n boardshort in m'n pak gezeten )
FlyingBee

Geen avatar

Antwoord #8 Juli 02, 2008, 01:28:47
edit2Rapporteer  
@Idefixe WORD!!!!!!!!!!!!!! Altijd pak is erg belangrijk zeker als je geen geld hebt en maar 1 pak.Grin
Wat betreft impact vest het is soms fijn maar niet altijd nodig. Kwa drijfvermogen hoop ik niet dat iemand die ooit nodig zal hebben (afgezien degene die met bindingen varen) want zo lang lig je niet in het water als het goed is.
Als je genoeg geld hebt kan je er 1 kopen heb je niet genoeg net als ik heb dan niet haha. En met HP's zit het best in de weg Embarrassed
wazzaah

Antwoord #9 Juli 02, 2008, 01:54:38
edit2Rapporteer  
Ja, eigenlijk zou iedereen met vest en helm moeten varen. Zijn toch een aantal hard-core kiters die ik ken die ermee varen (beetje leeftijd van Idefixe, kan t ook aan liggen Grin )

(HJ) MINI-ME

Antwoord #10 Juli 02, 2008, 04:38:36
edit2Rapporteer  
Ik heb dit impactvest "Gooru van O'neill"... Het zit als een 2e huid en heb er dus ook geen last van..
Mijn waistharnas past er gewoon soepel overheen en zit dus ook niet in de weg..
Achteraf zal de zin of de onzin van dit vest moeten blijken maar voorlopig zit hij mij niet in de weg  ThumpsUp
Vinni

Antwoord #11 Juli 02, 2008, 05:13:29
edit2Rapporteer  
Ik heb nog maar 1 keer gehad dat ik dacht van: een impactvest zou wel fijn geweest zijn.
Toevallig vorige week zondag toen het 25 knopen waaide, en ik op het vlagerige Horst opeens een ubervlaag op de helft van mijn loop trof. Toen kreeg ik echt even geen lucht meer.

Het ligt denk ik vooral aan de omstandigheden (spot, wind en soort tricks) ligt. Maar laten we eerlijk zijn, het is altijd veiliger om er een aan te trekken! En je staat heus niet voor lul ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.