springen op strand, gevolg: breuk

Tim!

Juli 15, 2008, 11:11:54
edit2Rapporteer  
Voor ik aan m'n verhaal begin wil ik wel zeggen dat ik weet dat het mijn eigen schuld is  loser
Maar om te beginnen:
zaterdag 12 juli:
We waren in de voormiddag al naar het strand gegaan met 5 vrienden, er stond die dag een aardige 5 beaufort (weet niet exact hoeveel knopen), aagezien 1 van ons de dag ervoor ook al had gevaren en nu niet veel zin meer had hebben we ons eerst nog wat bezig gehouden op het strand met wat jumps e.d, dit wel allemaal op het zachte zand en met onze schoenen aan!
Het was eigenlijk nog plezant maar we kregen toch meer en meer zin om het water op te gaan, dus kleden we ons om en springen, nouja worstelen ons in onze wetsuits.
Die ene die de dag ervoor al op het water had gezeten bleef langs de kant maar wandelde wel ff met me mee naar het water, en toe we bijna aan het water waren zette hij me aan om nog een keertje te springen. Nu voel je het wel al komen zeker? Ik dus daarop ingegaan en gespongen (achterafgezien beter niet gedaan).
Ik sprong dus maat stuurde mn kite te laat terug m.g. dat ik een ferme voorwaardse kracht kreeg en veel te snel neerkwam, lande op mijn rechterenkel (blote voeten, hard zand) en voelde direct een enorme pijnscheut!
Mn maat natuurlijk direct bij mij en mn kite ( die ik nog onder controle had) laten overnemen. Hij vroeg of alles ok was, ik zei ja omdat ik dacht dat mn voet enkel zwaar verstuikt was, hij was trouwens al direct ferm gezwollen.
Dusja ik ga naar de kant omdat ik die druk toch niet kan houden op mn rechtervoet, maar hoopte dat het morgen wel beter zou zijn.
zondag 13 juli:
Er was prachtig weer voorspeld dus had ik geen zin om naar huis te gaan, of naar een dokter te gaan, en ben ik dus vandaag ook nog aan zee gebleven. Ik had al wat ijs op mn voet gelegd maar de zwelling (binnenkant+onderkant vanaf het hielbeen tot voorbij de helft van mn voet) nam allesbehalve af en begon nu ook blauw uit te slaan. ThumpDown
Ik heb die dag noch de hele tijd rondgesjokt op het strand, uiteraard ferm mankend en met veel pijn, en was uiteindelijk toch blij dat ik thuis was en eindelijk kon rusten.
maandag 14 juli:
'S morgens zag mn voet nu bijna volledig blauw, en mn moeder zei dat ik toch maar eens naar de dokter moest.
Dokter stuurde me door naar het ziekenhuis voor foto's te laten nemen en jah! aan de onderkant van mn voet is een stukje bot afgebroken... Nu is het minstens 3 weken gips, en het zou volgens de dokter weer goed moeten komen.
Nu wil het wel lukken dat we vrijdag vertrekken voor twee weken naar Turkije loser het zullen dus nog twee lastige weken worden Grin
Wietze

Geen avatar

Antwoord #1 Juli 15, 2008, 11:25:23
edit2Rapporteer  
Lullig, sterkte met je herstel en een fijne vakantie gewenst!
Gewoon_Mart

Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #2 Juli 15, 2008, 11:43:26
edit2Rapporteer  
Sterkte man!
Erik de Berik

Antwoord #3 Juli 15, 2008, 13:16:32
edit2Rapporteer  
 Embarrassed Stoer doen met gevolg.Ik wens je erg veel sterkte met herstel.Tip van een ouwe hond:blijf je knie veel bewegen en zoveel mogelijk je enkel ook(zal moeilijk gaan in gips),rust roest en je herstelt strax sneller.
Sterkte ThumpsUp en enjoy Turkije!
Dylan

Geen avatar

Antwoord #4 Juli 15, 2008, 14:57:34
edit2Rapporteer  
Aiii das klote. Echt een nachtmerrie zo voor vakantie. Maargoed stoer doen we allemaal!! sterkte
M.Kort

Geen avatar

Antwoord #5 Juli 15, 2008, 17:59:44
edit2Rapporteer  
ehhh ik heb dit ook gedaan en heb gelukkig alleen mn voet zwaar gekneusd.
Linker voet voor mij.

dom dom, ik weet het.
jaapd

Antwoord #6 Juli 15, 2008, 19:37:27
edit2Rapporteer  
Je staat op het strand, een goede 5 beaufort en je hebt geen zin omdat je de dag ervoor ook al gevaren hebt...

Kan je dat eens uitleggen?
Tim!

Antwoord #7 Juli 15, 2008, 20:33:00
edit2Rapporteer  
ja idd stoer doen, maar moet er wel de gevolgen van dragen Smiley
Je staat op het strand, een goede 5 beaufort en je hebt geen zin omdat je de dag ervoor ook al gevaren hebt...

Kan je dat eens uitleggen?
Dit was mijn maat hé, zijn uitleg was dat de dag ervoor een paar kilometer downwind had gevaren, maar hij had ook wat schaafwonden op zijn heup, en dit schuurt nat. met zn waist...
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #8 Juli 15, 2008, 20:59:21
edit2Rapporteer  
Mja ik zie wel vaker iemand ff een sprongetje maken op het strand.
Zelf waag ik me er niet meer aan. De meeste ongelukkgen gebeuren nou eenmaal op het land.
Ik zie een vriend van me 8 jaar geleden nog met een 2 lijns F-one door de lucht vliegen. Sleutelbeen en bovenarm gebroken, sindsdien nooit meer gekite.

Niet meer doen, is gewoon te gevaarlijk Wink
Idefixe

Antwoord #9 Juli 15, 2008, 21:46:14
edit2Rapporteer  
Goed dat je je verhaal hier verteld ! Sterkte verder!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.