vandaag mijn dag begint, ik sta om 6 uur op om naar mn werk te gaan om een half dagje te gaan werken ik heb mijn werk klaar om 11 uur en ga opweg naar huis 120 km per uur over een 80 weg want ik wil kitesurfen, ben het hele weekend al naar horst geweest ik wilde ook wel naar mirns maar had iedere keer geen izn om 2 uur te rijden dus dan maar horst.
eenmaal thuis aangekomen heeft mijn hond de keuken ondegerkotst en moet ik hem nog uitlaten en de zooi opruimen
begin is al k.... pak mn kite spullen bij elkaar trek mn pak thuis alvast aan want wil gelijk het water op, maar eerst nog ef naar de garage want had schade gereden met mn auto nog zo iets.
kom op horst aan het waait goed, zit te twijfelen of een 10m of een 8m ga toch voor de 8 zie iemand die ik gister ook al tegen kwam wat de zoon blijkt te zijn van mijn huisarts hij is met zijn moeder we praten ef wat en ga mn kite oppompen rook nog een peuk om ef wat nicotine binnen te krijgen en vraag aan iemand of ie mijn kite kan starten in het begin heb ik het idee dat mijn kite net te klein is probeer het toch en ga een stukje varen lukt niet echt maar ga toch door, hxeb toch nog een beetje de neiging om gelijk hoogte te lopen maar sla mijzelf voor mijn kop waaroim doe ik het toch weer. wil naar de kant om mijn 10 m op te laten waardoor de wind aanrukt hou het toch maar bij deze het wordt te vlagerig vind het niet leuk meer (zal wel beginner eigen zijn)
ben ondertussen aangekomen bij het strand van de windsurfers besluit naar de kant te gaan om terug te lopen
ook wel the walk of shame genoemt.
op het strand is die jongen en zijn moeder er ook weer bij en praten we wat over spots en andere dingen er staat een oudere man bij wat blijkt hij is de oudste kiter van nl had zijn site al een keer bekeken, respect voor die kerel hoop dat als ik zo oud ben dit ook nog kan doen.
ik wil weer gaan kiten loop mn lijnen ef opnieuw uit en vraag of iemand me kan starten ga het water op begin super lekker ga downwind en ga hoogte lopen voor het eerst en hij gaat goed heb goed de vaart erin, ik schreew het uit van geluk ben trots op mezelf vette glimlach op mn gezicht ben super happy maar het gaat toch een tikkie snel voor wat ik gewend ben en dat is nog niks dus. ik denk ik ga te hard schop mn board van me af en val in het water ef rusten denk ik mijn board ligt voor me er komt een giga ruk wind en wordt afgeschoten kom met mn scheen op de zijkant van mn board wordt nog een stuk meegesleurd en kan mn kite eindelijk onder controle houden ik voel iets in mn been auw kan bijna niet lopen het doet behoorlijk pijn denk dat ik maar weer naar de kant moet omdat lopen niet lekker is ga ik maar bodydraggen eenmaal op de kant helpt die moeder van die jongen me, kijk naar mn scheenbeen mn pak is kapot gvd denk ik en er komt bloed uit best veel, mevrouw bied me aan om naar het ziekenhuis te brengen laten we maar gaan denk ik.
eenmaal aangekomen moet je natuurlijk altijd wachten en lang ook voel me schuldig voor die mensen. ze kijken naar mn been het valt mee gelukkig, er is een stukje vlees weg en een schaafwond doet alleen zo veel pijn verband erom heen en gaan weer weg wil de parkeer kaart betalen voor die mevrouw maar ze zegt dat hoeft niet regel ik wel voel me nog schuldiger ga maar een bloemetje brengen denk ik.
dit is mijn verhaal ondanks mn been en de pijn die behoorlijk is en heb moeite met lopen heb ik toch een super dag gehad
moest het ef kwijt
groeten