Verslagje Brouwersdam, voor de thuisblijvers

Wimt

Juli 14, 2008, 18:52:09
edit2Rapporteer  
Was toevallig een testdag van Flysurfer, wist ik niet. effe teste dus. Kwam bij hun tent, had al oogcontact met een mooie blonde, knipoogde naar haar, en zij naar mij terug (commercie vermag wat), maar verloor oogcontact, wegens een handcontact met een oudere man, die mij letterlijk aan mijn handje zijn tent insleurde, terwijl ik nog een beetje hulpeloos (en verloren), naar dat blonde wicht keek.
Ik moest testen. Hoe groot wil jij? vroeg ie.
Haar cup D is wel goed, vind ik.
Hij bedoelde kwadraten.
Ik weer bij de les.
Eerst een 8 m Pulse 2 getest. Makkelijke kite, veel hoogtelopen, enorm, maar wat onconstante power. Voor een beginner een topkite dus; onverslijtbaar.

Later de 12 m Psycho 4 getest; hij vond het wat veel wind voor mij, dus is er nog een 4de depowermogelijkheid, en dat is; een velcron klep in de kite openen, waardoor ie vulling kwijtraakt. Constante power, enorme depower; je hebt met een 12m kite alle winden onder je bereik; je neemt alleen een kleinere kite, als je sneller wilt draaien.
Echt super easy; top voor old-school, en dat deden de testers daar dan ook super. De ene kiteloop na de andere, maar ik zag ze geen new-school doen. Ik heb er wel een unhooked railey mee gedaan, en dat gaat ook wel; lukt niet met de Pulse (backstall).

Toch kreeg ik na een paar uur heimwee naar mijn NEW, maar deze kite is echt geschikt voor 90% van de kiters (ik behoor bij die 10 % andere kiters). Ik wil iets meer vuur, deze kite is echt te gemakkelijk. Ik wil er nog een 9 m bij, maar de verkoper is op vacantie.

Zag weer een kite in 2en gaan, bij een klap op het water. Vorige keer zag ik, bij weinig kiters aanwezig op dat moment, toch in 1 ochtend, 4 kiten in 2en gaan, 2 Waroo`s (les), een Airrush en nog 1. Dat heb je natuurlijk niet met een Flysurfer, je kunt daarmee mee stunten wat je wilt.

Ik heb nagedacht, waaraan dat in 2en gaan ligt. Je hoort een klap, en die klap is niet van de LE, wat veel mensen denken, maar van het hele doek, dat op spanning komt, omdat de struts nog een enorm snelheids moment op het moment van de klap hebben, en die struts drukken daardoor, wegens hun massatraagheid, tegen het doek. Het doek komt dan razendsnel op spanning, en fungeert dan als een conus v.e. luidsprekerbox. De strut wijkt dus uit, naar de kant waarheen zijn kromming gaat, dus het scheuren begint dus ook altijd bij die kromming. Lichtere struts, bijv. Ozone en Slingshot, geven dus ook minder scheurproblemen. Minder kromming helpt ook wel. Cabrinha heeft vrij dikke struts, dus dat zal wel eens het vaker scheuren van de Cabrinha`s kunnen verklaren.

Ik die vent dus helpen met zijn plank. Niet alleen kiters helpen mekaar. Ik was vandaag a.h. mountainbiken in de Ardennen. Zag ik een 2 auto`s, met in de achterste auto een mooie blonde. En zij knipperde met haar koplampen (!) naar de auto ervoor. Als echte kerel moet je dan wel stoppen. Dus stopt hij midden op de weg, was toch geen verkeer. Zij manouvreert handig om zijn auto heen, draait onderwijl de zijruit open, stopt schuin achter zijn auto, waar zijn benzineklep zit, zij klapt die klep dicht en rijdt verder. Toen die kerel mij later voorbij reed, lachte hij nog steeds.

Heb op Brouwersdam ook mijn nieuwste board getest; super pop en hoogtelopen, en vooral super wendbaar, ondanks 1.36m bij 39 cm. Dus ondanks ronde tips (wendbaar), toch goed hoogtelopen (rails Trax). Plank is bombproof (klaar voor NEW-school),  bijna 4 kg, maar geen bezwaar. Flex is slechts 6 cm (veel pop), maar comfort is toch goed (ronde tips). Ik was qua comfort ook niet erg verwend, ik had hiervoor een eigenbouw met veel flex, 13 cm, maar 43 bij 1.25m. Brede planken klappen echt bij sprongen, ondanks de flex.
Er komt hiervan, op de eigenbouw site, een on-line d.h.z.-cursus, met 24 foto`s (1 rolletje, nu nog bij Kruidvat).
Heb nog steeds geen dig. camera, ook geen compu. Mijn vriendin is work-a-holic, dus met internet thuis, neemt ze haar werk ook mee naar huis, en dat moet niet.

Heb daar meteen mijn Waroo verkocht, 7 m van 06. Low-end is super, maar high-end is slecht, net zo hoog als mijn NEW 11m, en die draait ook nog net zo snel. Dus weg ermee, incl. bar en lijnen voor 125 euro. Heb je meteen one-pump en en niet verdraaien met de 5de lijn bij rotaties systeem. Heeft Flysurfer nu ook, maar het terugdraaien gaat vrij zwaar, ik kan hen adviseren voor een betere lagering daarvoor.
Een rollager, zoals ik dat heb, of smalle weien van max 2 mm breed, van hoogwaardig staal (lagerstaal).
Of de koper ook gaat roteren met mijn kite, dat denk ik niet, was een beginner. Maar hij kan wel meteen een patent aanvragen op dit systeem, en dat voor slechts 125 euro Joepie.
Heb trouwens nog een 11 m Tribla 06 liggen, met dezelfde systemen en dezelfde beroerde staat van onderhoud, zelfde prijs. 

Morgen Neeltje ThumpsUp  

Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #1 Juli 14, 2008, 19:41:15
edit2Rapporteer  
Wimt, je zit weer dik uit je nek te lullen.

Je had er gisteren moeten zijn, heerlijk de SA II 19m² kunnen varen.

Morgen neeltje zeg je. Ik zal het overwegen. Als er genoeg wind is ben ik er rond 15h
Parkie

Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #2 Juli 14, 2008, 19:50:18
edit2Rapporteer  
Die zwart-gele New kite was jij dus..........

EN eeeeh je kunt zeggen wat je wil, maar ik vond het best een leuk stukje proza....
Ocean-Limbo

Antwoord #3 Juli 14, 2008, 21:06:20
edit2Rapporteer  
Leuk stukje over de Flysurfers.
Ik sta te springen om ze zelf eens te testen!
Nicolas

Antwoord #4 Juli 14, 2008, 21:15:18
edit2Rapporteer  
heb ik niet eens gezien
Frank77

Antwoord #5 Juli 14, 2008, 21:51:49
edit2Rapporteer  
Mooie analyse over je klap van de kite op het water.
En eeuh, als je geen inet thuis hebt.. hoe check je dan de wind sites en vooral waar type je die mooie proza's?

jorden

Antwoord #6 Juli 14, 2008, 22:43:26
edit2Rapporteer  
 schater Joepie YeSS
naishdude
Gast
Antwoord #7 Juli 15, 2008, 11:04:34
edit2Rapporteer  
hoi, hier nog een impressie van die FS meeting op de brouwersdam...   http://picasaweb.google.be/fleliard/FlysurferDealermeeting?authkey=XreDdcP43rU
wie zich herkend stuur een berichtje met emailadres, dan stuur ik je de foto in kwestie wel in vol format door..
greetz
Frank
Wimt

Antwoord #8 Juli 17, 2008, 18:35:51
edit2Rapporteer  
Was laatst op Neeltje, verslagje; Veerse Dam gaf daar les; zij zijn wel zo netjes om lopend naar de spot te gaan. Roha gaat met de SUV zelfs het strand op, da`s een slecht voorbeeld. Ik begeef mij hier weer op gevaarlijk terrein, want ik ken die aardige jongens daar, maar de waarheid, en spot-behoud, gebieden mij dit te vertellen Embarrassed. Roha schijnt ook een sleutel te hebben van die versperrings-paal; kweet ni waarom.

Die Veerse Dam lesclub vaarde overigens met Cabrinha, de nieuwste natuurlijk, converse dacht ik of zoiets. Gingen niet kapot zei ie. Maar na een jaar moet je ze weg doen, zei ie, want dan wordt het doek minder wegens de UV.
 Zag wel een les-Bandit helemaal kapot gaan.
Was wel vlagerig. Had mijn F-one footpads getest, maar mijn voetbanden hebben een te wijde plaatsing op het board, waardoor ik op die dag telkens uit de voetbanden vloog. Heb ik nu aangepast.
Had die voetbanden gekocht, na aanraden op dit forum, ze zijn inderdaad fantastisch. Aardige en kundige verkoper aldaar (Op Brouwersdam) en hij vertelde, dat de nieuwe REV van SS, aanpasbare toming krijgt, zodat je de toming kan aanpassen aan jouw stijl, new-school; dan is ie meer Fuel, old school; dan is ie meer Turbo.
Zie je bij meer merken nu denk ik, en is een goede ontwikkeling.

Mijn nieuwe board is opvallend wendbaar, net of er stuurbekrachtiging  op zit. Omdat ie wat zwaar is en wat weinig flex heeft, ga ik met mijn net gekochte bovenfrees, in het 4 mm triplex, nog 2 channels maken, kijken wat dat doet Roll Eyes

Matjas the scissor-kid

Antwoord #9 Juli 17, 2008, 19:10:39
edit2Rapporteer  
wow...Wimt...waar koop jij die bovenvrees van? en wat voor een is het?

Ik bedoel...je doet toch alleen vrijwilligers werk Tongue of heb je je pinda verkocht Tongue
Wimt

Antwoord #10 Juli 17, 2008, 19:37:03
edit2Rapporteer  
Met kortings-pas, trouwe-leden pas, actie-korting (ook op alle gekorte prijzen) en 4 inleverbonnetjes van 1 euro, kostte dat ding 25 euro (ik had afgedingd, want er zat een krasje op schater.

Als er zoveel kortingen zaten op mijn dinges, dan hield ik geen cm meer over schater.

Na 5 jaar samenwonen, heb ik ook niet zoveel meer aan mijn dinges. Hoewel mijn gereedschap roestig is, omdat er geen afdakje boven zit, is mijn vriendin er niet meer, letterlijk, zo happig op. Eigenlijk zouden vrouwen na 5 jaar samenwonen, weer naar een heropvoedingskamp moeten, zodat ze weer weten, waarom het mannen eigenlijk om gaat .
Nu draait mijn vriendin zich al om, als ze 1 rouwende nagel ziet, vroeger kon het smeervet tot aan mijn oksels zitten, dan zag ze dat zelfs als glijmiddel.
Dan draai ik me ook maar om, en regiseer mijn eigen natte droom. En als het laken dan nat is, dan word ik meteen in de hoek van de vieze oude mannetejs geplaatst. Ook al zeg ik dat het vocht niet van een lekkende prostaat was schater
Wimt

Antwoord #11 Juli 17, 2008, 20:02:15
edit2Rapporteer  
De Pinda gaat naar de eerste aanmelder voor het NKV, dus daar verdien ik ook niks aan.

Trouwens, ik heb geen hoogte(boven)vrees(vrees), maar een bovenfrees Joepie.
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #12 Juli 17, 2008, 20:31:41
edit2Rapporteer  
wim ik ga je verhalen nog leuk vinden als je zo doorgaat.
Wat een slap geouwehoer weer zeg. Van niks maak je een mooi verhaal
Wimt

Antwoord #13 Juli 18, 2008, 17:32:29
edit2Rapporteer  
Je bent geen friese stijfkop, Leander, je hebt me ooit gehaat ThumpsUp.
michiel v geel

Antwoord #14 Juli 18, 2008, 20:44:16
edit2Rapporteer  
dit is idd gewoon weer lekker slap geouwehoer wimt zo kennen we je
Leander

Antwoord #15 Juli 21, 2008, 09:28:10
edit2Rapporteer  
Je bent geen friese stijfkop, Leander, je hebt me ooit gehaat ThumpsUp.

Is maar goed dat ik dan ook niet uit Friesland kom, maar uit het mooie Brabant.
Nog even en ik ga zelfs op de Pinda's varen met een gefabriceerde Bow Kite  loser
Wimt

Antwoord #16 Juli 23, 2008, 19:32:53
edit2Rapporteer  
Woont mijn schoonfamiliie, dus Brabant levert ook nog schone dames aan die friezen.

Hilvarenbeek, ben er 1 keer per 3 weken, een heel weekend, dus kun je meerijden, want ik ben niet lang bij mijn schoonfamilie, dan ga ik kiten ThumpsUp.
(R)Ikke

Antwoord #17 Juli 23, 2008, 20:00:31
edit2Rapporteer  
Wim, schrijf is wat minder lang, dan heb ik ook zin om te lezen
Leander

Antwoord #18 Juli 24, 2008, 12:29:06
edit2Rapporteer  
Woont mijn schoonfamiliie, dus Brabant levert ook nog schone dames aan die friezen.

Hilvarenbeek, ben er 1 keer per 3 weken, een heel weekend, dus kun je meerijden, want ik ben niet lang bij mijn schoonfamilie, dan ga ik kiten ThumpsUp.

Meerijden doen we maar niet he, we moeten nu niet te close gaan worden.  Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.