Soul.

KiteDemon

Berichten: 6806
Juli 19, 2008, 11:02:08
edit2Rapporteer  
Kitemag lezend kwam ik een stukje tegen over de soul in de kitewereld. De soul zou er een beetje uit zijn bij de jongere garde. Met een glimlach lees ik dat Tijn met zijn 24 jaar zich inmiddels een veteraan voelde. Wow...dat maakt mij een een hoop andere kiters dus fossielen.
Wat is er loos?! Helemaal niets!
Soul komt uit jezelf en is niet leeftijd of activiteit gebonden. Het is het plezier, de fun, de passie, de drang die voortvloeid uit de bezigheid. Het geeft je voldoening and makes you feel alive!
Ik denk dat de jongere garde meer beïnvloedbaarder is voor het marketinggeweld van de kite-industrie, waar de boodschap meestal is om je het coole imago aan te meten door bepaalde produkten aan te schaffen.
Zonder competitie heeft de kite-industrie geen boost. Die competitie wordt hoofdzakelijk bepaald door wat anderen van jou kunsten vinden. Imago heeft ook te maken met hoe anderen over jou denken.
Soul en imago staan helemaal los van elkaar, maar in het kitewereldje uiteraard wel met elkaar verweven.
De jongere garde wordt een vertekend beeld gegeven. Is ook niet zo gek want dat heet marketing en de competitie speelt daarin een belangerijke rol. Het competitiewereldje is maar een heel klein percentage van de totale kitewereld.
Uiteindelijk is de soul altijd aanwezig en die paar pubertjes met een grote mond die het meer om imago gaat, draaien altijd weer bij of stoppen met kiten omdat de soul gewoon niet aanwezig is.

 Regelmatig is er uit mijn nonkite-omgeving aan mij gevraagd wat mij bezield om vroeg op te staan, en op een koude natte winderige winterdag in de auto te springen, bakken geld aan brandstof te verspillen, om vervolgens in de noordzee te gaan liggen............dat is soul. Anderen verklaren mij voor gek.
Imago boeit me niet.......als ik er maar gelukkig van wordt en wat anderen ervan denken boeit mij ook niet. 

Imago is voor veel pubers nou eenmaal een fase.
~Arjan
Founding Father

Berichten: 1841
Antwoord #1 Juli 19, 2008, 11:19:38
edit2Rapporteer  
Eens. In de 10 jaar dat ik kite heb ik, vanaf de start gemeten, misschien wel 80% weer zien gaan. Geen probleem overigens en soms zien we na jaren weer een oude bekende op het water. Er zijn ook tijden dat je druk kan zijn met andere zaken.

Imago zoekers  ThumpDown Soul riders ThumpsUp.

Herkennen jullie deze nog (al even niet meer gezien)?
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #2 Juli 19, 2008, 11:24:45
edit2Rapporteer  
Ha ha...Erikkie.
Is al weer aan de bak na een tijd met zijn huis bezig geweest te zijn en veel tijd in les gestoken te hebben.
Rutger
Founding Father

Berichten: 856
Antwoord #3 Juli 19, 2008, 11:45:05
edit2Rapporteer  
Klopt Ar dat mensen komen en gaan maar dat neemt niet weg dat er altijd wel een rede is om niet te gaan. Levens veranderen door de loop van de jaren. Dat maakt het ook leuk  ThumpsUp.

Maar tot de orde van de dag......vanavond maar weer ff naar de Sluf...you 2?
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #4 Juli 19, 2008, 19:01:11
edit2Rapporteer  


Herkennen jullie deze nog (al even niet meer gezien)?

Hoi Arjan ben alweer een lange tijd aan het kiten en geef veel les in de weekenden voor Bart Surf en Soul.
Was vandaag op oostvoorne aan het knallen en het was één en al Soul  Oh Yeahhhh   Joepie.
Mooi verhaal Fer.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.