ozone sport 07

Double U

Geen avatar

Juli 05, 2008, 18:40:56
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik ga wellicht een ozone sport 07 kopen, maar ik vaar nu een rhino 05,
en ik vind de 5fth line van north een zeer goed werkend safety systeem.
Ik heb al aardig wat lopen zoeken, maar ik snap nog niet helemaal hoe de safety van ozone werkt.
Het is een kite met 5e lijn, maar volgens mij werkt het niet hetzelfde als bij north kites.
Kan je het b.v. net zo makkelijk weer op het water herstellen als bij de north kites?
Kan iemand mij het uitleggen?

thx
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Juli 05, 2008, 21:39:39
edit2Rapporteer  
Die 5th lijn op een Ozone is niet de safetylijn zoals bij North. Deze ondersteund echt de kite en heeft geen andere functie. Ik vind dat ook een gemiste kans van Ozone, snap ook niet waarom ze voor een dergelijk systeem gekozen hebben. Overigens zit er wel een safetysysteem op, hoe dat precies werkt heb ik niet in de praktijk getest.

Erik de Berik zal je vast wel meer kunnen vertellen hierover.
Goonie

Antwoord #2 Juli 05, 2008, 21:51:07
edit2Rapporteer  
eey double.. ik heb toevallig een sport 2007 in de verkoop.. maar eeuh wat de safety betreft... er zit een zogenoemde o shit handle aan.. daar kun je je leash aan zetten en als je dat de safety zou trekken dan blijft de kite aan 1 power line hangen en zal er totaal geen kracht meer in zitten.. ook zit er een ring aan de chicken loop waar je je leash aan kan zetten.. en als jedan de safety zou trekken dan heb je het zelfde effect als dat je je bar los zou laten.. ik vaar nu al enige tijd ozone en wil het ook zo houden maar dan met de edge maar ik heb er zeer zeker een veilig gevoel bij als ik een crash maak en een safety trekken doe je niet met deze kite mits je een beginner bent en de leash nog aan de o shit hebt zitten.. ps mocht je intresse hebben in mijn 7m sport dan ff een pb'tje sturen
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #3 Juli 05, 2008, 23:19:32
edit2Rapporteer  
Op de 07 sport zit een O-shit handle. als je daar je leash aan vastmaakt en je trekt de safety van je chickenloop. Dan hangt je vlieger gewoon aan 1 lijn te bungelen. Is een hoop werk om alles uit elkaar te halen. Zeker in het water.

Ik heb zelf nog een instinct 06 13m². Ik heb het hier mee geleerd. Nooit een safety moeten gebruiken. Altijd al kunnen vertrouwen op de Volledige depower van de kite. Zelfs in 25 knopen stuurt die volledig gedepowered nog 'perfect'.

@ Michiel Bandit,

Waarom dat ozone er geen 5th line safety op heeft gezet.

Dat komt omdat anders het anti-invert systeem niet meer zou werken.
Double U

Geen avatar

Antwoord #4 Juli 06, 2008, 06:26:55
edit2Rapporteer  
Was aan het kijken naar een rebel 08 tot ik wat reviews over de ozone had gelezen.
Lijkt me een super kiteje voor een leuke prijs 2e hands, maar de voordelen van de simpele north kite doen mij nog steeds twijfelen.
Zag dus ook dat er anti invert lijnen opzaten wat het geheel volgens mij niet overzichtelijker maakt.
Maar zoals jullie al aangeven zal je de safety weinig gebruiken (weinig ervaring met high depower kites) en is de lijn set up misschien een kwestie van wennen.
 Undecided
Komen we toch weer terug bij het  (bazuin_kitesmiley)eerst testen voor je een kite aanschaft!

bedankt zover en @ Goonie: Ben opzoek naar een 9m maar evengoed bedankt.  ThumpsUp

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Juli 06, 2008, 09:37:07
edit2Rapporteer  
@ Michiel Bandit,

Waarom dat ozone er geen 5th line safety op heeft gezet.

Dat komt omdat anders het anti-invert systeem niet meer zou werken.

Dat begrijp ik, maar juist het toepassen van een 5th lijn geeft zoveel extra safety. Als de kite aan een powerlijn hangt na het activeren dan kan hij gaan spinnen zoals de Waroo op het filmpje van North. Probeer dan maar weer eens de boel in het water in elkaar te zetten en te relaunchen. Bij een 5th safety of 4lijns pseudo 5th safety zoals je in 2008 op veel SLE's ziet, komt de kite gewoon recht naar beneden dwarrelen.

Ozone maakt vrij technische kites, vandaar dat ik ook niet snap dat de safety niet ook echt supertecnisch geavanceerd is. De kite zelf (2008) is echt mooi om te zien en heel apart om te vliegen ThumpsUp
sam

Antwoord #6 Juli 06, 2008, 10:08:08
edit2Rapporteer  
@ goonie (en morres)

ik probeer je te een pb te stuuren maar het lukt me niet...
ik heb interesse in je kite, kun jij mij misschien een pb sturen over wat je er voor wilt hebben?

sorry jongens dat het zo moet
Morres

Antwoord #7 Juli 06, 2008, 13:12:11
edit2Rapporteer  
@ goonie (en morres)

ik probeer je te een pb te stuuren maar het lukt me niet...
ik heb interesse in je kite, kun jij mij misschien een pb sturen over wat je er voor wilt hebben?

sorry jongens dat het zo moet
Dan mail je em toch?
PB functie werk gewoon bij mijn weten, ik laat webadmins het ff weten.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.