Waar ik af en toe niet goed van wordt

The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #25 Juli 08, 2008, 08:58:40
edit2Rapporteer  
Leuk verwoord maar dat hoort er nu een maal bij.

zo denkt een beginner: MAAR WAAROM VAART HIJ NIET IN DIEP WATER.

Je zou naar johan moeten luisteren en nog beter een plek met hoge golven en choppy water moeten bezoeken.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #26 Juli 08, 2008, 09:00:26
edit2Rapporteer  
liever 5 beginners op mijn spot dan 1 sjaak. egotripper ga voetballen ofzo
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #27 Juli 08, 2008, 09:03:24
edit2Rapporteer  
vrijwel nooit geen last van beginners.
vaker last van onbehouwen pro's. maar dat begrijp ik ook wel weer, als je los gaat gaat je los en vergeet je weleens wat.

Toen ik 4 jaar gelden begon was ik ook vreselijk aan het niksten en ben ik anderen tot last geweest.net als iedereen hier, ja kom er maar voor uit.... Tongue
dat heb ik altijd in mijn achterhoofd en houd dus rekening met anderen. dan heb je het minste gezeik.
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #28 Juli 08, 2008, 09:13:02
edit2Rapporteer  
@RR Daar heb ik nou geen last van gehad.
Want 10 kiters op het water was des tijds druk.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #29 Juli 08, 2008, 09:19:52
edit2Rapporteer  
vooral dat " MIJN SPOT"  doet het dan weer lekker. En SJAAK we zijn allemaal beginners geweest dus als je  goed oefent word je strakkies vanzelf wel beter en kun je wat beter op de beginners anticiperen
Bobb

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #30 Juli 08, 2008, 09:37:31
edit2Rapporteer  
hey sjaak, een beetje kiter heeft toch helemaal geen last van beginners, je blijft gewoon bij ze uit de buurt of ontwijkt ze..
Als je zoveel last van ze hebt ben je zelf misschien ook nog wel niet zo gevorderd als je denkt te zijn...
Denice

Berichten: 186
Antwoord #31 Juli 08, 2008, 09:50:09
edit2Rapporteer  
Vind jou topic erger dan een beginner.
Wat een arrogantie!!!!!!!!!
Gewoon_Mart

Berichten: 1050
Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #32 Juli 08, 2008, 09:53:34
edit2Rapporteer  
Je moet gewoon niet zeiken!!! Jij bent toch ook beginner geweest?
Of kan je het meteen geweldig? Lijkt mij niet.

Als je, je zelf een beetje normaal opsteld geef je hem/haar het advies om verder op te gaan
oefenen en geef je hem/haar een paar tips zodat ze het beter onder de knie kunnen krijgen.

 ThumpsUp ThumpsUp


Mark1970

Berichten: 194
Antwoord #33 Juli 08, 2008, 09:59:10
edit2Rapporteer  
Sjaakie moet misschien lekker gaan golf surfen..
Daar is een lage tolerantie grens heel normaal...

Verder verdenk ik hem ervan dat ie zelf net 1 week hoogte kan lopen..

Te gek Sjaakie, welkom bij de echte 'die hards'.....sukkel!
Snowman

Berichten: 264
Antwoord #34 Juli 08, 2008, 10:06:40
edit2Rapporteer  
@S de Brie
Je zult binnekort wel stoppen met kitesurfen als je je zo laat opnaaien door een beginner....
Emigreren kan ook nog.

Een beginner ziet er wellicht wat dom uit op het water maar is het heel vaak niet.
Als je als beginner merkt dat een zogenaamde pro geen rekening met je houdt of zich zwaar loopt te ergeren vraag je om reactie. Beginners kunnen JOUW spot bewust verpesten als ze merken dat ze niet bepaald welkom zijn door zich extra onnozel achter hun onkunde te verschuilen.....



Tom Kite

Berichten: 480
Antwoord #35 Juli 08, 2008, 10:27:03
edit2Rapporteer  
Dan zie je het al aan die poephouding, het enige wat er nog mist is de luier, beginner van het eerste uur. Hij vaart het liefst in het allerdrukste gedeelte. De armen dweilen naar voren richting kite, in een soort slaafse aanbidding volgen ze de bewegingen van de vlieger. Verder kijken dan een metertje voor het board doet hij niet. Dat weet je. En als de wal dan dichterbij komt zie je het aankomen. Meneertje kijkt niet eerst achterom, nee, waarom zou je, maar als een prinsesje, zo van iedereen kijkt toch naar mij, wordt de vaarrichting 180 graden verandert. Liefst nog ff de kite met snelheid naar beneden sturen om de doorgang volledig te blokkeren. De ongelovige, schaaapachtige blik die je dan opvangt verwondert je ook niet meer. Je zag het eigenlijk al aankomen.

MAAR WAAROM VAREN DIE MOFO'S OP MIJN SPOT EN NIET OP DE JOUWE ??

   
 

Waar ik me af en toe aan kan ergeren: ervaren mensen die toch hun tricks zo dicht mogelijk bij beginners willen springen om even te laten zien hoe goed ze wel niet zijn, terwijl de beginner zijn uitereste best doet niet in de weg te zitten.
Zelfs tijdens mijn lessen zie ik het soms gebeuren dat een ervaren kiter mijn cursisten gewoon bijna vast vaart.

Serieus we zijn surfers: relax en geef elkaar de ruimte
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #36 Juli 08, 2008, 10:31:07
edit2Rapporteer  
joh straks beginnen ze met de 2e maasvlakte en dan hebben een paar Sjakos ff helemaal geen spot meer, laat 'm maar ff z'n gal spuwen
Sjaak de Brie
Gast
Antwoord #37 Juli 08, 2008, 11:42:57
edit2Rapporteer  
Iedereen die kan kiten, kan ook z'n hoofd en ogen bewegen en om zich heen kijken voordat ie plotseling van richting verandert. Helaas moet ook ik aan het eind van een sessie weer bij de kant komen, na de hele dag zo ver mogelijk van ze verwijdert te zijn geweest. Verder ga ik er niet op in want iedereen die het voor die baby's opneemt is er duidelijk ook een, dat lees je , dat weet je.
leeany

Berichten: 844
Antwoord #38 Juli 08, 2008, 12:16:58
edit2Rapporteer  
Iedereen die kan kiten, kan ook z'n hoofd en ogen bewegen en om zich heen kijken voordat ie plotseling van richting verandert. Helaas moet ook ik aan het eind van een sessie weer bij de kant komen, na de hele dag zo ver mogelijk van ze verwijdert te zijn geweest. Verder ga ik er niet op in want iedereen die het voor die baby's opneemt is er duidelijk ook een, dat lees je , dat weet je.

haha kneus,
eerst een discussie starten en "er niet verder op in gaan". pussy. nu moet je ook de volle laag ontvangen Grin

niet iedereen die kan kite, kan ook tegelijk zijn hoofd en ogen bewegen, ze zijn zo gefocused op het blijven staan en goed kunnen draaien.

ga duintrekken ofzo.. lekker alleen, en een vorm van sex waardoor je misschien je frustraties kwijt raakt.
Snowman

Berichten: 264
Antwoord #39 Juli 08, 2008, 12:42:28
edit2Rapporteer  
@Sjaak
Hoe oud ben je eigenlijk ?
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #40 Juli 08, 2008, 12:44:59
edit2Rapporteer  
als er een beginner voor je vaart, en het strand komt dichtbij dan draai je zelf toch tijdig om: dus voor de beginner zn actie kan maken.... ik ben ook beginner geweest (nou net beginner af zeg maar) en er komt van alles bij kijken en dan zie je maar zo iets over het hoofd. beetje jammer dat je er zo op reageerd! zo wordt het niet gezelliger op de spot!
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #41 Juli 08, 2008, 12:55:00
edit2Rapporteer  
Iedereen heeft zo wel zijn vervelende momenten met beginners gehad (denk ik). Vooral de kite op 12 uur houden als hij wacht, vind ik persoonlijk er vervelend. Wat ik dan doe is er downwind langs varen en gewoon ff zeggen dat als hij wacht, hij de kite wat lager moet houden. De keren daarop zie je het hem dit negen van de tien keer ook doen.

Dus, als je hem gewoon even aanspreekt, dan weet hij ook wat hij fout heeft gedaan en zal hij er hoogst waarschijnlijk rekening mee houden ThumpsUp
Sjaak de Brie
Gast
Antwoord #42 Juli 08, 2008, 14:09:59
edit2Rapporteer  
Thanx, rudo voor de anwb Forum tip. Wist niet dat die ook een forum hadden, ga ik inderdaad gebruik van maken.

Windsurfers, aaargghh die zijn ook erg , iemand nog een tip, welk Forum ?

Overige reacties verwijs ik door naar :  http://www.babyforum.be/
Leon aero2
Gast
Antwoord #43 Juli 08, 2008, 14:13:42
edit2Rapporteer  
Thanx, rudo voor de anwb Forum tip. Wist niet dat die ook een forum hadden, ga ik inderdaad gebruik van maken.

Windsurfers, aaargghh die zijn ook erg , iemand nog een tip, welk Forum ?

Overige reacties verwijs ik door naar :  http://www.babyforum.be/


Forum van wehkamp is uitermate geschikt.... daar doen ze er dan ook echt wat mee!
180cc

Berichten: 186
Antwoord #44 Juli 08, 2008, 14:29:37
edit2Rapporteer  
Sjaak je hebt groot gelijk
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #45 Juli 08, 2008, 14:47:25
edit2Rapporteer  
als beginnende kiter zijnde ben je (als het goed is) het meest geconcentreerd bezig met het  kijken naar je kite omdat je ''het gevoel'' nog moet opbouwen waarbij je precies voelt waar je kite staat en je dus veel meer tijd hebt om rond te kijken.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #46 Juli 08, 2008, 16:00:45
edit2Rapporteer  
Morres kan deze Sticky?
Nee, maar wel verwijderd worden..
Rooky

Berichten: 190
Antwoord #47 Juli 08, 2008, 16:09:29
edit2Rapporteer  
iedereen moet het toch leren! ik heb ook al eens problemen gehad met kite launchen ja!
dan vloek je ff vol maar dan leg je wel ff uit hoe het zit zodat ie t de volgende x wel goed doet!


als jij daar als (ervaren) kiter last van hebt. ben jij op dat moment de enige die er iets aan kan doen! of door hem er op te wijzen of met je getalenteerde moves er omheen te gaan of even te wachten! dat hebben ze bij jou waarschijnlijk ook vaak genoeg moeten doen! loser

ltrr
pimpoldi

Berichten: 818
Antwoord #48 Juli 08, 2008, 19:36:43
edit2Rapporteer  
ik als nog best wel beginner zijnde, ben ook blij als ik op me board sta!, nu is het bij mij nooit druk. maar ik kan begrijpen dat als ik op een drukke spot bezig ben, ik moeite zou hebben met om me heen kijken! als beginner heb je gewoon nog niet genoeg controle en moet je naar je kite blijven kijken, anders gaat het helemaal fout!
beetje onzin dus die reactie van je!
gr pim
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #49 Juli 09, 2008, 00:56:12
edit2Rapporteer  
Ik vind beginners passeren, zonder ze te raken, juist een uitdaging!
Goed inschatten of ze gaan crashen voor je neus en hoe je dat gaat oplossen, bovenlangs, onderlangs, eroverheen...constante scherpte...enorme adrenaline kick.

Zonder snelheidsverlies slalomen tussen het woud van op het verkeerde moment omhoog gestuurde vliegers, natuurlijk zonder snelheidsverlies en zo dicht er langs dat je nog net die bewonderende gedachten bijna kan horen!

Dicht achter ze varen tot ze plotseling gaan keren en dan ''net'' een aanvaring voorkomen en dan geef je ze even ''de blik''. Je weet wel, ''geeft niet joh, los ik even voor je op'' zeg maar de coole kite look.

en natuurlijk nog even een boardje terugbrengen dat ze na een half uurtje draggen net bijna zelf te pakken hadden!

jaja, beginners zijn een feest!!!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.