aan allen die met Naish Double Depower Bar varen

stijn depauw

Juli 16, 2008, 22:17:58
edit2Rapporteer  
Graag een beetje advies aub want ik ben op de sukkel met deze bar.
Foto :
Dat gele touwtje loopt door een plastic buisje, voordien was dit een origineel grijs touwtje maar dit was vrij snel stuk.  Ik dus naar Roha en die jongens hadden een originele vervangkit bij Naish aangevraagd, dus balletje + touwtje.  Die van Roha hebben echt veel moeite gedaan om dat gele touwtje opnieuw door dat buisje te prutsen.  Maar toen ik ging varen ging dat rode balletje constant in double depower mode.  Maw. het rode balletje passeerde voorbij dat ijzeren dingetje, terwijl het daar vroeger bleef hangen tenzij je hem doorduwde.  En hierdoor komt mijn 5de lijn in een hele wijde boog te hangen.  Als ik het balletje dan terugtrek voorbij het ijzeren dingetje hangt die opnieuw strak.  Iemand een idee wat we verkeerd doen ?
Mijn probleem is dat ik in geen enkele winkel een DD bar kan vinden die als referentie dient om te vergelijken.
Bedankt voor de gouden tip !!! 
remcokite

Antwoord #1 Juli 16, 2008, 22:27:02
edit2Rapporteer  
Het bij jou gele lijntje moet nog door het ijzeren "katrolletje" heen.
das alles , en let er op dat de lengte goed is !

groeten
remcokite

Antwoord #2 Juli 16, 2008, 22:33:25
edit2Rapporteer  
Dus als je de bar van je af drukt zal ie de extra depowder lijn aantrekken, zoals het nu zit werkt het dus net verkeerd om !.

Jacobus

Antwoord #3 Juli 17, 2008, 23:45:19
edit2Rapporteer  
Klopt wat Remco zegt. Het touwtje moet door het katrolletje. Wat je het beste kan doen is het knoopje die bij (in) je rode balletje zit van het gele touwtje eruit halen. Vervolgens ga je eerst van bovenaf door een gaatje in het rode balletje. Deze gaat dan door het katrolletje heen (onderste gaatje van je katrolletje) en dan weer omhoog door het andere gat van het rode balletje. Hier leg je dan vervolgens weer een knoop in. Klaar is Kees. Je moet wel dezelfde lengte als een orginele dd powerkoord hebben. Als je deze niet hebt wil ik het koordje wel voor je opmeten. Als ik morgen nog tijd heb gooi ik ook nog wel even een foto op het forum...

Kan je trouwens niks vinden op de naish site? Succes met de montage (lijkt ingewikkelder dan het werkelijk is).
stijn depauw

Antwoord #4 Juli 31, 2008, 17:57:49
edit2Rapporteer  
Klopt wat Remco zegt. Het touwtje moet door het katrolletje. Wat je het beste kan doen is het knoopje die bij (in) je rode balletje zit van het gele touwtje eruit halen. Vervolgens ga je eerst van bovenaf door een gaatje in het rode balletje. Deze gaat dan door het katrolletje heen (onderste gaatje van je katrolletje) en dan weer omhoog door het andere gat van het rode balletje. Hier leg je dan vervolgens weer een knoop in. Klaar is Kees. Je moet wel dezelfde lengte als een orginele dd powerkoord hebben. Als je deze niet hebt wil ik het koordje wel voor je opmeten. Als ik morgen nog tijd heb gooi ik ook nog wel even een foto op het forum...

Kan je trouwens niks vinden op de naish site? Succes met de montage (lijkt ingewikkelder dan het werkelijk is).
Hey Jacobus heb je zo'n foto aub ? Merci  loser
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.