Ben ik goed behandeld...?

Kamo

Antwoord #25 Augustus 04, 2008, 10:39:14
edit2Rapporteer  
Quote:

"Tejin is het doek wat eigenlijk vrijwel alle grotere merken gebruiken, je vindt dit bijvoorbeeld terug in North, Naish, Slingshot, Fone, RRD en in de Best Nemesis (er zijn ongetwijfeld nog meer merken, maar deze even ter indicatie). Dit doek bestaat uit kleine ruitjes en als het scheurt, scheurt het alleen in een rechte lijn horizontaal, of verticaal, maar nooit diagonaal."

Teijin is geen chemische of typebenaming, maar is de fabrikant van doek, het is dus ook niet zo dat alle merken die boven genoemd worden ook dezelfde kwaliteit/draaddikte (denier) gebruiken.

Denier:
Denier is a unit of measure for the linear mass density of fibers. It is defined as the mass in grams per 9,000 meters.

Verder is ripstop zoals boven beschreven geen onderdeel van Teijin maar is het puur een weefwijze, waarbij om de zoveel slagen een dikkere draad is meegenomen om rek te verminderen (gewoon nylon en ripstop, zonder deze ripstop weving gaan door vochtopname uitrekken) en scheuren "controleerbaarder" te laten verlopen.
Het is dus NIET zo dat het doek minder snel scheurt, het is WEL zo dat het doek minder doorscheurt. (rip....stop) en beter te repareren is.

Even voor de volledigheid van de discussie
Kaptain

Antwoord #26 Augustus 04, 2008, 11:17:52
edit2Rapporteer  
@iedereen die een negatieve klank over Gaastra of Telstar post. Doe dit alleen als je dit kunt onderbouwen en met normale bewoordingen. Ik zit hier helemaal niet op te wachten en distantieer me hiervan.

Deze post is alleen bedoeld om uit te zoeken of er juist gehandeld is.

Als je niets beters te melden hebt, ga dan buiten spelen! Het is dat mijn vrouw moet werken en de kids thuis zijn, maar anders ging ik nu ook weer lekker naar Mirns!
Super Cooper

Antwoord #27 Augustus 04, 2008, 11:32:50
edit2Rapporteer  
Het is dat mijn vrouw moet werken en de kids thuis zijn, maar anders ging ik nu ook weer lekker naar Mirns!

Misschien een idee voor een nieuw topic: Oppas gezocht!!!
Kaptain

Antwoord #28 Augustus 04, 2008, 11:35:11
edit2Rapporteer  
Het is dat mijn vrouw moet werken en de kids thuis zijn, maar anders ging ik nu ook weer lekker naar Mirns!

Mijn dochter van 7 kan al prima zwemmen, heeft bijna c. Alleen die gozer van me (6) vertikt het om eens op te letten tijdens de zwemles (gaat liever beetje spelen) Jammer, want daardoor kan ik nog niet naar het water. Misschien dat Mike bij Horst wel een oppascentrale kan starten...
Morres

Antwoord #29 Augustus 04, 2008, 11:47:45
edit2Rapporteer  
@ Morres: terug dat regeltje dat je door Gaastra gesponsord wordt onder aan je posts! Angry
Doe eens chill man, ben net terug van vakantie, sjeez
Haring High Richardt

Antwoord #30 Augustus 04, 2008, 11:58:26
edit2Rapporteer  
Citaat

schater schater schater Grin
xray

Antwoord #31 Augustus 04, 2008, 12:02:05
edit2Rapporteer  
Kijk de reactie van Bert is een professionele reactie zoals deze er meer zouden moeten zijn van importeurs in Nederland.

@Kaptain het blijft vervelend maar ik deel de mening van Bert.

@IdeFixe, het grootste probleem tussen jouw betoog en de realiteit dat is dat deze laatste vaak veel weerbarstiger is. De discussie die volgt ontstaat doordat het juist niet zwart/wit is maar veel genuanceerder.

@Kaptain, zie mijn reactie aan IdeFixe, je zou je wat mij betreft de moeite van de rechtsbijstand kunnen besparen aangezien het een redelijk getouwtrek zal worden en aangezien ze bij verzekeringen altijd voor de (kosten/baten) snelle oplossing gaan denk ik niet dat ze zich in dit grijze gebied zullen begeven!

Langbeest

Antwoord #32 Augustus 04, 2008, 14:10:40
edit2Rapporteer  
de hele mikmak verzekeren is ook een optie, ik ben 80 eurie kwijt per jaar en ben voor 2500 aan materiaal verzekerd

Waar verzeker je zoiets dan extra bij? Want dat spreekt mij ook wel aan.

Recreatief verzekering van de ANWB
Slis

Antwoord #33 Augustus 04, 2008, 14:25:01
edit2Rapporteer  
Hulde voor Bert zijn reactie!  ThumpsUp

en verzekeren je kites is een hele goede oplossing...

maar vergeet je leed en ga weer lekker kiten!
(HJ) MINI-ME

Antwoord #34 Augustus 04, 2008, 18:42:13
edit2Rapporteer  
Kaptain... In mijn ogen pak je dit veel te soft aan.. De klant is koning!!!! En wat een klote service van die gasten... Dat is dus ook de reden waarom ik via internet bedrijven mijn gear koop. Die gasten willen geen negatieve reclame want mond op mond reclame en goede service is dat gene waar ze het van moeten hebben..

Voorbeeld... Hulde aan Richard van http://www.xwatersport.com/ voor het oplossen van het probleem met die Nemessis. Die kite was ouder en ook nog eens 2e hands gekocht.
Ook hulde voor die gasten die Idefix hebben geholpen met z'n fuel..

Dus de positieve dingen mogen ook wel eens genoemd worden  ThumpsUp

Dus Telstar het blijft er niet alleen bij wanneer je folders bij mensen door de bus gooid... er is ook nog zoaites als een goede aftersale..

Gaastra was net op de weg terug maar met deze actie loopt z'n bedrijf toch weer een deuk op dus fixen die handel..

Kaptain is een voorbeeld functie voor veel jongeren op Horst en heeft aan veel van die jongeren les(gym) gegeven maar nu loopt hij met zijn ziel onder zijn arm en dat zal geen goede PR zijn voor Telstar en/of Gaastra  Undecided

Dus fixen die handel en wel zo dusdanig dat iedereen weer gelukkig is  ListenToMe
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #35 Augustus 04, 2008, 19:57:00
edit2Rapporteer  
Ik begin me nu toch serieus af te vragen wat zo'n reparatie nou moet kosten. Huh

Als ik van mezelf uitga en het kost me een paar joetjes dan maak ik daar geen heisa over.

Dus zal het wel een paar honderd (de man) zijn denk ik dan. Undecided
Idefixe

Antwoord #36 Augustus 04, 2008, 20:34:36
edit2Rapporteer  
@IdeFixe, het grootste probleem tussen jouw betoog en de realiteit dat is dat deze laatste vaak veel weerbarstiger is. De discussie die volgt ontstaat doordat het juist niet zwart/wit is maar veel genuanceerder.
Het is niet helemaal "mijn betoog" hoor.  Grin Ik geef een omschrijving van de feiten die ik verzameld heb na een eerder "garantie" gevalletje.

Het blijft uiteindelijk toch een ding tussen de shop en de klant. Ik ben er van overtuigd dat veel Nl shops slordig omgaan met zaken als pre- en aftersale's. Ik heb het wel vaker gezegd: gezien de hoeveelheid water en mogelijkheden zouden de Duitsers in onze Nl shops hun vliegers moeten kopen en niet andersom.
Voor de duidelijkheid: ik zeg "veel"en dus niet "alle" Nl shops  Grin
CHRIZZZZ

Antwoord #37 Augustus 04, 2008, 21:05:56
edit2Rapporteer  
joery en mark check je mail / pm

voor de rest die geinstereseerd is:

Ej Joeri,

Moet je ff op de site van de ANWB kijken voor de recreatief verzekering

Ik heb er instaan,

Kite 13m nieuw waarde van 1200 piek
Kite 9m nieuw waarde van 860 piek

Board nieuw waarde van 700 piek

En ben totaal 80+ eurie kwijt per jaar, heb net mn nieuwe koste plaatje binnen dus dat klopt goed. Werkt perfect ook. Vorig jaar brak ik nog een boardje waarmee ik al dik een jaar vaarde en die ik nieuw gekocht had voor 400 eurie.

Schade bij de shop laten zien en een bewijs mee gekregen, opgestuurd en gelijk binnen een paar dagen 400 eurie zonder gezeur op mn rekening hebben staan.

Spullen boven de 250€ moet je opgegeven. de rest moet je zelf maar ff lezen. Je moet btw wel bonnetjes hebben als bewijs van aankoop dus op lette als je 2de hans spul heb

Mzl,

Chris
xray

Antwoord #38 Augustus 04, 2008, 22:20:21
edit2Rapporteer  
@MiniMe
Ik ben altijd voortreffelijk geholpen door de shops, leenboards, leenkites als er iets was, spullen testen, primadeluxe, kom daar maar eens om bij een internetshop.... juist bij een gewone shop heb je makkelijker mogelijkheden.

Dat adagio van de klant is koning word ik ook wel eens moe van. Er is ook nog zo iets als redelijkheid en veel klanten zijn dat tegenwoordig verre van. Durf ook eens hand in eigen boezem te steken en maak zelf eens een kosten/baten analyse....

@IdeFixe
Dat de shops beter kunnen is absoluut waar. Dit is echter een probleem van de hele detailhandel. Die moet nog ontdekken dat werknemers kapitaal zijn en dat het loont erin te investeren. Dat die Duitsers in eigen land kopen heeft overigens ook veel te maken met de scherpere prijzen die vaak gehanteerd kunnen worden en het feit dat hun klanten loyaler zijn.
Morres

Antwoord #39 Augustus 05, 2008, 00:47:20
edit2Rapporteer  
Ik vind dat Bert ook meer dan redelijk is geweest (Zo ken ik 'm ook), maar het blijft een zure appel begrijp ik.

@ mini-me, ik vind dat je loopt te stoken, ik ken kaptain verder niet, ik vind dat hij het redelijk objectief neerzet, en niet al teveel gal spuwt, maar jouw reactie vind ik beneden peil
Naishie

Antwoord #40 Augustus 05, 2008, 07:12:54
edit2Rapporteer  
Ik ben het eens met mini me.
Klant is koning,er zijn toch een beetje twijfels over hoe de schade is ontstaan.
Als je dan echt een goed merk en goede winkel ben dan ga je niet zeuren over een paar tientjes om het te repareren!
Ronduit belachelijk de meeste merken en winkels vergeten soms dat je het over een product heb van 1200 euro of meer,en dan moeten wij nog het risico lopen dat hij misschien nog geen 2 maanden meegaat!
Theoretisch gezien zullen ze best in hun recht staan,maar in de praktijk moet je soms een beetje schipperen naar een goede klant toe,je bent niet voor niks "vaste klant''
Nemen julllie allemaal maar eens een voorbeeld aan slingshot en roy zoon Wink
(HJ) MINI-ME

Antwoord #41 Augustus 05, 2008, 10:26:40
edit2Rapporteer  
Ik vind dat Bert ook meer dan redelijk is geweest (Zo ken ik 'm ook), maar het blijft een zure appel begrijp ik.

@ mini-me, ik vind dat je loopt te stoken, ik ken kaptain verder niet, ik vind dat hij het redelijk objectief neerzet, en niet al teveel gal spuwt, maar jouw reactie vind ik beneden peil

Het gaat niet om Bart, Jeroen of de ander Jeroen.
Het is dus niet persoonlijk bedoeld...

Bovendien hoor ik ook niemand van Telstar klagen als ik vermeld dat de Cabrinha's in de aanbieding zijn en dat zij wel Pat love, O'neill impact vest en weet ik wat allemaal verkopen.
Dus kortom.... Ik stuur onwijs veel gasten die kant op dus mag ik dan ook wel een x zeggen dat ik deze actie wat minder vind.

Ik snap de arrogantie van sommige bedrijven dan ook niet helemaal.
Ze willen wel gebruik maken van het internet zodat ze snel en gericht hun doelgroep kunnen bereiken en
hopen dan dat bij negatieve berichten het internet stil blijft  Roll Eyes

Hoe makkelijk kun je het verdienen als bedrijf...
Je geeft bij een twijfel gewoon een nieuwe kite weg.
Kosten inkoop waarschijnlijk 250 euro. Door die actie haal je waarschijnlijk 10 gasten over de streep die nog aan het twijfelen waren.
Bovendien heb je dan een tevreden vaste klant die voor een goede mond op mond en internet reclame gaat zorgen  loser

Gevolg van deze actie zou kunnen zijn(pimploser_kitesmiley)

Goede Reclame
 meer vaste klanten
 10x 500 euro omzet
Die kite die je weggegeven hebt boek je dan af op reclame kosten en dan is die 250 euro nog aftrekbaar ook  ThumpsUp

Het gaat mij om een stukje aftersale van een vaste klant en een stukje bedrijfsvoering.

@ MORRES...Ik snap je reactie wel maar misschien kun jij iets in deze kwestie betekenen aangezien je door Gaastra gesponsord wordt..
Morres

Antwoord #42 Augustus 05, 2008, 11:25:50
edit2Rapporteer  
nee, daar kan ik niets mee betekenen en ik zie het ook als een poging om mijn reacties als sponsor-lulletje neer te zetten...?

Ik ken Bert, zoals ik al zei, als een aardige kerel en ik weet en vind dat hij meer dan redelijk is geweest, maar dat zou ik ook vinden als ik niks met gaastra te maken had
bertdenboer

Geen avatar

Antwoord #43 Augustus 06, 2008, 10:19:28
edit2Rapporteer  
Ik wilde eigenlijk niet meer antwoorden, maar de reacties van Mini me hebben met toch overgehaald.

Ik denk niet dat het de bedoeling is dat ieder merk alle schades van alle klanten gaat vergoeden. (Dit gebeurt in geen enkele andere branche en ik denk niet dat wij met kiteboardland een eigen weg moeten gaan inslaan). Voor mij is dit met 100% zekerheid schade van buitenaf en iedere (ervaren) kiter weet dat je kite kan doorscheuren wanneer je scheurtjes in het doek van je kite hebt. 

Als wij zouden besluiten (ook) een reparatie garantie in te stellen, moet er ook een potje voor gemaakt worden. Gevolg is dat de kites weer duurder worden en dat wil ik iig niet.  En natuurlijk krijg je hierin een grijs gebied (want wat moet je dan doen met iemand die in November een kite koopt, deze 4 maanden in Brazilie/Zuid Afrika gebruikt de kite in maart het prikkeldraad in vliegt). 
Ik vind dat er een duidelijke lijn getrokken moet worden tussen wel en geen garantie en kan me vinden in Telstars punt. Uiteindelijk heeft mr Kap(tain) ook al een hele scherpe aanschafprijs gekregen en gaat de hele discussie om 40 euro voor Telstar, mij en Kaptain.

Dan ff over Morres;
Ik zie steeds vaker dat hij als een soort uithangbord van Gaastra wordt gezien, hier wil ik graag van duidelijkheid over geven. Morres is een hele goede kiter met een positieve uitstraling die behalve veel op kitehigh/hanglos te vinden is, ook nog wel eens wat werk doet voor KSM. Hij heeft een deal met Gaastra dat hij zijn kites met wat extra korting koopt bij Intersurf Sneek. Morres zou met vrijwel ieder ander merk dezelfde deal kunnen krijgen  (en ik begreep zelfs dat hij al diverse, vele malen betere, aanbiedingen heeft gehad van andere merken), maar hij kiest er zelf voor met Gaastra te (blijven) varen. 

Wij als merk vragen dan ook niets meer aan onze teamriders dan af en toe eens wat feedback en de negatieve ervaringen met óns te delen, positieve ervaringen met anderen. Deze "negatieve" feedback wordt dan meegenomen in de ontwikkeling van de nieuwe kites. Al is Morres niet veel verder gekomen dan een versleten depowerkoortje dit jaar ;-). 

Daarnaast probeer ik alle Gaastra riders (wind- en kitesurf) te verbieden zich negatief uit te laten over andere merken/importeurs/agenten etc. Je moet als merk uitgaan van je eigen kracht en geen andere merken proberen in negatief daglicht te zetten. Als Morres een vergelijkbare reactie zou plaatsen aan die van Mini me zou ik hem daar zeker op aanspreken.
michiel v geel

Antwoord #44 Augustus 06, 2008, 10:55:50
edit2Rapporteer  
nee, daar kan ik niets mee betekenen en ik zie het ook als een poging om mijn reacties als sponsor-lulletje neer te zetten...?

morres, over het algemeen ben jij zelf de genen die reacties van gesponsorde riders niet serieus meer neemt en mij bijna verplichte mijn sponsor onder in mijn naam te zetten. mocht jouw reachtie een keer in twijfel getrokken worden moet je niet raar opkijken he
Idefixe

Antwoord #45 Augustus 06, 2008, 11:08:22
edit2Rapporteer  
Ook dan maar weer even "in de pen" / "op het toetsenbord" 

a.De status van Morris heeft volgens mij geen drol met dit topic te maken  Grin

c. het is jammer dat er in dit soort topics vaak meteen de naam van de leverancier/ shop wordt genoemd. Laten we duidelijk zijn: overal, bij ieder merk gaat er wel eens wat mis. Zoals ik ook al in het topic "garantie" genoemd heb: geef de shop de mogelijkheid om op jouw klacht / probleem te reageren.

d. Welke lijn je als importeur of shop ook aanhoud als garantie, Ik lees hierboven opmerkingen over  Brazilie / Zuid Afrika en prikkeldraad, het consumentenrecht blijft gewoon van toepassing.

In het geval van prikkeldraad zal de beschadiging duidelijk aantoonbaar zijn als zijnde gebruikersfout / ondeugdelijk gebruik van het materiaal. In het geval van Kaptain geef ik toch een duidelijke verwijzing naar het consumentenrecht.
Bij een defect binnen de 6 maanden gaat de wet er vanuit dat het defect al bij de verkoop aanwezig was. De verkopende partij dient nu dus te bewijzen dat dit niet het geval was.
Het bepalen "van een lijn" die bij het verlenen van garantie wordt aangehouden is ABSOLUUT geen zaak van de importeur of de shop. We / ik heb het hier over een wettelijk vastgelegd consumentenrecht. En natuurlijk moet je als ondernemer een reserve aanleggen voor garantie en service toestanden. Ik zou niet inzien waarom de ondernemer in het kitesurfgebeuren hiervan moet afwijken ten opzichte van andere ondernemers  Overigens is dit schrijven geen mening het is puur een opsomming van de wettelijk vastgestelde zaken.
¦Tim¦

Antwoord #46 Augustus 06, 2008, 11:12:04
edit2Rapporteer  
wanneer gaan ze de kites nou is drastisch verstevigen vooral de kleinere maten...

moet dat nou echt per jaar elke keer een beetje zodat kites tot op heden elk jaar vervangenj kunnen worden zowat...

ik vind het maar pauper hoe ze met het ontwikkelen van deze sport omgaan...

Morres

Antwoord #47 Augustus 06, 2008, 11:37:02
edit2Rapporteer  
wanneer gaan ze de kites nou is drastisch verstevigen vooral de kleinere maten...

moet dat nou echt per jaar elke keer een beetje zodat kites tot op heden elk jaar vervangenj kunnen worden zowat...

ik vind het maar pauper hoe ze met het ontwikkelen van deze sport omgaan...

Wat een onzin reactie, ik heb nul slijtage aan mn kite, dat ligt deels aan het soort merk, ik kies voor extra stevige merken. Voorheen Caution, niet kapot te krijgen. Nu Gaastra, die simpelweg een van de meest stevige kites heeft gemaakt. Zo zijn er nog een aantal merken die extra stevige kites maken(SS,Ozone en Ocean Rodeo) Naish en North vind ik niet meer in die sectie passen, hoewel ze prima kites maken, vind ik de misser van naish met haar LE-kevlarpatches echt schandalig(2008 vast wel opgelost)
Maar dat is een andere discussie
(HJ) MINI-ME

Antwoord #48 Augustus 06, 2008, 12:05:40
edit2Rapporteer  
BERT....
Waarom heeft alleen mijn reactie je overgehaald om te reageren?
Volgens mij had de topicstarten reden genoeg moeten zijn om te reageren?

De aanschafprijs van een product mag niets afdoen aan de garantie en/of service die een merk gaat geven...toch???

Nogmaals mijn reactie is hoe makkelijk kun je het verdienen?
En daarmee bedoel ik een stuk positieve uitstraling/reclame voor een merk..

De windsurf en kitesurf doelgroepen waar jij op doelt zijn totaal verschillend.
Ik heb als windsurfer nooit op een forum gezeten en heb ook nooit foto's en/of ervaring uitgewisseld.
Binnen kitegebeuren is dat anders, binnen "no time" ken je veel gasten en heb je hun foto's en filmpjes al op het internet voorbij zien komen.
De verschillende forums zijn een belangrijk onderdeel binnen het kite gebeuren en daarom denk ik dat je in
sommige gevallen niet zo zwart/wit moet kijken naar de garantie voorwaarde.
Dat "schade van buitenaf verhaal" dat zal misschien wel zo zijn maar ondertussen zit een deel van de kitesean dit topic te volgen om te kijken hoe het gaat aflopen. En ik kan je vertellen (zonder dat mensen weten wie ik ben en ongevraagd) dat ik al aardig wat negatieve geluiden gehoord heb.
Dus moet het betreffende bedrijf zich afvragen of dat 40,- waard was/is.

Morres heb ik al een pb gestuurd maar wil het ook via deze weg nog een x doen..
Het was niet mijn bedoeling om hem als lulletje neer te zetten maar het was gewoon een oprechte vraag.

Gelukkig ben ik geen teamrider en of gebonden aan een merk/winkel en kan ik dus roepen en schrijven wat ik wil.
Dit kan ik doen zonder dat er iemand mijn woorden gaat censureren.
Ik probeer altijd netjes te blijven en je zult mij er niet snel op betrappen dat ik mensen persoonlijk aanval maar
dat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen nadat ik op hun grote teen ga staan omdat het over hun merk gaat... daar kan ik dan weer niets aan doen..

Hoop gewoon dat alles netjes opgelost wordt en wat mij betreft is Gaastra gewoon een TOP merk.
In het verleden heb ik ook veel positieve topics aan de Gaastra producten geweid en ben blij dat ze weer mee doen maar een stukje aftersale is ook van belang  Wink
xray

Antwoord #49 Augustus 06, 2008, 12:22:40
edit2Rapporteer  
@ IdeFixe
Bij een defect dan denk ik aan een ontploffende LE of aan naden die openscheuren zoals bijvoorbeeld bij de eerste serie Bandits. Zeker niet aan scheurtjes in het doek want die zou je bij de eerste keer uitpakken direct moeten/kunnen zien. Scheurtjes die spontaan na gebruik ontstaan, hoogst onwaarschijnlijk wat mij betreft dan zou je dat moeten kunnen zien aan het doek. Dan kun je het consumentenrecht er bij halen maar ik ben er van overtuigd dat geen enkele rechter hier in mee zal gaan.

@Minime
Hoever gaan de grenzen van de redelijkheid voor wat betreft aftersales?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.