Safety Best 2008 bar werkt niet!

vissie

Berichten: 757
Antwoord #25 Juli 20, 2008, 22:27:19
edit2Rapporteer  
Ik snap wel wat je gedaan hebt..
Maar de werking niet echt
spruce

Berichten: 451
Antwoord #26 Juli 20, 2008, 22:42:12
edit2Rapporteer  
Wat begrijp je niet?
Poeri

Berichten: 114
Antwoord #27 Juli 20, 2008, 22:59:25
edit2Rapporteer  
ik snap het ook niet percies... je zegt dat de saftey nu net zo goed werkt als dat ie 200% zou moeten geven? nu geeft ie alleen 100% omdat je bar omhoog gaat.
Hoe maak je btw alles los? want ik wil die stopperbal ook weleens omdraaien.

Heeft er nog iemand last van het te snel verslijten van de depower lijnen? na nog geen 5 sessies krijg ik al problemen ermee...
vissie

Berichten: 757
Antwoord #28 Juli 21, 2008, 10:42:20
edit2Rapporteer  
Misschien dat je het stap voor stap beetje uit kan leggen..
uhm misschien met fotos zal helemaal mooi zijn hoe je het nu hebt.
Want zal naar zijn als mensen en ik het verkeerd zouden doen en dan toch in de problemen komen..
haha...
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #29 Juli 21, 2008, 11:29:53
edit2Rapporteer  
cabrhina heeft het probleem dat je dat je bar zo ver weg gaat bij gebruik van safty ook nu pas op gelost (ids)

@poeri als je het water in gaat even zand van je depower koord afspoelen, je kan ook sexwax op je depower koord aanbrengen.
Na 5 sessies lijkt me sterk gebruik mijn bar bijna dagelijks en heb er geen last van.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #30 Juli 21, 2008, 13:48:20
edit2Rapporteer  
De ring naast de CL is alleen handig als je unhooked tricks doet maar dit is geen safety om je kite te "flaggen".
Als de kite gaat loopen dan kan een dubbel depowerlijn dit ook niet stoppen.
Je moet er rekening mee houden dat als je de kite wil flaggen je altijd de OSH moet gebruiken.

Het enige lastige met het losmaken van het depowerkoord is om het weer terug door de stopper te halen.
Je moet het uiteinde van het koord strak met tape eromheen vast maken anders gaat het rafelen.

Zelf geen enkel probleem met slijtage.
vissie

Berichten: 757
Antwoord #31 Juli 21, 2008, 13:59:15
edit2Rapporteer  


even een snel plaatje gemaakt.
Dus de leash het het RINGETJE? van de osh handle doen?  Huh

 loser
posty

Berichten: 2454
Antwoord #32 Juli 21, 2008, 14:04:01
edit2Rapporteer  
nee de leash doe je aan de handle, niet aan de ring!!
vissie

Berichten: 757
Antwoord #33 Juli 21, 2008, 14:08:08
edit2Rapporteer  
Oke.
spruce

Berichten: 451
Antwoord #34 Juli 21, 2008, 14:14:23
edit2Rapporteer  
Ok ik probeer het nog een keer uit te leggen aan de hand van het volgende plaatje:


Als je goed kijkt naar de dubbele depowerlijn, dan begint hij bij de chickenloop, loopt dan door de bar heen, vervolgens gaat hij door de stopperbal heen, door de metalen wartel, dan keert hij weer terug en gaat weer door de stopperbal heen, door de bar heen en stopt weer bij de chickenloop.  Bij je chickenloop zitten dus de 2 uiteinden van je depowerlijn. Aan het ene uiteinde zit een zwart kunststof bolletje en aan het andere uiteinde een metalen ringetje waaraan je je safetyleash officieel zou moeten bevestigen.

Ok als je bovenstaande begrijpt, dan gaan we verder.
Als je dus je chickenloop los zou gooien, dan hangt de volledige kite aan 1 uiteinde van je depowerlijn. Daarbij trek je de metalen wartel (velcro loop) naar je bar toe. Feitelijk komen je chickenloop, bar, stopperbal en metalen wartel allemaal naar elkaar toe. En dat systeem werkt dus niet omdat er te veel wrijving is. Maar de hoeveelheid depower is wel gelijk als je bar zou loslaten met je stopperbal helemaal naar voren. Want bij beide methodes zit de wartel tot tegen aan de bar.

Daarom heb ik de stopperbal losgehaald en omgedraaid. Dus smalle kant onder.
Die kan ik nu dus in paniek omhoog duwen met mijn bar
En mijn safetyleash bevestig ik zolang aan 1 van de stalen ringen van mijn stuurlijnen.
Niet echt handig voor later als je handle passes wilt gaan doen, maar tegen die tijd hebben ze wel weer een ander systeem bij best hoop ik










spruce

Berichten: 451
Antwoord #35 Juli 21, 2008, 14:16:26
edit2Rapporteer  
nee de leash doe je aan de handle, niet aan de ring!!

Nee dus !
Daar zitten 2 ringen, dus je moet ff goed opletten.
Je moet de ring hebben waaraan je stoffen lusje van je OSH zit.
Aan de andere ring zit je bar aanvast, en daar moet je heb absoluut niet aan vast maken !
vissie

Berichten: 757
Antwoord #36 Juli 21, 2008, 14:17:45
edit2Rapporteer  
Oke ik begrijp het. Je hebt dus die stopperbal volledig omgedraait.
Ik denk dat ik da tniet doe maar gewoon tijdelijk de leash aan de o shit handle doe.
vissie

Berichten: 757
Antwoord #37 Juli 21, 2008, 14:18:35
edit2Rapporteer  
oke dus aan de ring waar het lusje aan vast zit;)
spruce

Berichten: 451
Antwoord #38 Juli 21, 2008, 14:38:47
edit2Rapporteer  
Oke ik begrijp het. Je hebt dus die stopperbal volledig omgedraait.
Ik denk dat ik da tniet doe maar gewoon tijdelijk de leash aan de o shit handle doe.
Kan ook, mar dan zou ik wel met de stopperbal helemaal naar voren varen
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #39 Juli 21, 2008, 22:40:06
edit2Rapporteer  
Heb je een link naar de thread op de BEST site?
Kan m niet vinden namelijk.
vissie

Berichten: 757
Antwoord #40 Juli 21, 2008, 23:24:10
edit2Rapporteer  
even geinfomeert bij medewerker van telstar.
En die zegt dat je hem niet aan de o shit moet maken.
Want soms gaat die klitteband niet los. En dan gaat tie dus loopen end an heb je een groter probleem.
Gewoon aan het ringetje dan maar.
een 5th lijn zei hij kan niet zomaar er worden op gezet
niet echt goed nieuws dus
spruce

Berichten: 451
Antwoord #41 Juli 21, 2008, 23:27:21
edit2Rapporteer  
even geinfomeert bij medewerker van telstar.
En die zegt dat je hem niet aan de o shit moet maken.
Want soms gaat die klitteband niet los. En dan gaat tie dus loopen end an heb je een groter probleem.
Gewoon aan het ringetje dan maar.
een 5th lijn zei hij kan niet zomaar er worden op gezet
niet echt goed nieuws dus

Daarom ga ik ook aan dat je dan wel klitenband los moet maken voordat je het water op gaat. Maar ben het met je eens dat het nog een pruts oplossing blijft
vissie

Berichten: 757
Antwoord #42 Juli 21, 2008, 23:38:34
edit2Rapporteer  
zoals hij ook al zei.
gewoon aan het ringetje doen
de o shit is er voor als het niet meer anders kan!
posty

Berichten: 2454
Antwoord #43 Juli 22, 2008, 00:12:29
edit2Rapporteer  
nee de leash doe je aan de handle, niet aan de ring!!

Nee dus !
Daar zitten 2 ringen, dus je moet ff goed opletten.
Je moet de ring hebben waaraan je stoffen lusje van je OSH zit.
Aan de andere ring zit je bar aanvast, en daar moet je heb absoluut niet aan vast maken !

even voor de duidelijkheid, ik bedoel dat je de leash aan het stof van de OSH van de stuurlijn vast moet maken en niet aan het ringetje van de OSH want dit kan niet genoeg zijn om het klitteband los te trekken en je kan het per ongeluk aan de verkeerde ring vast maken.
het beste is dan ook om het klitteband op scherp te zetten of zoals hierboven al eerder beschreven helemaal losmaken.
dus ik weet niet hoe die medewerker erbij komt om dit af te raden aangezien dit de veiligste en enige manier om al de kracht uit de kite te halen.
als de kite gaat loopen en de leash is aan de ring van de depowerlijn vastgemaakt zal deze echt niet stoppen met loopen! nogmaals dit is voor als je unhooked de bar laat gaan.

en een 5e lijn is er zo opgezet btw!
Rudolf

Berichten: 391
Antwoord #44 Juli 22, 2008, 00:52:03
edit2Rapporteer  
Hmm, schrik toch ook een beetje bij het lezen van deze issues. Ik gebruik de 2007 bar nu toch ook al ruim een jaar en heb aanvankelijk 'droog' de safety getest. Toen schoof de depowerlijn keurig door stopper en 'vecro' heen. Zien wij niet iets over het hoofd waardoor die wrijving toch weinig is? Of zou het zo zijn dat hoe groter de kracht van de kite, hoe lastiger de depowerlijn door alles heen schuift?
Ik vind het gewoon een beetje vreemd dat 2 jaar na productie een cruciaal veiligheidssysteem (want dat is het!) niet blijkt te werken, terwijl er toch zo'n 50.000 kites mee zijn uitgerust....? De jongens van Best zijn toch niet zó gek dat ze het nauwelijks testen voordat de tekeningen naar China worden opgestuurd?
posty

Berichten: 2454
Antwoord #45 Juli 22, 2008, 00:59:53
edit2Rapporteer  
het is ook geen probleem met de 2007 bar maar de 2008.
het is idd een vaag verhaal maar blijkbaar komt het doordat de lijnen verder uit elkaar staan dan de 2007 en is dit op te lossen door de stopper om te draaien...
vissie

Berichten: 757
Antwoord #46 Juli 22, 2008, 08:58:27
edit2Rapporteer  
Die 5th line moet er een hele nieuwe bevestiging op je kite gemaakt worden..
Maargoed is vast wel mogelijk.
Maar wat helpt het dat je je stopper omdraait?
Behalve dat hij nu wat soepeler omhoog gaat?
spruce

Berichten: 451
Antwoord #47 Juli 22, 2008, 09:59:54
edit2Rapporteer  
Hmm, schrik toch ook een beetje bij het lezen van deze issues. Ik gebruik de 2007 bar nu toch ook al ruim een jaar en heb aanvankelijk 'droog' de safety getest. Toen schoof de depowerlijn keurig door stopper en 'vecro' heen. Zien wij niet iets over het hoofd waardoor die wrijving toch weinig is? Of zou het zo zijn dat hoe groter de kracht van de kite, hoe lastiger de depowerlijn door alles heen schuift?
Ik vind het gewoon een beetje vreemd dat 2 jaar na productie een cruciaal veiligheidssysteem (want dat is het!) niet blijkt te werken, terwijl er toch zo'n 50.000 kites mee zijn uitgerust....? De jongens van Best zijn toch niet zó gek dat ze het nauwelijks testen voordat de tekeningen naar China worden opgestuurd?

Het gaat idd om de 2008 bar, bij mijn 2007 ging het altijd wel goed. Wat precies de verschillen zijn weet ik niet, omdat ik geen 2007 bar meer heb.
BEST is een mooi en goed merk, maar ook zij kunnen fouten maken.
Als je zo op hun forum leest zijn er diverse topics te vinden over dit probleem. En daarbij geeft BEST zelf ook advies hoe je het zou kunnen oplossen. Maar het is geen definitieve oplossing naar mijn idee.
Ik zou eigen graag zien dat ze er standaard een 5e lijn op zetten. Dit omdat de hoeveelheid depower bij een werkend systeem nog steeds meer dan genoeg is om je over het strand te slepen.

Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar als ik bij 25 knopen mijn 7m2 (3e knoopje en BB opstelling) vaar en ik doe de bar helemaal naar voren tot tegen de wartel aan, dan heb ik nog behoorlijk veel kracht in de kite zitten. 100% depower bestaat dus echt niet, of ik doe iets verkeerd
vissie

Berichten: 757
Antwoord #48 Juli 22, 2008, 10:17:19
edit2Rapporteer  
100% heeft hij inderdaad niet.
Maar wel veel. Ik denk bijna net zoveel als bijna iedere bow. Zal wel verschillen natuurlijk. De jeckyl had ook veel depower. Maar niet veel meer of minder dan de bularoo.
Ik weet ook niet wat ik nu moet gaan doen...
denk maar gewoon aan het ringetje
spruce

Berichten: 451
Antwoord #49 Juli 22, 2008, 12:25:53
edit2Rapporteer  
Voorlopig idd aan OSH ringetje bevestigen met het klittenband los. Dat laatste is heel belangrijk, anders blijft hij loopen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.