Safety Best 2008 bar werkt niet!

Antwoord #100 Augustus 11, 2008, 00:53:48
edit2Rapporteer  
Dit staat er op de Best website:

Posted: Sat Aug 09, 2008 5:10 pm    Post subject:   

--------------------------------------------------------------------------------

We increased the locking friction on the 08 stopper because that was what customers requested when we consulted them during the 07 season. That change was made because by far the majority of those who were asked, requested it.

If you find that this change is not to your liking, then you have the option of taking three minutes out of your day to untie the rope and flip the stopper ball. This will reduce the locking friction of the stopper and return the bar to an 07 style loading.

If you are unwilling to make this change to accomodate your own riding preferences then it's not really up to us to do it for you. We try our best to provide exactly the gear you want, but it is impossible to please all of the people all of the time.

You will no doubt be pleased to know that for 09 the stopper friction has been reduced. No doubt i will get it in the neck from riders who prefer the current loading.

C'est La vie...

Niet handig als dit het safety systeem tegenwerkt maar er is al een paar keer verteld hoe je dit op kunt lossen!
Poeri

Antwoord #101 Augustus 14, 2008, 00:14:06
edit2Rapporteer  
Dudes, ik heb een nieuwe bar gehad. saftey werkt nu perfect!

Probleem ligt aan de stopperball

Best is tha Best
spruce

Antwoord #102 Augustus 14, 2008, 09:15:35
edit2Rapporteer  
Dudes, ik heb een nieuwe bar gehad. saftey werkt nu perfect!

Probleem ligt aan de stopperball

Best is tha Best

hoe heb je dat geregeld?
Poeri

Antwoord #103 Augustus 14, 2008, 09:52:36
edit2Rapporteer  
Gewoon bij me dealer langs geweest, en het probleem uitgelegd. de depowerlijnen waren al aan het slijten. dus er was iets niet juist met de bar van binnen, daarbij de saftey dat niet werkte = nieuwe bar.
Zo behoort het bij iedere dealer te gaan heb ik te horen gekregen!
spruce

Antwoord #104 Augustus 14, 2008, 09:54:24
edit2Rapporteer  
en wie is jou dealer?
Poeri

Antwoord #105 Augustus 14, 2008, 09:58:43
edit2Rapporteer  
Surf in Style!
spruce

Antwoord #106 Augustus 15, 2008, 13:58:07
edit2Rapporteer  
Ik heb besloten om een 5e lijn op mijn waroo te gaan zetten.
Standaard setjes spreken me niet heel erg aan, omdat de 5e lijn niet afkoppelbaar is.
Ik wil de 5e lijn kunnen losgooien op momenten dat hij de kite doormidden dreigt te snijden.
Mijn plan was om dit te maken met een oude BEST leash.
Nu ik het even ging uittekenen kwam ik er achter dat dit nog niet zo makkelijk gaat.
Je 5e lijn wil je namelijk door je bar heen hebben en als je je safety trekt moet je bar vrij over de 5e lijn heen kunnen bewegen.
Dus ja hoe monteer je dan nog een afkoppelsysteem op je 5e lijn waarbij je bar ook nog gewoon over de 5e lijn heen kan schuiven?

Iemand suggesties?
Zijn er niet toevallig andere merken die dit als optie op hun bar hebben zitten?
JorritPi

Antwoord #107 Augustus 15, 2008, 22:17:51
edit2Rapporteer  
Mijn safety van mijn 2008 bar werkte perfect. Woendag was ik met mijn 7m Waroo aan het kiten en toen schoot het liptje van mijn chickenloop na een sprong los. Natuurlijk gelijk de bar los geladen maar met 45knopen viel 100% van de power uit de kite. No problem het ging helemaal zoals het hoort.

Stanley

Antwoord #108 Augustus 16, 2008, 00:07:16
edit2Rapporteer  

Dus ja hoe monteer je dan nog een afkoppelsysteem op je 5e lijn waarbij je bar ook nog gewoon over de 5e lijn heen kan schuiven?

Iemand suggesties?
Zijn er niet toevallig andere merken die dit als optie op hun bar hebben zitten?

ga voor de slingshot manier. Is er speciaal opgemaakt om 5e los te gooien als deze om de kite heen slaat. Wil deze zelf ook gaan fabriceren op de best bar.
Kwestie van clamcleat, onderlijn van slingshot ,musketonhaak en een meter of 25 dyneema lijn.
Of je koopt nu een slingshot bar voor een 200 euries bij de oosterbuurtjes
spruce

Antwoord #109 Augustus 16, 2008, 10:26:29
edit2Rapporteer  
ga voor de slingshot manier. Is er speciaal opgemaakt om 5e los te gooien als deze om de kite heen slaat. Wil deze zelf ook gaan fabriceren op de best bar.
Kwestie van clamcleat, onderlijn van slingshot ,musketonhaak en een meter of 25 dyneema lijn.
Of je koopt nu een slingshot bar voor een 200 euries bij de oosterbuurtjes

Heb je misschien een foto van zo'n slingshotbar, zodat ik kan zien hoe ze dat gedaan hebben?
Jordi_1990

Antwoord #110 Augustus 16, 2008, 12:55:15
edit2Rapporteer  
http://www.slingshotkiteboarding.com.au/images/profire_render1.gif

http://www.kites.ru/images/school/wave_grenade.jpg

en in dit filmpje in actie:
http://www.youtube.com/watch?v=KD_24raGmzk

(op 7:00 maken ze de 5th los)
spruce

Antwoord #111 Augustus 16, 2008, 13:49:37
edit2Rapporteer  
OK dat is duidelijk.
Eens kijken of ik ergens zo'n metalen ringetje kan kopen.
Dan laat ik gewoon een 25 meter lijn lopen vanaf het midden van LE naar bovenkant van de depowerstrap. Daar dan zo'n ringetje.
En dan een stuk elastisch draad vanaf bovenkant depowerstrap -> midden door de bar heen -> naar chickenloop

Lukadukido

Antwoord #112 Augustus 23, 2008, 20:57:25
edit2Rapporteer  
de lijn is idd best wel dik om door dat kleine gaatje te gaan (als je hem aan het ringetje vast maakt die aan de andere kant van je klittenbandje om het safety release te gebruiken) ik heb hem van tevoren er ook heel vaak doorgetrokken om hem wat soepeler te maken
vons

Geen avatar

Antwoord #113 September 06, 2008, 11:43:17
edit2Rapporteer  
He Spruce,
Ik weet precies wat je bedoelt. Als oplossing had ik het volgende al op het forum gezet, maar ik kan het niet meer terug vinden. Dus hier is het even opnieuw. Succes!!

Probleem:

Nu ik ongeveer 5 a 6 keer met mijn Best Nemesis 12m2 heb gevaren zijn er al duidelijke slijtage sporen aan de depowerlijn van de bar zichtbaar bij de (anti-twist) wartel.

Oorzaak:

Deze depowerlijn loopt onder de strap door een oog van een (anti twist) wartel. De hoek die de depowerlijn hierdoor maakt is vrij scherp en de wartel is ook redelijk scherp voor deze toepassing.

Eigenlijk een garantie zaak vind ik, maar met wat creativiteit kom je ook ergens.

Oplossing:

Ik ben naar een zeilwinkel gegaan en heb daar een kleine katrol met een harpje gekocht. Minimale breeksterkte 450 a 500 kg.

Even de depowerlijn loshalen, wat makkelijk te doen is. Alleen even lastig om de knoop los te peuteren mij de chickenloop.

Dan dit harmpje met katrol aan de  (anti twist) wartel maken en de depowerlijn via de katrol weer terug monteren.

De extra lengte die je nu in je depowerlijn gecreëerd hebt (+/- 2,5 cm) is makkelijk op te vangen omdat je zelf weer bepaalt waar je de knoop aan het einde van de depowerlijn bij de chickenloop legd.

Dit kun je goed zien in de Manual van de Best bar die je van de site kunt downloaden. Mooi pluspunt van Best die manuals. Daarin schiet Naish nog wel tekort, maar goed die leveren het (een beetje sumier) met de kite mee.

Bijkomend voordeel:

Bij het trekken van de safety heb ik wel eens getwijfeld of dit altijd goed zal functioneren. Wanneer je stopper volledig bovenin staat zou het naar mijn mening best wel eens kunnen gebeuren dat je depowerlijn, door de hoge weerstand in het oog, niet aangetrokken wordt. Dan is de enigste depower het loslaten van de bar wat in een noodsituatie toch wat weinig is. Met deze katrol loopt het geheel echt veel soepeler, met de hand al duidelijk te voelen. In de oude situatie kreeg ik dit met de hand niet eens goed voor elkaar. Daarom de twijfel.

Verder spray ik de depowerlijnen in met een droge teflonspay. Ook bij de zeilwinkel te koop. Dat verminderd de slijtage.

Sorry, dat ik er even geen fotootjes bij heb gedaan, maar ik heb de bar al weer mooi opgerold en de beschrijving moet wel duidelijk zijn denk ik.

spruce

Antwoord #114 September 06, 2008, 12:33:14
edit2Rapporteer  
Alles is duidelijk, behalve "kleine katrol met een harpje".
Foto?
(HJ) MINI-ME

Antwoord #115 September 06, 2008, 16:23:11
edit2Rapporteer  
Heeft iemand de 2009 bar al getest en wat zijn de verschillen cq verbeteringen  Undecided
Antwoord #116 September 06, 2008, 20:37:01
edit2Rapporteer  
nog niet getest maar er is een nieuwe chickenloop, de stopper is weer wat soepeler gemaakt als het goed is en de swivel is weer naar boven de depowerstrap verhuisd.
voor de rest hebben ze nu ook een tijger look aan de bar gegeven.

hier nog is een citaat over de bypass voordat er weer tientallen topics komen dat het niet werkt: 

Please note that the maximum depower achieved when using the Dual-depower safety leash is the same as when the bar is
pushed away from the rider completely and the red trim strap handle has been fully engaged. The function of the dualdepower
leash is to automatically bypass the function of the depower stopper ball.
vons

Geen avatar

Antwoord #117 September 06, 2008, 23:56:36
edit2Rapporteer  
Alles is duidelijk, behalve "kleine katrol met een harpje".
Foto?

Ik heb zo even geen foto, maar je gebruikt een katrolletje, ongeveer net zo iets als aan je brigdles.
Deze past niet zo aan de wartel, dus gebruik je de harpsluiting om hem vast te maken.
Ik heb bijlages er aan gehangen van afbeeldingen, weet niet of het zichtbaar wordt.
vons

Geen avatar

Antwoord #118 September 06, 2008, 23:57:13
edit2Rapporteer  
Ah, ja het is zichtbaar!
spruce

Antwoord #119 September 07, 2008, 00:07:24
edit2Rapporteer  
Aha, die dingen zijn volgens mij best klein te verkrijgen.
Wel ff opletten dan op de treksterkte.
Antwoord #120 September 07, 2008, 01:59:56
edit2Rapporteer  
als je de stopper omdraaid wordt de hoek ook groter waardoor het depower koord niet snijd.
bij mij is er ook 1 bar die lichte slijtage vertoond maar niets noemenswaardig.
bij de andere bar nergens last van. heb wel de stoppers omgedraaid.
wouterb

Antwoord #121 September 08, 2008, 16:51:48
edit2Rapporteer  
@ posty:

check: http://forum.bestkiteboarding.com/viewtopic.php?t=7253

Kan aan je bargat liggen.
Lijkt garantie.
Antwoord #122 September 09, 2008, 00:01:45
edit2Rapporteer  
het gaat hier om bovenaan bij de swivel, niet het bargat.
Ondabeach

Antwoord #123 September 09, 2008, 08:44:08
edit2Rapporteer  
Ik schrik van dit topic.. Koop ik een 6m Guroo met 2008 bar voor m'n zoon, heb ik de hele vakantie m'n bedenkingen gehad over het releasen van de kite... de ene keer ging ie goed de andere keer niet. Lees je dit!!!
Ik neem zonder meer aan dat Best dit gaat oplossen en niet rekent op het gefreubel van de gebruiker, zodat we weer terug bij af zijn met de safety systemen van 2002/2003.
Een constructie fout in het doek of een stiksel zal me een worst wezen maar een niet deugende safety kan namelijk dodelijk zijn!  ListenToMe
Antwoord #124 September 09, 2008, 13:21:59
edit2Rapporteer  
en waar had je de leash aan bevestigt?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.